Ποιες περιοχές της χώρας προτιμούν περισσότερο
Δυναμική αναμένεται να είναι και φέτος η παρουσία των Γερμανών τουριστών στην Ελλάδα, σύμφωνα με ανακοίνωση του Ελληνογερμανικού Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου.
Ηδη στην εκκίνηση της φετινής σεζόν, σύμφωνα με την ανάλυση που κάνει το Ινστιτούτο του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων στο στατιστικό δελτίο Απριλίου, το Μάρτιο του 2019 η κύρια αγορά κρατήσεων για την Ελλάδα ήταν η γερμανική, διατηρώντας την πρώτη θέση. Η ιταλική αγορά βρέθηκε στη δεύτερη θέση (από την τρίτη το Μάρτιο του 2018) και στην τρίτη έπεσε η αγορά του Ηνωμένου Βασιλείου. Στην τέταρτη θέση κατατάχθηκε η αμερικανική αγορά, ενώ στην πέμπτη υποχώρησε η αγορά της Γαλλίας.
Στην πρώτη θέση προτίμησης της γερμανικής αγοράς βρέθηκε όπως και πέρσι η Αθήνα, στη δεύτερη η Θεσσαλονίκη και στην τρίτη τα Φηρά. Στην τέταρτη θέση ανέβηκε το Ηράκλειο και στην πέμπτη η Οία. Η πόλη της Ρόδου βρέθηκε έκτη στις προτιμήσεις των Γερμανών τουριστών, έβδομη ήταν η χώρα της Μυκόνου, πτωτικά κινήθηκαν τα Χανιά και το Φηροστεφάνι που βρέθηκαν στην όγδοη και ένατη θέση αντίστοιχα, ενώ η δεκάδα συμπληρώθηκε από το Ρέθυμνο.
Σημειώνεται, ότι οι Γερμανοί είναι η πρώτη εθνικότητα επισκεπτών στη χώρα τα τελευταία χρόνια, καθώς μόνο το 2018 περίπου 4 εκατομμύρια Γερμανών τουριστών επέλεξαν την Ελλάδα για τις διακοπές τους. Επίσης, υπάρχει η σημαντική παρουσία της TUI, εταιρίας κολοσσού με έδρα τη Γερμανία και σημαντικές επενδύσεις σε σειρά ξενοδοχείων, αλλά και αφίξεις που ξεπερνούν ετησίως τα 2 εκατομμύρια τουριστών. Αποτελεί δε τον πρώτο πελάτη της ελληνικής τουριστικής αγοράς.
«Η Γερμανία αναγνωρίζεται ως μια από τις πλέον βασικές αγορές για τον Ελληνικό τουρισμό, αλλά και αφετηρία επενδύσεων για τον κλάδο τα τελευταία χρόνια. Πέρα από την TUI, η παρουσία της Fraport με ένα εκτεταμένο πρόγραμμα αναβάθμισης 14 περιφερειακών αεροδρομίων, που υπερβαίνει τα 450 εκατ. ευρώ, δίνει σημαντική ώθηση στις υποδομές που είναι αναγκαίες για την ανάπτυξη της τουριστικής οικονομίας» αναφέρει ο Δρ. Αθανάσιος Κελέμης, γενικός διευθυντής του Ελληνογερμανικού Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου.
Προσθέτει ότι «οι ενδείξεις και φέτος είναι θετικές για την πορεία της Γερμανικής αγοράς, όπου αναμένεται άνοδος. Χρέος όλων μας είναι να διασφαλίσουμε τη βιωσιμότητα του ελληνικού τουριστικού προϊόντος και να στηρίξουμε κάθε πρωτοβουλία περαιτέρω αύξησης του ρεύματος επισκεπτών από τη μεγαλύτερη οικονομία της ευρωζώνης. Στην προσπάθεια αυτή, το επιμελητήριό μας παραμένει στην πρώτη γραμμή, δίπλα σε όσες επιχειρήσεις επιθυμούν να συμμετέχουν σε κλαδικές εκθέσεις, αλλά και να έχουν επαφές με εταιρίες του κλάδου στη Γερμανία, ενώ παράλληλα λειτουργεί το πρόγραμμα Διττής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης σε τουρισμό και εστίαση, που προσφέρεται μέσω του εκπαιδευτικού κέντρου DUAL Hellas».