Η μοναδική διαδρομή του μέσα από το φαράγγι του Βουραϊκού ποταμού αποτελούν ένα από τα ωραιότερα φυσικά αξιοθέατα της χώρας μας
Το 1896, ήταν το έτος που κατασκευάστηκε από την κυβέρνηση του Χαρίλαου Τρικούπη, μέσα στο φαράγγι πλάι στο ποτάμι, ο οδοντωτός σιδηρόδρομος που συνδέει το Διακοπτό με τα Καλάβρυτα. Μάλιστα, ήταν ένα από τα πιο δύσκολα έργα εκείνης της εποχής. Πολύ λογικό, αν σκεφτεί κανείς πως περνά από δύσβατο έδαφος, καταλήγει σε μεγάλο υψόμετρο και περνά μέσα από φαράγγι.
Αυτά ακριβώς τα χαρακτηριστικά, ωστόσο, την κάνουν και μια από τις πιο εντυπωσιακές σιδηροδρομικές γραμμές στη χώρα- και όχι μόνο.
Ο σιδηρόδρομος χαρακτηρίζεται οδοντωτός επειδή ο συρμός «σκαλώνει» σε οδοντωτές σιδηροτροχιές στα σημεία όπου η κλίση του εδάφους το απαιτεί. Η διαδρομή διαρκεί μία ώρα και η ταχύτητα του τρένου κυμαίνεται από 30 έως 40 χιλιόμετρα στη γραμμή και από 6 έως 15 στα «δόντια», τα ειδικά γρανάζια δηλαδή, στα οποία γαντζώνεται.
Σήμερα το τρενάκι ξεκινά από το Διακοπτό και ανηφορίζει προς τα Καλάβρυτα. Διασχίζει το φαράγγι του Βουραϊκού περνώντας από σήραγγες και γέφυρες, προσφέροντας στους επιβάτες μια πραγματικά μοναδική εμπειρία.