KOLEKSIONΓραμμένος στα γονίδια μας ο εθισμός στο μαύρισμα

Έχετε αναρωτηθεί ποτέ γιατί ορισμένοι άνθρωποι είναι τόσο εθισμένοι με το να δείχνουν μαυρισμένοι, ενώ κάποιοι άλλοι είναι χαρούμενοι ακόμη κι αν τη βγάζουν στη σκιά;

Σύμφωνα με μια νέα έρευνα, η διαφορά αυτή ανάμεσα στους ανθρώπους μπορεί να είναι «γραμμένη» στο DNA τους.

Όπως αναφέρει δημοσίευμα της Daily Mail, οι ερευνητές ανακάλυψαν ένα γονίδιο, το οποίο συνδέεται με τον εθισμό στο… μαύρισμα.

Όσοι φέρουν μια συγκεκριμένη παραλλαγή του γονιδίου αυτού, διαπιστώθηκε ότι ήταν πιο πιθανό να… αποζητούν την ηλιοθεραπεία, με τον ίδιο τρόπο που ένας τοξικομανής αποζητά μια δόση από ναρκωτική ουσία, αναφέρουν ερευνητές από το Γέιλ.

Οι επιστήμονες ελπίζουν, ότι η ανακάλυψη αυτή θα βοηθήσει τους ειδικούς να ρίξουν φως στο γιατί ορισμένοι συνεχίζουν να κάνουν ηλιοθεραπεία, παρότι γνωρίζουν τους κινδύνους που συνεπάγεται η στάση αυτή (καρκίνος του δέρματος). Θα μπορούσε ακόμη να τους βοηθήσει να σχεδιάσουν παρεμβάσεις, για να σταματήσουν οι άνθρωποι να εκτίθενται σε επικίνδυνα επίπεδα υπεριώδους ακτινοβολίας.

Σύμφωνα με τους ειδικούς, τα περιστατικά καρκίνου του δέρματος έχουν αυξηθεί τα τελευταία 50 χρόνια. Στοιχεία του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας (ΠΟΥ) δείχνουν, ότι κάθε χρόνο εμφανίζονται 2 με 3 εκατ. περιστατικά καρκίνου του δέρματος (μη μελάνωμα) και 132.000 περιστατικά εμφάνισης μελανώματος.

Ο καρκίνος του δέρματος που δεν είναι μελάνωμα είναι μια πιο συχνή μορφή, που προκαλείται από τη μακροχρόνια έκθεση στον ήλιο και είναι πιο εύκολα θεραπεύσιμος, ωστόσο επικίνδυνος.

Για τις ανάγκες της συγκεκριμένης μελέτης, οι ερευνητές εξέτασαν το σάλιο 292 ανθρώπων, 79 από τους οποίους εμφάνιζαν τάσεις εξάρτησης στο… μαύρισμα. Αυτό ορίστηκε ως ένας εθισμός με παρόμοια συμπτώματα με αυτά από τη χρήση ναρκωτικών ουσιών, συμπεριλαμβανομένης της έντονης επιθυμίας, συμπτωμάτων στέρησης και πρακτικής του μαυρίσματος παρά τις επικίνδυνες συνέπειες που συνεπάγεται αυτή.

Όταν ανέλυσαν τα γονίδιά τους βρήκαν μια διαφορά ανάμεσα στην έκφραση ενός γονιδίου (PTCHD2). Οι παραλλαγές αυτού του γονιδίου, ο ακριβής σκοπός του οποίου είναι άγνωστος, συνδέθηκαν σε σημαντικό βαθμό με την εξάρτηση στο μαύρισμα.

«Είναι η πρώτη φορά που διαπιστώνεται μια γενετική σχέση με την εξάρτηση στο μαύρισμα» ανέφερε η επικεφαλής ερευνήτρια Dr Brenda Cartmel από τη Σχολή Δημόσιας Υγείας του πανεπιστημίου του Γέιλ.

Τα ευρήματα δημοσιεύτηκαν στο επιστημονικό περιοδικό Experimental Dermatology.