Για ορισμένους ανθρώπους οι 24 ώρες της ημέρας ποτέ δεν είναι αρκετές. Δουλειά, σπίτι, παιδιά... όλα μαζί φαντάζουν ένα τέρας που κατασπαράσσει κάθε λεπτό της ώρας.
Η διαχείριση του χρόνου στις σύγχρονες κοινωνίες αποτελεί προσόν, αντίστοιχο ενός πτυχίου. Εάν αισθάνεστε ότι δεν τα καταφέρνετε καλά με τη διαχείριση του χρόνου σας, πάρτε μια βαθιά ανάσα και διαβάστε τις παρακάτω συμβουλές.
#1 Με χαρτί και μολύβι
Το πρώτο και πιο σημαντικό βήμα είναι να αποτυπώσουμε τον χρόνο στο χαρτί. Φτιάξτε ένα ημερολόγιο και για 1 ή 2 εβδομάδες καταγράψτε καθημερινά τις δουλειές που κάνατε μέσα στην ημέρα και πόσο χρόνο σας πήρε για να τις κάνετε.
#2 «Κλέψτε» 10 λεπτά
Κάθε πρωί, αφιερώστε 10 λεπτά στην οργάνωση του ημερήσιου προγράμματός σας. Καταγράψτε τι δουλειές θέλετε να κάνετε και πόσο χρόνο θα διαθέσετε για κάθε ασχολία.
#3 Να είστε ρεαλιστές
Θέστε ρεαλιστικούς στόχους ώστε το τέλος της ημέρας να σας βρει "νικητές" και όχι "ηττημένους". Εάν θέσετε μη ρεαλιστικούς στόχους, τότε το βράδυ, όταν θα αντιληφθείτε ότι δεν κάνατε όσα θέλατε θα απογοητευτείτε και θα μπείτε σε έναν φαύλο κύκλο απογοήτευσης - καθυστέρησης του έργου.
#4 Βάλτε προτεραιότητες
Προτεραιότητα είναι και ευχάριστες ασχολίες, όπως ο καφές με ένα φίλο, και όχι μόνο οι υποχρεώσεις.
#5 Βάλτε deadline
Μην περιμένετε να φτάσει η τελευταία μέρα για καταπιαστείτε με το έργο που έχετε αναλάβει.
#6 Εκτός απροόπτου...
Υπολογίστε χρόνο για τα απρόοπτα γεγονότα, διότι αυτά είναι που μας ανατρέπουν το πρόγραμμα. Μην φτιάξετε ένα πυκνό πρόγραμμα ημέρας διότι έτσι δεν θα μπορέσετε να κάνετε αλλαγές, εάν αυτο απαιτηθεί.
#7 Μάθετε να λέτε «όχι»
Δεν έχει νόημα να λέτε πάντα «ναι», είτε στη δουλειά είτε στο σπίτι, για να αποφύγετε τις εντάσεις. Μόνο έτσι θα έχετε την αίσθηση ότι είστε κυρίαρχοι του εαυτού σας.
#8 Κάντε τα ένα-ένα
Μην κάνετε πολλά πράγματα ταυτόχρονα: Έρευνες έχουν δείξει ότι αν επιδίδεστε σε πολλές δραστηριότητες ταυτόχρονα, τότε ξοδεύετε περισσότερο χρόνο για την ολοκλήρωση της κάθε μιας απ' ό,τι αν επικεντρώνεστε σε ένα έργο κάθε φορά.
#9 Μην το αφήνετε για μετά
Μην είστε αναβλητικοί. Η αναβλητικότητα είναι τόσο η αιτία όσο και το αποτέλεσμα της κακής διαχείρισης του χρόνου. Δύο είναι οι βασικοί τρόποι για να αντιμετωπίσουμε την αναβλητικότητα. Πρώτον, θέτουμε τους σωστούς στόχους κάθε φορά. Δεύτερον έχει παρατηρηθεί ότι όσο πιο πολύ μας αρέσει το έργο που έχουμε αναλάβει, τόσο λιγότερο αναβλητικοί είμαστε.