Μέσα στο 2020 έχουν δηλώσει προσεγγίσεις στο λιμάνι πολλές εταιρείες
Θετικά μηνύματα και αισιοδοξία ότι η νέα τουριστική χρονιά θα είναι πολύ καλή και στον τομέα της κρουαζιέρας για τον Βόλο και τη Μαγνησία γενικότερα, δίνουν οι πρώτες ενδείξεις, για το τι μέλλει γενέσθαι, παρά τα πολλά παγκόσμια προβλήματα που υπάρχουν τόσο στην Ασία, όσο και στη λεκάνη της ανατολικής Μεσογείου.
Το λιμάνι του Βόλου, όπως και άλλα λιμάνια στην Ελλάδα, μπαίνουν για πρώτη φορά στον χάρτη μεγάλων οργανισμών κρουαζιέρας και μέσα στο 2020 αναμένονται νέες αφίξεις που θα βοηθήσουν την οικονομία της Θεσσαλίας. Από τη μεγάλη νορβηγική εταιρία Norwegian, που θα «δένει» για πρώτη φορά στην πρωτεύουσα της Μαγνησίας, ανακοινώθηκε ότι από τις 23 Απριλίου ξεκινούν οι προσεγγίσεις στον Βόλο του πολυτελούς κρουαζιερόπλοιού της «Norwegian Spirit» που σε κάθε επίσκεψή του θα αφήνει στο λιμάνι περίπου 4.500 τουρίστες για να επισκεφθούν την περιοχή.
Το «Norwegian Spirit», ένα πραγματικά «θαλάσσιο παλάτι», θα κάνει κυκλικές κρουαζιέρες στο Αιγαίο, καθ' όλη την διάρκεια του καλοκαιριού. Οι προσεγγίσεις στον Βόλο θα γίνονται κάθε εβδομάδα, ημέρα Πέμπτη, από τις 23 Απριλίου έως και τις 8 Οκτωβρίου. Το νορβηγικό κρουαζιερόπλοιο θα ξεκινά κάθε Κυριακή από τον Πειραιά και θα προσεγγίζει τα λιμάνια της Ρόδου, του Βόλου, της Μυκόνου, της Σαντορίνης και της Κωνσταντινούπολης και θα καταλήγει και πάλι στον Πειραιά.
Στις προθέσεις των Νορβηγών είναι η επόμενη τουριστική χρονιά να ενισχυθεί ακόμη περισσότερο και προβλέπεται για το 2021 να κινούνται στο Αιγαίο τρία γιγάντια κρουαζιερόπλοια της εταιρίας που θα προσεγγίζουν στο λιμάνι του Βόλου. Πρόκειται για τα κρουαζιερόπλοια «Νorwegian Spirit», «Norwegian Jade» και «Νorwegian Pearl» που θα κάνουν κυκλικές εβδομαδιαίες κρουαζιέρες στα ελληνικά νησιά.
Χαρακτηριστικό των καλών μηνυμάτων για την κρουαζιέρα και τον Βόλο είναι και ο προγραμματισμός για την επάνοδο στα νερά του Παγασητικού, των κρουαζιερόπλοιων της μεγάλης γερμανικής εταιρίας AIDA με πρώτη άφιξη τού επίσης γιγάντιου κρουαζιερόπλοιου «Αida Cara» που θα προέρχεται από την Κωνσταντινούπολη. Σε όλες αυτές τις νέες αφίξεις, αν προστεθούν και οι παλαιές ήδη προγραμματισμένες, τα μηνύματα είναι σαφώς θετικά για την κρουαζιέρα στο λιμάνι του Βόλου, αλλά πρέπει να γίνουν πολλά ακόμη ώστε να ανακάμψει μετά την κακή χρονιά που πέρασε δηλαδή το 2019,αφού οι αφίξεις ήταν λιγότερες και από εκείνες του 2018 και του 2017 σημειώνοντας κάμψη που άγγιξε το 40%.
Η πρόεδρος του Οργανισμού Λιμένος Βόλου, Βίκυ Μήτρου, μιλώντας στο ΑΠΕ ανέφερε ότι «πρέπει να προσπαθήσουμε όλοι διότι μπορεί η κρουαζιέρα να αφήνει χρήματα στην πόλη και στους επιχειρηματίες αλλά και εμείς πρέπει να βελτιωθούμε ως προς τις υπηρεσίες μας και να μεγαλώσουμε το ταμείο μας, αν το κοιτάξουμε το θέμα από οικονομικής πλευράς. Γι' αυτό αν ενεργήσουμε και προσπαθήσουμε από κοινού οι αριθμοί θα βελτιωθούν με συνολικό όφελος για όλους. Ο Βόλος, ως προορισμός, καθίσταται ολοένα και ελκυστικότερος για τους τουρίστες που έρχονται με τα κρουαζιερόπλοια, αφού πλέον προτιμούν να μείνουν στον Βόλο και να επισκεφθούν σημεία αναφοράς και αρχαιολογικού ενδιαφέροντος της περιοχής. Οι διεθνείς συγκυρίες αναγκάζουν μεγάλες εταιρίες να φύγουν από την ΝΑ Ασία και να έρθουν στα ήρεμα ελληνικά νερά του Αιγαίου και στη Μεσόγειο».
Ο Γιάννης Μπουτίνας, εντεταλμένος σύμβουλος Τουρισμού της Περιφέρειας Θεσσαλίας, σημειώνει ότι «στατιστικά η αναλογία των ξένων τουριστών από τα κρουαζιερόπλοια που επιβιβάζονται σε λεωφορεία για να επισκεφθούν τα Μετέωρα και την Καλαμπάκα δεν ξεπερνούν κατά μέσο όρο το 50%. Οι υπόλοιποι μένουν στην περιοχή και ακολουθούν πρόγραμμα επισκέψεων σε αρχαιολογικούς χώρους, αλλά και στο Πήλιο. Ενδεικτικό είναι ότι κατά την τελευταία άφιξη του κρουαζιερόπλοιου «Celestyal» μόνο το 35% των επιβατών συμμετείχε στην εκδρομή για τα Μετέωρα. Πριν από πέντε χρόνια η κατάσταση ήταν διαφορετική, αφού το 80% των επιβατών προτιμούσαν να επισκεφθούν τους βράχους των Μετεώρων.
Μέσα στο 2020 έχουν δηλώσει προσεγγίσεις στο λιμάνι του Βόλου πολλές εταιρείες και οι αφίξεις έφθασαν τις 37 και αναμένονται να προστεθούν πολλές ακόμη λόγω των προβλημάτων στην Άπω Ανατολή και τους φόβους λόγω του κοροναϊού, αλλά και την αστάθεια που επικρατεί σε περιοχές της Μεσογείου, όπως η σύρραξη στη Συρία και του εμφυλίου στη Λιβύη.