Αρκετά πριν ο υπέρλαμπρος ήλιος δύσει στον ουρανό της Μυκόνου και εκείνος πάρει το γλαφυρό πορφυρό του χρώμα, τα τεράστια γιοτ και τα πλοία αναψυχής, μαζί με τα γρήγορα κρις-κραφτ και μικρά καταμαράν, μάχονται εναγωνίως για μια θέση στη μαρίνα του νησιού, στο παλιό λιμάνι.
Ο υπολοχαγός, Νίκος Ζυγούρης, επιτηρεί την ελιτίστικη κούρσα ζήτησης για τη θέση, πίσω από τα σκουρόχρωμα γυαλιά, που καθρεφτίζουν, αλλά δεν προδίδουν ανησυχία.
Τουναντίον, μέσα από τα μάτια του, αλλά και τον τρόπο, που μιλάει, αναδύεται ικανοποίηση. "Δεν υπήρχε η ίδια ζήτηση πέρυσι", τονίζει και επιβεβαιώνει του λόγου το αληθές.
"Υπάρχει μια τεράστια άνοδος στον αριθμό των ιδιωτικών, αλλά και επαγγελματικών σκαφών, που πλέουν στα νερά του νησιού, κι ακόμη η σεζόν δεν έχει καν ξεκινήσει", προσθέτει ο κ. Ζυγούρης.
Το δημοσίευμα της εφημερίδας Guardian εκθειάζει το νησί, που, όπως αναφέρει, έγινε γνωστό μέσω της Τζάκι Κένεντι-Ωνάση και, ούτως ή άλλως, περηφανεύεται ότι θα δεχτεί πάνω από ένα εκατομμύριο τουρίστες φέτος.
Δεν είναι μόνο ο jet-set προορισμός, που προσελκύει σκάφη στις ακτές της Μυκόνου. Η οικονομία του νησιού βρίσκεται εν πολλοίς σε ελεύθερη πτώση, σαν αποκύημα του προγράμματος λιτότητας που πρώτα έπληξε την ηπειρωτική χώρα.
Ωστόσο, η εικόνα της μαρίνας στις αρχές του φετινού καλοκαιριού δείχνει ότι η Ελλάδα επιστρέφει δριμύτερη.
Μετά από τρία χρόνια άκρατης ύφεσης, με ταραχές, βανδαλισμούς, κοινωνική αναταραχή, εκλογές και πολιτική αστάθεια, φέτος υπολογίζεται ότι τη χώρα θα επισκεφτούν περίπου 17 εκατομμύρια ξένοι τουρίστες, μιάμιση φορά το συνολικό πληθυσμό της χώρας, σύμφωνα με την τελευταία απογραφή.
Οι αφίξεις παραθεριστών ενδιαφέρουν ως οικονομικά στοιχεία φέτος περισσότερο από κάθε άλλη χρονιά. Άλλωστε, ο τουρισμός αποτελεί τη "βαριά βιομηχανία" της Ελλάδας, αφού καλύπτει το 20% του Ακαθάριστου Εθνικού Προϊόντος. Τα κέρδη του φετινού καλοκαιριού αναμένεται, συν τοις άλλοις, γράφει ο Guardian, να απαλύνουν την ανεργία, τα ποσοστά της οποίας φτάνουν συνολικά το 28%.
Τα κέρδη της τουριστικής βιομηχανίας ενδεχομένως να είναι ο πρώτος μοχλός της πολυπόθητης ανάπτυξης. "Για πολλά χρόνια επισκέπτομαι τουριστικές εκθέσεις και μαζί με όλα τα άτομα του χώρου, προσπαθούμε να περάσουμε το μήνυμα ότι η Ελλάδα δεν είναι μόνο σουβλάκι και Ζορμπάς. Αν δεν ήταν η Πολιτεία μας που τρέκλιζε, θα είχαμε αποβάλει αυτά τα συγκεκριμένα στερεότυπα εδώ και πολύ καιρό", δηλώνει ο Ανδρέας Φιορεντίνος, αναπληρωτής γενικός γραμματέας του ΕΟΤ.