Οι μαθηματικές ικανότητες του παιδιού “γεννιούνται” στη μήτρα

Τα μαθηματικά μυαλά γεννιούνται, δεν γίνονται, αναφέρει μια μελέτη η οποία κατέδειξε ότι τα επίπεδα των ορμονών μιας γυναίκας κατά την διάρκεια της εγκυμοσύνης σχετίζονται με τις δεξιότητες του παιδιού στα μαθηματικά στην ηλικία των 5 ετών.

Σύμφωνα με την έρευνα, τα αγόρια και τα κορίτσια των οποίων οι μητέρες είχαν πολύ χαμηλά επίπεδα της ορμόνης θυροξίνης στην εγκυμοσύνη, είχαν σχεδόν διπλάσιες πιθανότητες να παίρνουν χαμηλούς βαθμούς στα μαθηματικά.

Η θυροξίνη, η οποία περνάει από τη μητέρα στο μωρό μέσα στη μήτρα, είναι ζωτικής σημασίας για την ανάπτυξη του εγκεφάλου - αλλά πολλές μέλλουσες μητέρες έχουν πολύ χαμηλά επίπεδα της ορμόνης αυτής.

Ερευνητές από το Ιατρικό Κέντρο του Πανεπιστημίου του Άμστερνταμ, μελέτησαν σχεδόν 1.200 παιδιά από όταν ήταν στη μήτρα μέχρι να ξεκινήσουν το σχολείο. Εκείνα που είχαν εκτεθεί στα χαμηλότερα επίπεδα της θυροξίνης στη μήτρα είχαν 90% περισσότερες πιθανότητες να καταλήξουν να τα πηγαίνουν άσχημα στα μαθηματικά τεστ.

Είναι ενδιαφέρον ότι, τα επίπεδα των ορμονών δεν συνδέονται με τη βαθμολογία των παιδιών στα τεστ λεξιλογίου και την ικανότητα χειρισμού της γλώσσας. Ο επικεφαλής της μελέτης Δρ. Μάρτιν Φίνκεν είπε ότι αυτό μπορεί να συμβαίνει γιατί οι γλωσσικές ικανότητες του παιδιού οφείλονται σε μεγάλο βαθμό στην ανατροφή του. Η μαθηματικά ικανότητά , από την άλλη πλευρά, μπορεί να εντοπιστεί πιο άμεσα στην ανάπτυξη του εγκεφάλου, τόνισε.

Ο ίδιος πρόσθεσε ότι μπορεί λυθεί το πρόβλημα απλά εξετάζοντας τις ορμόνες των γυναικών στην αρχή της εγκυμοσύνης και δίνοντας συμπληρώματα θυροξίνης σε εκείνες που τα χρειάζονται. Οι γιατροί έχουν δοκιμάσει αυτή την τακτική στο παρελθόν χωρίς επιτυχία, αλλά ο Δρ Φίνκεν πιστεύει ότι αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι τα συμπληρώματα δεν δόθηκαν αρκετά νωρίς. «Οι γυναίκες θα πρέπει να λαμβάνουν τα δισκία στις πρώτες τέσσερις εβδομάδες της εγκυμοσύνης τους», είπε.