Ομολογουμένως είναι δύσκολο να αντισταθεί κανείς στους διάφορους πειρασμούς (σοκολάτες, τσιπς, μπισκότα κ.τ.λ.) που τεχνηέντως τοποθετούνται στα κατάλληλα σημεία στα σουπερμάρκετ, κάθε φορά που πηγαίνει για τα απαραίτητα ψώνια της εβδομάδας.
Υπάρχει όμως ένα κόλπο, που θα σας βοηθήσει να κάνετε πιο υγιεινές επιλογές και να ελέγξετε τις ορμές σας για… τις υψηλής θερμιδικής αξίας, ανθυγιεινές τροφές που βλέπετε στα ράφια των καταστημάτων.
Ερευνητές από τις ΗΠΑ υποστηρίζουν, ότι έχουν ανακαλύψει έναν πολύ απλό τρόπο για να το καταφέρετε και αυτός δεν είναι άλλος από το… να τρώτε ένα μήλο πριν από τα ψώνια!
Σύμφωνα με όσα αναφέρει δημοσίευμα της Mail Online, τρώγοντας κανείς ένα μήλο προτού πάει για ψώνια στο σουπερμάρκετ, αγοράζει κατά 25% περισσότερα φρούτα και λαχανικά.
Οι Αμερικανοί ερευνητές ισχυρίζονται ότι ένα υγιεινό σνακ πριν από τα ψώνια κάνει τους ανθρώπους να θέλουν να αγοράσουν περισσότερα υγιεινά τρόφιμα.
Στο πλαίσιο ενός πειράματος, στο οποίο συμμετείχαν 120 καταναλωτές, οι ερευνητές πρόσφεραν (τυχαία) στους συμμετέχοντες, κατά την άφιξή τους στο σουπερμάρκετ, ένα κομμάτι μήλο, μπισκότο ή τίποτα. Στην συνέχεια παρακολούθησαν τι αγόρασαν και βρήκαν, ότι όσοι είχαν φάει μήλο αγόρασαν κατά 28% περισσότερα φρούτα και λαχανικά, σε σχέση με αυτούς που έφαγαν το μπισκότο και κατά 25% περισσότερα σε σχέση με αυτούς που δεν έφαγαν κανέναν σνακ.
Ο Dr Aner Tal και ο Dr Brian Wansink από το πανεπιστήμιο Κορνέλ στις ΗΠΑ, που διεξήγαγαν την έρευνα, δήλωσαν σχετικά: «Αυτό που μας διδάσκει αυτό το πείραμα είναι ότι ένα υγιεινό σνακ πριν από τα ψώνια μπορεί να μας οδηγήσει να επιλέξουμε πιο υγιεινές επιλογές στο σουπερμάρκετ».
Το δεύτερο και τρίτο πείραμα των ερευνητών ήταν εικονικό, με τους συμμετέχοντες να ψωνίζουν σε εικονικό περιβάλλον. Στο ένα από αυτά, στους 56 εθελοντές προσφέρθηκε και πάλι ένα μήλο ή ένα μπισκότο. Στη συνέχεια οι ερευνητές τους παρουσίαζαν 20 ζεύγη προϊόντων, κάθε ένα από τα οποία περιείχε ένα υγιεινό (χαμηλών θερμίδων) τρόφιμο και ένα ανθυγιεινό (υψηλής περιεκτικότητας σε θερμίδες).
Όπως και στο πρώτο πείραμα, οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι όσοι είχαν φάει μήλο επέλεξαν τα υγιεινά τρόφιμα από τα ζευγάρια των διαθέσιμων επιλογών, ενώ όσοι είχαν φάει μπισκότο αγόρασαν μικρότερες ποσότητες από τα υγιεινά τρόφιμα.
Στο τρίτο πείραμα οι ερευνητές θέλησαν να μελετήσουν κατά πόσο η «μεταμφίεση» ενός σνακ σε υγιεινό ή όχι επηρέαζε τη συμπεριφορά των καταναλωτών. Οι 59 συμμετέχοντες χωρίστηκαν σε τρεις ομάδες: Στη μία προσφέρθηκε σοκολατούχο γάλα με την ταμπέλα «υγιεινό, πλήρες, σοκολατούχο γάλα», στη δεύτερη το ίδιο γάλα με ταμπέλα «πλούσιο, απολαυστικό σοκολατούχο γάλα» και στην τρίτη ομάδα τίποτα.
Για ακόμη μία φορά, οι συμμετέχοντες είχαν να επιλέξουν ανάμεσα σε υγιεινές και ανθυγιεινές επιλογές σε ένα εικονικό σουπερμάρκετ. Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι οι εθελοντές της πρώτης ομάδας έκαναν πιο υγιεινές επιλογές.
Αυτό, κατά τους ερευνητές, υποδηλώνει ότι η συμπεριφορά των καταναλωτών επηρεάζεται μετά την κατανάλωση ενός υγιεινού σνακ (όπως ένα μήλο), όχι κατ’ ανάγκη λόγω του ίδιου του υγιεινού σνακ, αλλά επειδή πιστεύουν ότι είναι υγιεινό (η περίπτωση του σοκολατούχου γάλακτος που δόθηκε στην πρώτη ομάδα).
Οι ερευνητές καταλήγουν στο συμπέρασμα, ότι ένα υγιεινό σνακ πριν από τα ψώνια οδηγεί σε πιο υγιεινές επιλογές.