Κάθε τουριστική επιχείρηση, είτε πρόκειται για ξενοδοχείο, ταξιδιωτικό γραφείο ή αεροπορική εταιρεία είναι αναγκαίο να συμβαδίζει με τις τελευταίες εξελίξεις της τεχνολογίας, ώστε να παραμένει δυναμικά ανταγωνιστική και να διατηρεί το καταναλωτικό της κοινό.
Μια έρευνα που πραγματοποιήθηκε πρόσφατα σε ταξιδιωτικά γραφεία και επαγγελματίες του κλάδου, ανέδειξε τις μεταβαλλόμενες ταξιδιωτικές τάσεις, τις προσδοκίες και τις κρατήσεις των καταναλωτών και ποιες αλλαγές πρέπει να γίνουν τα επόμενα χρόνια.
Σας παρουσιάζουμε τις επτά πιο σημαντικές τάσεις και τις πιθανές επιπτώσεις τους στο μέλλον του τουρισμού.
Η αύξηση των απευθείας κρατήσεων (Direct Booking)
Η τάση του direct booking προκαλεί μεγάλη ανησυχία στους ταξιδιωτικούς πράκτορες. Ενώ μέχρι σήμερα είχαν να ασχοληθούν με τον μεταξύ τους ανταγωνισμό, βρίσκοντας νέους τρόπους να προσελκύσουν νέους πελάτες και βοηθώντας τους να οργανώσουν τις διακοπές τους, τώρα οι ταξιδιώτες κλείνουν τα εισιτήρια και τη διαμονή τους απευθείας. Αυτό είναι απόλυτα λογικό, αφού οι ταξιδιώτες κερδίζουν χρόνο και προσπάθεια, αλλά θα μπορούσε να έχει τεράστιο αρνητικό αντίκτυπο στα ταξιδιωτικά γραφεία.
Οι πιο σπάταλοι ταξιδιώτες
Μια άλλη κρίσιμη τάση, την οποία θα πρέπει να λάβουν υπόψιν οι επιχειρήσεις, αφού έτσι θα καταλάβουν από που προέρχονται τα έσοδα τους, είναι το ποιοι είναι οι πιο σπάταλοι ταξιδιώτες. Οι καταναλωτικές συνήθειες εξετάζονται συνήθως ανάλογα με τις ηλικιακές κατηγορίες. Ενώ, λοιπόν, πολλά ταξιδιωτικά γραφεία έχουν επικεντρωθεί στην προσέλκυση νέων, έρευνες δείχνουν ότι αυτή η ομάδα αντιπροσωπεύει μόλις το 9% των ταξιδιωτικών δαπανών κατά το τελευταίο έτος. Από την άλλη πλευρά, η μεσαία ηλικιακή ομάδα, μεταξύ 48 και 65, ξοδεύει περισσότερα, αντιπροσωπεύοντας το 60% των εσόδων.
Ο συνδυασμός των επαγγελματικών ταξιδιών με τα ταξίδια αναψυχής
Το επόμενο ερώτημα που τίθεται είναι γιατί ταξιδεύει κάποιος. Μερικές επιχειρήσεις εξακολουθούν να ρωτούν τους πελάτες τους, αν ταξιδεύουν για επαγγελματικούς λόγους ή για αναψυχή, αλλά είναι σημαντικό για αυτούς να συνειδητοποιήσουν ότι η γραμμή μεταξύ των δύο είναι σε μεγάλο βαθμό θολή και ότι ακόμη και αν το 75% της ανάπτυξης λέγεται ότι σχετίζεται με διακοπές αναψυχής, πολλοί ταξιδιώτες παίρνουν τη δουλειά τους μαζί τους. Δεν είναι ασυνήθιστο για τους επιχειρηματίες να χρησιμοποιούν τις εξελίξεις στον τομέα των επικοινωνιών και τη συνδεσιμότητα ως δικαιολογία για να φέρουν μέρος του γραφείου τους σε ένα οικογενειακό ταξίδι και αυτή η αλλαγή οδηγεί σε μια ακόμα σημαντική τάση.
Η ανάγκη για δωρεάν πρόσβαση στο internet
Η πρόσβαση στο internet είναι πλέον μέρος της καθημερινότητας μας και πολλές φορές θεωρούμε δεδομένο ότι θα υπάρχει όπου και να πάμε. Αυτό σημαίνει ότι κατά τη διάρκεια της κράτησης διαμονής, οι ταξιδιώτες ελέγχουν πρώτα την τοποθεσία του ξενοδοχείου και αμέσως μετά τη δωρεάν πρόσβαση στο internet. Η ανάγκη τους να παραμένουν συνδεδεμένοι κάθε στιγμή, έχει μετατρέψει την ιδέα της χρέωσης να θεωρείται ως μια παρωχημένη προσέγγιση. Τα ξενοδοχεία πρέπει να προσαρμοστούν σε αυτή την ιδέα της ελεύθερης παροχής υπηρεσιών, αλλιώς κινδυνεύουν να χάσουν πελάτες.
Ο αντίκτυπος των ταξιδιωτικών κριτικών (reviews)
Όλο και περισσότεροι ταξιδιώτες συνηθίζουν να κοινοποιούν μετά από κάθε ταξίδι τους σχόλια για το ξενοδοχείο τους, για τα αξιοθέατα που επισκέφθηκαν και κάθε άλλο σημείο του ταξιδιού τους, δίνοντας πολύτιμες συμβουλές στους μελλοντικούς τουρίστες. Αυτό που κάνει αυτή την τάση ακόμα πιο ενδιαφέρουσα είναι ότι το 80% των ταξιδιωτικών πρακτορείων δηλώνουν ότι η τάση αυτή θα αυξηθεί και το 50% χρησιμοποιούν αυτές τις κριτικές στη δουλειά τους.
Η σημασία ενός ελκυστικού διαδικτυακού τόπου
Με τόσους πολλούς καταναλωτές να κάνουν απευθείας κρατήσεις, εκμεταλλευόμενοι τη χρήση του διαδικτύου, μια ελκυστική, φιλική προς το χρήστη ιστοσελίδα είναι must για όλους τους ξενοδόχους, αφού με τον τρόπο αυτό θα αυξηθούν οι κρατήσεις τους. Επιπλέον, φαίνεται ότι τα ταξιδιωτικά γραφεία συμμερίζονται την άποψη αυτή, με το 34% των ερωτηθέντων, να επιλέγουν ξενοδοχείο για τους πελάτες τους με βάση αυτά τα κριτήρια.
Ο αντίκτυπος της ιστοσελίδας κινητού
Η τελευταία τάση είναι εξίσου σημαντική με τις καταναλωτικές συνήθειες, αφού η κινητή τεχνολογία έχει αλλάξει τον τρόπο που οι καταναλωτές ασχολούνται με τις τουριστικές επιχειρήσεις και έρχονται σε επαφή με τη διαφήμιση και σίγουρα είναι εν μέρει υπεύθυνη για την εξέλιξη στις άμεσες κρατήσεις. Η τεχνολογία των κινητών προσφέρει σύνδεση 24 ώρες την ημέρα, επτά ημέρες την εβδομάδα και οι εταιρείες που επωφελούνται από αυτή την τάση με μια εύκολη στην ανάγνωση ιστοσελίδα κινητού είναι πιθανό να αυξήσουν τις κρατήσεις τους, σε σχέση με εκείνες που δεν έχουν αξιολογήσει σωστά αυτή την τάση.