Η ενοικίαση ενός αυτοκινήτου πολλές φορές κρύβει σημεία στα οποία προκαλούνται διαφωνίες μεταξύ καταναλωτών και εταιριών ενοικίασης αυτοκινήτων.
Βάσει των πιο συνηθισμένων προβλημάτων το Ευρωπαϊκό Κέντρο Καταναλωτή σας προτείνει να ακολουθήσετε τις εξής συμβουλές:
- Οι τιμές ενοικίασης αυτοκινήτου ποικίλουν ανάλογα με τον τύπο του αυτοκινήτου, την χρονική περίοδο ενοικίασης και την εποχή. Επίσης ο καταναλωτής πρέπει να διαβάζει τους όρους και τις χρεώσεις σε περίπτωση που αυτές δεν περιλαμβάνονται στο διαφημιστικό της εταιρείας.
- Ελέγξτε την κατάσταση στην οποία βρίσκεται το αυτοκίνητο. Σε περίπτωση που παρατηρήσετε τις οποιεσδήποτε φθορές, απαιτήστε να γίνει σχετική μνεία στο ασφαλιστήριο συμβόλαιο.
- Επίσης καλύτερο είναι να επιστρέφετε το αυτοκίνητο κατά τις ώρες λειτουργίας του γραφείου και πριν να το παραδώσετε να ελέγξετε μαζί με τον υπάλληλο του γραφείου το αυτοκίνητο για τυχόν ζημιές.
- Μια από τις προϋποθέσεις για ενοικίαση αυτοκινήτου είναι ο οδηγός να έχει συγκεκριμένη ηλικία η οποία διαφέρει από χώρα σε χώρα και εξαρτάται και από την κατηγορία οχήματος που θα ζητήσετε για ενοικίαση καθώς επίσης απαιτείται να είστε κάτοχος νόμιμης άδειας οδήγησης για τουλάχιστον 1 έτος.
- Ρωτήστε για την πληρωμή προκαταβολής ως εγγύηση, ποιες περαιτέρω χρεώσεις μπορεί να προκύψουν κατά την παράδοση του αυτοκινήτου, και για την πολιτική ακύρωσης που ισχύει.
- Καλό είναι να επιστρέφετε το αυτοκίνητο με τον δείκτη καυσίμων στο επίπεδο όπου το παραλάβατε.
Επιπρόσθετες χρεώσεις σε ορισμένες περιπτώσεις όπως:
- Ενοικίαση και επιστροφή του αυτοκινήτου σε διαφορετική τοποθεσία.
- Επιστροφή του αυτοκινήτου σε ώρες μη λειτουργίας του γραφείου.
- Παιδικό κάθισμα
- Διασυνοριακή μετακίνηση
- Σε περίπτωση ύπαρξης δεύτερου οδηγού
- Χρέωση εάν αφήσετε το αυτοκίνητο στο αεροδρόμιο
- Χρέωση καυσίμων