Περισσότεροι και ποιοτικότεροι επισκέπτες θα αυξήσουν τα έσοδα επισημαίνουν επαγγελματίες της πόλης
Οι προκλήσεις που αναδύονται με την ανάπτυξη του τουρισμού και την εμφάνιση νέων τουριστικών προϊόντων τέθηκαν στο επίκεντρο στη διάρκεια του συνεδρίου «Tourism of tomorrow» που διοργάνωσε το ACT-American College Thessaloniki, μέλος του Κολεγίου Ανατόλια στη Θεσσαλονίκη.
Ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Θεσσαλονίκης, Ανδρέας Μανδρίνος, αναφέρθηκε στις αδυναμίες που παρουσιάζει η πόλη ως προορισμός, λόγω της έλλειψης υποδομών, ενώ μίλησε διεξοδικά για το ανεκμετάλλευτο, όπως το χαρακτήρισε, κομμάτι της κρουαζιέρας. «Μόνο σε δυο πόλεις τη Μεσογείου έχει τη δυνατότητα ο επιβάτης κρουαζιέρας να κατέβει από το πλοίο και να περπατήσει μέχρι το κέντρο της πόλης: στην Αλεξάνδρεια της Αιγύπτου και στη Θεσσαλονίκη και αυτό είναι κάτι που δεν το αξιοποιούμε», σημείωσε.
«Η Θεσσαλονίκη το 2018 έκλεισε με 1500 αφίξεις. Στα 43 λιμάνια που έχει συνολικά η χώρα, η Θεσσαλονίκη καταλαμβάνει την 33η θέση σε ό,τι αφορά τους τουρίστες κρουαζιέρας. Δεν είναι δηλαδή μόνο τα χρήματα που χάνει ο προορισμός αλλά και η προβολή», είπε ο κ. Μανδρίνος. Τόνισε, για άλλη μια φορά, την ανάγκη για αναβάθμιση των μέσων μαζικής μεταφοράς και σύνδεση της γραμμής του υπό κατασκευή μετρό με το αεροδρόμιο. «Για να έχουμε καλά αποτελέσματα χρειαζόμαστε περισσότερους και ποιοτικότερους τουρίστες, ώστε να αυξηθούν τα έσοδα», σημείωσε.
Προς επίρρωσιν αυτού, αναφορικά με τις τιμές των δωματίων στα ξενοδοχεία της Θεσσαλονίκης, το έσοδο ανά διαθέσιμο δωμάτιο (REV/PAR) υπολογίζεται στα 53 ευρώ, ενώ το αντίστοιχο ποσό πανελλαδικά είναι 109 ευρώ (χωρίς να συνυπολογίζονται η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη) σύμφωνα με την Sarah Duignan, Director of Clients, στην εταιρεία συγκέντρωσης και ανάλυσης ξενοδοχειακών δεδομένων (STR). Την ίδια ώρα στην Αθήνα, το έσοδο ανά διαθέσιμο δωμάτιο στο κέντρο της πόλης ανέρχεται στα 97 ευρώ. Επιπλέον, στη Θεσσαλονίκη η μέση πληρότητα για το 2018 ανήλθε στο 70%, σημειώνοντας αύξηση 0,6%, σε σχέση με το 2017.
Σε όλα τα παραπάνω έρχεται να προστεθεί και ο «πονοκέφαλος» που προκαλεί στους ξενοδόχους η οικονομία διαμοιρασμού, το σύστημα ενοικίασης δωματίων AirBNB, το οποίο θέτει νέα δεδομένα που προβληματίζουν τους επιχειρηματίες, όπως είπε ο CEO του Tour Hotel Group, Κωνσταντίνος Τορνιβούκας. Ο κ. Τορνιβούκας, μίλησε για το «πώς μπορούν να αντιμετωπίσουν τα ξενοδοχεία τον ανταγωνισμό από καταλύματα προσωρινής ενοικίασης".
Επεσήμανε, ότι αφενός τα νέα δεδομένα δίνουν στους ξενοδόχους την ευκαιρία να βελτιωθούν και να αναπτύξουν ακόμη περισσότερο το τουριστικό τους προϊόν, δημιουργούν, ωστόσο, συνθήκες αθέμιτου ανταγωνισμού, καθώς στην Ελλάδα ενώ υπάρχει νομικό πλαίσιο, δεν εφαρμόζεται επαρκώς. «Δεν υπάρχει έλεγχος σε ό,τι αφορά την φορολογία και τις προδιαγραφές που πρέπει να τηρούν τα καταλύματα», πρόσθεσε.