Έχετε αναρωτηθεί ποτέ πόσο πολύ επηρεάζει το νέο ψηφιακό τοπίο, τον τρόπο που ταξιδεύουμε; Τα social media έχουν γίνει πια κομμάτι της καθημερινότητας μας και αναμφισβήτητα έχουν αλλάξει και τα ταξίδια μας. Μάθετε πως!
Εάν αισθάνεστε την ανάγκη να καυχηθείτε για ένα μελλοντικό σας ταξίδι, κοινοποιώντας το στο Facebook, δεν είστε οι μόνοι. Περίπου το 54% των ταξιδιωτών στις ΗΠΑ ενημερώνουν τους λογαριασμούς τους στα social media, αμέσως μόλις ολοκληρώσουν την κράτηση τους, σύμφωνα με τη μελέτη του PhoCusWright για τον Φεβρουάριο του 2013. Αυτό δεν αφορά όμως μόνο τους φίλους σας.
Πολλές εταιρείες που ασχολούνται με τον ταξιδιωτικό τομέα, παρακολουθούν αυτές τος κινήσεις, ούτως ώστε να βελτιώσουν την εξυπηρέτηση των πελατών τους, επιφυλάσσοντας τους ειδικές προσφορές και εκπλήξεις.
Ο Joe Capalbo, γενικός διευθυντής του ξενοδοχείου Onyx Kimpton στη Βοστόνη επιβεβαιώνει λέγοντας ότι παρακολουθώντας έναν λογαριασμό πελάτη στο twitter και το facebook, που μπορεί να δηλώνει ότι το ταξίδι που προγραμματίζει είναι για το μήνα του μέλιτος, για τα γενέθλια ή την επέτειο του, έχουν τη δυνατότητα να εκπλήξουν ευχάριστα τον πελάτη, μόλις φτάσει στο ξενοδοχείο.
Σε ένα ταξίδι υπάρχει πλέον και η λεπτή ισορροπία ανάμεσα στην πλήρη χαλάρωση και διασκέδαση και τη συνεχή ενημέρωση του λογαριασμού μας με φωτογραφίες και tweets. Ακόμα κι αν δεν είστε χρήστης των Facebook, Twitter και Pinterest, μπορείτε να αξιοποιήσετε αυτά τα κοινωνικά δίκτυα και να επωφεληθείτε από ένα πλήθος προτάσεων και πληροφοριών για το μέρος που θα επισκεφθείτε.
Επίσης, με το να μοιράζεστε πληροφορίες από το δικό σας ταξίδι, σίγουρα θα βοηθήσετε κάποιον άλλο για τις δικές του μελλοντικές διακοπές. Ακολουθήστε τις παρακάτω συμβουλές, για καλύτερη χρήση των social media, πριν και κατά τη διάρκεια του ταξιδιού σας: Η ταχύτητα και η ευελιξία είναι το παν στο “παιχνίδι” των εισιτηρίων Στις μέρες μας, οι ευκαιρίες για οικονομικά εισιτήρια, εξαφανίζονται και εξαφανίζονται με απίστευτη ταχύτητα.
Ο καλύτερος τρόπος για να ενημερώνεστε γρήγορα είναι να ακολουθείτε στο twitter ιστοσελίδες, όπως το @ airfarewatchdog ή ακόμα και λογαριασμούς μεμονωμένων αεροπορικών εταιρειών. Έτσι θα μαθαίνετε έγκαιρα τις προσφορές στα εισιτήρια. Συγκεκριμένα σας προτείνουμε να ακολουθήσετε:
@ Airfarewatchdog
@ JetBlueCheeps
@ SmarterTravel
@ TravelZoo
Κάντε μια καλή αναζήτηση πριν κλείσετε την κράτηση σας σε ξενοδοχείο
Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι γεμάτα από προσφορές. Το μόνο που χρειάζεται είναι λίγος χρόνος για να βρείτε αυτήν που ταιριάζει σε εσάς. Παράλληλα, μια καλή λύση είναι να επισκεφθείτε σελίδες ξενοδοχείων στο Facebook, καθώς πολλές φορές θα βρείτε ειδικές προσφορές και εκπτώσεις. Για τους χρήστες του twitter προτείνουμε αναζήτηση με το όνομα του προορισμού σας και τις λέξεις hotel, deal, promo, promo code, discount, και sale.
Ανακαλύψτε τα μυστικά
Πολλά ξενοδοχεία προσφέρουν ειδικές ανταμοιβές σε όσους έχουν γραφτεί στις σελίδες τους στο Facebook και το Twitter. Για παράδειγμα το ξενοδοχείο Kimpton, μέσω της ιστοσελίδας του στο Facebook ανακοινώνει, σε τακτά χρονικά διαστήματα, έναν μυστικό κωδικό, που αν τον χρησιμοποιήσει κάποιος θα κερδίσει αναβάθμιση δωματίου, δωρεάν πρωινό και πολλά ακόμα. Παράλληλα, το Hilton Hhonors χαρίζει πόντους στους πελάτες που έχουν κάνει like στη σελίδα του και η εταιρεία Starwood Preferred Guest ανακοινώνει ειδικές προσφορές για τα μέλη της.
