Πόσο κοντά ή μακρυά στη νοοτροπία μας είναι η αυξανόμενη χρήση του διαδικτύου για κρατήσεις εισιτηρίων και δωματιών σε ξενοδοχεία;
Η εξοικείωση μας με το διαδίκτυο έρχεται να υποκαταστήσει την επ’ ευθείας εξυπηρέτηση μας από τον εκάστοτε υπάλληλο. Τα συστήματα αυτοματοποιημένου check-in υιοθετούνται ολοένα και περισσότερο από τα ξενοδοχεία. Ωστόσο οι αλυσίδες καταλυμάτων δεν είναι οι μόνες στην τουριστική βιομηχανία που βασίζονται όλο και περισσότερο στη χρήση μηχανών.
Η βρετανική αεροπορική εταιρεία χαμηλού κόστους easy-jet αποφάσισε να κλείσει τα γραφεία ελέχγου εισιτηρίων στα αεροδρόμια. Αυτό γίνεται κατανοητό αν αναλογιστεί κανείς τη μείωση κόστους που θέλει να επιτύχει αυτή η εταιρεία στις υπηρεσίες της. Η εταιρεία ισχυρίζεται ότι με αυτή την κίνηση θα ενθαρρύνει τους επιβάτες της να κάνουν online check in και να εκτυπώνουν τις κάρτες επιβίβασης στο σπίτι τους. Είναι μια στρατηγική που θα λειτουργήσει και ήδη 80% των πελατών λειτουργούν με αυτό τον τρόπο.
Οι ταξιδιώτες που δίνουν μεγάλη σημασία στην εξυπηρέτηση πρόσωπο με πρόσωπο θα αναγκαστούν να βγάλουν εισιτήρια με μια εταιρεία μεγαλύτερου κόστους. Ωστόσο, επειδή ο ανταγωνισμός είναι μεγάλος, φαίνεται ότι πολλές εταιρείες σκέφτονται να υιοθετήσουν το νέο μοντέλο. Το ερώτημα είναι κατά πόσο αυτή η τάση θα εξαπλωθεί σε όλη τη βιομηχανία. Πολλοί είναι πολύ άνετοι με τη χρήση τεχνολογίας, ενώ μεγαλύτερα σε ηλικία άτομα δυσκολεύονται.
Τελικά είναι η πλήρης ανάπτυξη των αυτοματοποιημένων υπηρεσιών ή η αρχή της αποξένωσης;