1. Ζητάμε βοήθεια αν έχουμε μεγάλο φόρτο εργασίας και δεν παλεύουμε να τα καταφέρουμε όλα μόνοι μας. Εάν αυτό συμβαίνει συστηματικά, τότε το συζητάμε με τον προϊστάμενό μας και δεν περιμένουμε να το αντιληφθεί μόνος του. Επίσης του επισημαίνουμε ότι χρειαζόμαστε περισσότερη ευελιξία για να είμαστε πιο αποτελεσματικοί στη δουλειά μας.
2. Οργανώνουμε καλύτερα τον χρόνο μας. Δεν λαμβάνουμε μέρος σε ανούσιες συζητήσεις ή meeting που δεν οδηγούν σε κανένα ουσιαστικό παραγωγικό αποτέλεσμα.
3. Ιεραρχούμε τις προτεραιότητες της ημέρας κάθε μέρα. Βάζουμε στόχους που πρέπει να επιτύχουμε μέχρι τη λήξη του ωραρίου, οι οποίοι όμως είναι πραγματικοί και εφαρμόσιμοι.
4. Συζητάμε με τους συναδέλφους ή τον προϊστάμενο για τυχόν προβλήματα που αντιμετωπίζουμε στη δουλειά. Μελέτες έχουν αποδείξει ότι οι εργαζόμενοι που έχουν καλές σχέσεις με τους συναδέλφους τους αντιμετωπίζουν καλύτερα το εργασιακό στρες. Για την Μαρία Βακόλα είναι χρήσιμο ένας εργαζόμενος να συζητήσει τυχόν ανασφάλειες με κάποιον που είναι σε μεγαλύτερη βαθμίδα από εκείνον στην εταιρεία (όχι απαραιτήτως τον προϊστάμενό του), κάποιον που τον εκτιμά, τον μέντορά του.
5. Δεν κλείνουμε τα αφτιά μας στη φημολογία, αλλά αντίθετα την αξιολογούμε. Είναι προτιμότερο κάθε τι που ακούγεται και μας προκαλεί άγχος να το συζητάμε με τον ανώτερό μας και να ζητάμε σαφή απάντηση στα ερωτήματά μας. Στο ίδιο κλίμα, δεν κάνουμε οι ίδιοι σενάρια καταστροφής και δεν παρασυρόμαστε από την κινδυνολογία, ειδικά όταν αυτή δεν έχει βάσεις.
6. Ζητάμε ανατροφοδότηση για τη δουλειά μας. Οι μελέτες έχουν δείξει ότι είναι σημαντικό κάθε εργαζόμενος να γνωρίζει αν τα πηγαίνει καλά ή όχι στο αντικείμενό του. Αν κάτι τέτοιο δεν συμβαίνει, εντείνεται το εργασιακό άγχος.
7. Συνθέτουμε ένα υποστηρικτικό πλαίσιο (οικογένεια, φίλοι, συνάδελφοι) που θα μας ενισχύει κάθε φορά που αντιμετωπίζουμε προβλήματα στο γραφείο. Όσο πιο υψηλή είναι η υποστήριξη που απολαμβάνει ο εργαζόμενος, τόσο πιο προστατευμένος αισθάνεται.
8. Οι διαρκείς συζητήσεις με συναδέλφους για τα προβλήματα της δουλειάς είναι δίκοπο μαχαίρι. Αν και παροδικά εκτονώνουν το άγχος, ταυτόχρονα το βοηθούν να μεταδίδεται στους υπολοίπους δημιουργώντας γενικευμένο κλίμα δυσαρέσκειας ή στρες. Είναι σημαντικό κάθε φορά που βρισκόμαστε με συναδέλφους να μην μένουμε μόνο στην καταγραφή των προβλημάτων στο γραφείο αλλά να ψάχνουμε για να βρούμε λύσεις.
9. Δεν επαναπαυόμαστε. Δίνουμε προσοχή στην απόδοση αλλά και τη δια βίου εκπαίδευσή μας. Προσπαθούμε να διατηρούμε επαφές με στελέχη της αγοράς, ώστε να αισθανόμαστε ασφάλεια ότι ακόμα και αν χάσουμε τη δουλειά μας, έχουμε έναν κύκλο ανθρώπων στον οποίο μπορούμε να απευθυνθούμε.
10. Αν είναι δυνατό, έχουμε ένα λογαριασμό με χρήματα που θα λειτουργήσουν σαν δικλείδα ασφαλείας σε ενδεχόμενο απόλυσης. Αυτό και μόνο το γεγονός θα μας απαλλάξει από το άγχος της επόμενης ημέρας.