Πάρτε την υπόθεση στα χέρια σας
Αν η αναζήτηση σας για τον επόμενο προορισμό σας, έχει φτάσει σε ένα τέλμα, με άπειρες συγκεντρωμένες πληροφορίες, δοκιμάστε να μπείτε στο Pinterest. Γράφοντας το όνομα του μέρους που θέλετε να επισκεφθείτε και βλέποντας τις ανάλογες δημοσιεύσεις των άλλων χρηστών, μπορείτε να αποκομίσετε πολλές και ενδιαφέρουσες πληροφορίες, όπως για παράδειγμα “ποιο είναι το μέρος με τον καλύτερο καφέ”.
Χαμηλώστε την ένταση
Καλό είναι να έχετε τον πλήρη έλεγχο σχετικά με ποιους και τι παρακολουθείτε στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Η δημιουργία καταλόγων στο twitter θα σας βοηθήσει να βάλετε σε μια σειρά τις πληροφορίες που έχετε συγκεντρώσει για κάθε προορισμό. Παράλληλα, με την πάροδο του χρόνου θα καταλάβετε ποιος χρήστης δίνει σημαντικές και κυρίως σωστές πληροφορίες και αξίζει να τον ακολουθείτε. Πριν από κάθε ταξίδι σας δημιουργήστε μια λίστα με τα τοπικά εστιατόρια, τις εφημερίδες, τα περιοδικά και έτσι θα έχετε όσα χρειάζεται να γνωρίζετε πριν φτάσετε στον προορισμό σας.
Να είστε πάντα ενημερωμένοι
Το Facebook και το Twitter είναι συχνά τα πρώτα που θα σας δώσουν πληροφορίες σχετικά με μια καθυστέρηση ή ακύρωση πτήσης. Αν για παράδειγμα η πτήση σας καθυστερήσει λόγω καιρού, το σίγουρο είναι η σελίδα Facebook της αεροπορικής εταιρείας θα βγάλει τη σχετική ανακοίνωση. Επιπλέον, είναι χρήσιμο να ακολουθείτε στοTwitter τους εξής:
@ cnnbrk (έκτακτη είδηση), @ FlightStats (καθυστερήσεις και παρακολούθηση πτήσης) και @ weatherchannel. (καιρός).
Εμπιστευθείτε τους ντόπιους
Θα εκπλαγείτε από το πόσο γενναιόδωροι μπορούν να γίνουν οι κάτοικοι μιας περιοχής, σχετικά με τις χρήσιμες πληροφορίες που μπορούν να σας δώσουν για τον τόπο τους. Φυσικά και οι φίλοι σας στο Facebook μπορούν να βοηθήσουν, αλλά αν επιλέξετε να δημοσιοποιήσετε μια συνομιλία σχετικά με το μέρος που θα επισκεφθείτε, μπορεί κάποιος ντόπιος να σας δώσει μια πολύ σημαντική και βοηθητική παράμετρο. Για παράδειγμα μπορείτε να στείλετε μέσω twitter μια ερώτηση σε ένα συγκεκριμένο εστιατόριο, που επιθυμείτε να επισκεφθείτε, όπως “ποιο είναι το καλύτερο πιάτο σας;” Για να σας στείλουν συμβουλές κι άλλοι χρήστες, συμπεριλάβετε στην ερώτηση ένα σχετικό hashtag, όπως #food #music για να μεγιστοποιήσετε τις πιθανότητες να πάρετε μια απάντηση.
Δώστε συμβουλές
Εφόσον έχετε μείνει ευχαριστημένοι από τις πληροφορίες που συλλέξατε από άλλους χρήστες των κοινωνικών δικτύων, μπορείτε να δώσετε και εσείς συμβουλές και χρήσιμες πληροφορίες σε ανάλογες σελίδες. Έτσι ο κύκλος των ταξιδιωτικών tip θα συνεχίσει να διευρύνεται, δίνοντας τη δυνατότητα σε ολοένα και περισσότερους να οργανώσουν το ταξίδι των ονείρων τους.
Πώς θα είστε ασφαλείς
Οι περισσότερες νέες εφαρμογές των social media εντοπίζουν την ακριβή τοποθεσία του εκάστοτε χρήστη, οπότε καλό θα ήταν να είστε ιδιαίτερα προσεκτικοί σχετικά με τις πληροφορίες που δίνετε. Για παράδειγμα, δεν χρειάζεται να ξέρουν όλοι ότι ταξιδεύετε μόνοι. Μοιραστείτε μόνο τα απαραίτητα και προστατεύστε τον εαυτό σας, προσέχοντας ποιοι σας ακολουθούν και παρακολουθούν τον λογαριασμό σας.