Ακριβώς όπως τα μικρά παιδιά χρειάζονται θρεπτικές τροφές για να “χτίσουν” το σώμα τους, έτσι χρειάζονται και “τροφή” για το μυαλό τους. Μία έρευνα από το Πανεπιστήμιο του Stanford έδειξε ότι οι γονείς μιλώντας περισσότερο στα παιδιά τους, μπορούν να τα βοηθήσουν να μάθουν να επεξεργάζονται τη γλώσσα πιο γρήγορα, γεγονός που επιταχύνει την ανάπτυξη λεξιλογίου.
Είναι γνωστό ότι η κοινωνικοοικονομική κατάσταση (SES) παίζει ρόλο στην ανάπτυξη της γλώσσας. Η έρευνα, που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό Psychological Science, έδειξε ότι τα παιδιά που προέρχονται οικογένειες χαμηλότερου κοινωνικοοικονομικού επιπέδου, είχαν φτωχότερο λεξιλόγιο και χαμηλότερες βαθμολογίες γλωσσομάθειας, συγκριτικά με τα παιδιά των υψηλότερων κοινωνικοοικονομικών στρωμάτων.
Οι ειδικοί συμβουλεύουν τους γονείς να μιλούν όσο περισσότερο γίνεται στα παιδιά τους, καθώς έτσι μπορούν να γαλουχήσουν την πρώιμη ανάπτυξη του εγκεφάλου και να οικοδομήσουν ένα ισχυρό θεμέλιο για την εκμάθηση της γλώσσας.
Οι ερευνητές ζήτησαν από τις μητέρες 29 παιδιών ηλικίας 19 ετών, να καταγράψουν τα παιδιά τους στην καθημερινότητά τους στο σπίτι. Κάθε παιδί ήταν εφοδιασμένο με ένα ειδικό μπλουζάκι που περιείχε μια μικρή συσκευή εγγραφής ήχου που συνέλαβε όλους τους ήχους που το παιδί άκουγε κατά τη διάρκεια της ημέρας.
Οι καταγραφές αναλύθηκαν από ένα ειδικό λογισμικό και μετά από 5 μήνες παρακολούθησης, οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι τα παιδιά που άκουγαν περισσότερες ομιλίες στο σπίτι είχαν πλουσιότερο λεξιλόγιο σε ηλικία 24 μηνών , σε σύγκριση με τα παιδιά που είχαν ακούσει λιγότερες λέξεις.
"Η απλή έκθεση των παιδιών σε ομιλίες τρίτων ή ομιλίες από την τηλεόραση, δεν είναι αρκετή για να οδηγήσει την πρώιμη ανάπτυξη λεξιλογίου. Τα μικρά παιδιά μαθαίνουν τη γλώσσα καλύτερα, όταν αλληλεπιδρούν με τους γύρω τους", επεσήμαναν οι επικεφαλής της μελέτης.