Η χώρα του τσαγιού, γεύεται με τον δικό της τρόπο το "καφεδάκι" της Δύσης
Ένας καφές με άρωμα λίτσι και γαρνιρισμένος με γιασεμί, ή ένα εσπρέσο "Σαρνονέ" σερβιρισμένο σε ποτήρι του κρασιού: η Ιαπωνία, η χώρα του τσαγιού, γεύεται με τον δικό της τρόπο το "καφεδάκι" της Δύσης, το οποίο σερβίρεται άψογα από τους σπεσιαλίστες baristi.
Μικρά καφέ ανοίγουν παντού στη χώρα προτείνοντας εξαίσια ποτά, καβουρδισμένους καφέδες ώστε να ικανοποιούν ακόμη και τον πιο σχολιαστικό μεταξύ των εθισμένων στην καφεΐνη.
Επίσης, στο Τόκιο και σε όλη τη χώρα υπάρχουν ολοένα και περισσότερα μέρη όπου "latte artists" σχεδιάζουν όμορφα μοτίβα πάνω στην κρέμα του καφέ με γάλα αναδεικνύοντας το ταλέντο τους.
Η Ιαπωνία εισάγει περίπου 430.000 τόνους καφέ ετησίως, και κατέχει την τρίτη θέση στον κόσμο, ακριβώς μετά τις ΗΠΑ και τη Γερμανία, ενώ περηφανεύεται ότι έχει στο έδαφός της τους καλύτερους ειδικούς στην τέχνη του καφέ παγκοσμίως.
"Το γεγονός ότι η καλλιέργεια του τσαγιού προϋπήρχε, βοήθησε την Ιαπωνία να εκτιμήσει τον καφέ ως είδος πολυτελείας", δηλώνει η 32χρονη Μίκι Σουζούκι, η οποία πρόσφατα ανακηρύχθηκε η καλύτερη barista του αρχιπελάγους. "Οι Ιάπωνες έχουν έναν πολύ ευαίσθητο ουρανίσκο και ξέρουν να διακρίνουν τις λεπτές διαφορές της γεύσης".
Αν τα πρώτα ιστορικά στοιχεία στα οποία γίνεται μνεία για το τσάι στην Ιαπωνία χρονολογούνται στον ένατο αιώνα, όταν οι βουδιστές μοναχοί το έφεραν από την Κίνα, ο καφές έγινε δημοφιλής στη χώρα μετά τον Β΄Παγκόσμιο Πόλεμο.
Σήμερα, η αμερικανική αλυσίδα Starbucks βρίσκεται σχεδόν σε κάθε γωνιά του δρόμου, με περισσότερα από χίλια καταστήματα, ενώ καφέ σε χαμηλή τιμή βρίσκει κανείς σε κουτάκια ή μικρές φιάλες στα πάμπολλα μηχανήματα διανομής στο δρόμο ή σε μεγάλα καταστήματα για τους πολυάσχολους εργαζόμενους.