Στον ουρανό της Piazza (πλατείας) Faber της μικρής πόλης, οι αρχιτέκτονες τοποθέτησαν μια σύνθεση 12 ζωηρόχρωμων υφασμάτινων ιστίων
Τον Ιταλό Ρέντσο Πιάνο τον γνωρίζουμε πολύ καλά. Είναι ο αρχιτέκτονας στον οποίο το Ίδρυμα «Σταύρος Νιάρχος» επέλεξε να αναθέσει τη μελέτη και τον σχεδιασμό της Εθνικής Βιβλιοθήκης, της Εθνικής Λυρικής Σκηνής και του Πολιτιστικού Κέντρου στο Δέλτα Φαλήρου.
Ο ανήσυχος δημιουργός συνεργάστηκε, πρόσφατα, με το γραφείο Alvisi Kirimoto + Partners (με έδρα τη Ρώμη) σε μία εγκατάσταση στην Tempio Pausania, μια πόλη περίπου 14 χιλιάδων κατοίκων στη βόρεια Σαρδηνία.
Στον ουρανό της Piazza (πλατείας) Faber της μικρής πόλης, οι αρχιτέκτονες τοποθέτησαν μια σύνθεση 12 ζωηρόχρωμων υφασμάτινων ιστίων, τα οποία αναπετούν ανάμεσα στα ιστορικά κτίρια που την περιβάλλουν και την αψιδωτή είσοδο της αγοράς.
Η εγκατάσταση αφιερώνεται στη μνήμη του εκλιπόντα σπουδαίου Ιταλού τραγουδοποιού - και στενού φίλου του Ρέντσο Πιάνο - Fabrizio de André.
Οι δημιουργοί τονίζουν πάντως ότι η εγκατάσταση δεν τιμά μόνο τη μνήμη «ενός από τους πιο ευαίσθητους ερμηνευτές της ανθρώπινης φύσης», αλλά θέλει να υπογραμμίσει την ομορφιά και σημασία των μικρών ιταλικών πόλεων.
Σύρματα που σχηματίζουν ένα μεταλλικό δίχτυ αράχνης ανάμεσα στους τοίχους των κτιρίων της πλατείας. Υφασμάτινα γεωμετρικά ιστία, σε χρώμα πράσινο, κόκκινο, μπλε, χρυσαφί, αναρριπίζουν. Όταν τα πανιά μαζεύονται, «δώδεκα έγχρωμα μολύβια» (αναφορά στο πάθος του ντε Αντρέ για τα μολύβια Faber-Castell) μοιάζουν να αιωρούνται μεταξύ των στενών ακανόνιστων μικρών δρόμων και των τοίχων από γρανίτη.
«Αυτή η παρέμβαση, με την ελαφρότητά της και την ατίθαση ζωτικότητά της, μας επιτρέπει να συνάψουμε εκ νέου σχέσεις με τα μικρά αστικά κέντρα» εξηγεί ο αρχιτέκτονας Μάσιμο Αλβίζι.
«Ξεκινώντας από την ιδέα του Ρέντσο Πιάνο "να συλλάβουμε τις ακτίνες φωτός και τα χρώματά του", μετακινήσαμε τη δράση ψηλά, πάνω από την πλατεία, υποχρεώνοντας με αυτόν τον τρόπο τους περαστικούς να κοιτάξουν πάνω απ' τις στέγες, να συνδιαλαγούν με τα γκρίζα κτίρια και τον γαλάζιο ουρανό, να υπερβούν τα γωνιώδη όρια της περιοχής».