Τα παιχνίδια με λέξεις και εικόνες μπορούν να βοηθήσουν τους ανθρώπους να μάθουν μια νέα ξένη γλώσσα με μεγαλύτερη ευκολία, σύμφωνα με τους ερευνητές από το Πανεπιστήμιο του Nottingham. Η μελέτη, που δημοσιεύθηκε στο επιστημονικό περιοδικό “PLoS ONE”, έδειξε ότι - εντάσσοντας τη διασκέδαση στη μάθηση - ένας αρχάριος μπορεί να μάθει πιο εύκολα και αποτελεσματικά μια ξένη γλώσσα, συγκριτικά με τις παραδοσιακές μεθόδους εκμάθησης.
“Μέσω της άτυπης έκθεσης, η μάθηση μπορεί να συμβεί χωρίς πρόθεση, με έναν πιο αβίαστο τρόπο”, εξήγησε η επικεφαλής της έρευνας, Μαρί Μπισόν. Σύμφωνα με τους ερευνητές, δραστηριότητες, όπως παιχνίδια, που χρησιμοποιούν ξένες λέξεις και εικόνες, ή ξενόγλωσσες ταινίες με υπότιτλους, μπορεί να διευκολύνουν σε μεγάλο βαθμό την εκμάθηση μιας νέας γλώσσας.
Στην πρώτη φάση της μελέτης, ζητήθηκε από αγγλόφωνους, που δεν γνώριζαν καθόλου ουαλικά, να υποδεικνύουν κάποια γράμματα σε ουαλικές λέξεις, οι οποίες εμφανίζονταν στον υπολογιστή. Στη συνέχεια, η λέξη διαβαζόταν από έναν εκφωνητή και εμφανιζόταν στην οθόνη μια εικόνα, που έδειχνε την σημασία της.
Σε δεύτερη φάση οι συμμετέχοντες έπρεπε να μάθουν την ακριβή μετάφραση των ουαλικών λέξεων στα αγγλικά και σε λέξεις, που εμφανίζονταν σε ζεύγη, να υποδείξουν ποια ήταν η σωστή μετάφραση των ουαλικών λέξεων στα αγγλικά.
Από τα αποτελέσματα, φάνηκε ότι οι αγγλόφωνοι απέδιδαν πολύ καλύτερα μετά την άτυπη έκθεση τους στην ουαλική γλώσσα, καθώς δήλωσαν ότι είχαν αρχίσει να μαθαίνουν τη σημασία των λέξεων. Μάλιστα, το εντυπωσιακό είναι ότι οι συμμετέχοντες είχαν διατηρήσει αυτή την άτυπη γνώση ακούσια ακόμα και μία βδομάδα μετά το πέρας του πειράματος.