Την διάσωση της Cyprus Airways αποφάσισε το Υπουργικό Συμβούλιο της Κύπρου μέχρι να βρεθούν στρατηγικοί επενδυτές.
Η πολιτική απόφαση για τη διάσωση των Κυπριακών Αερογραμμών πάρθηκε με τον Κυβερνητικό εκπρόσωπο της χώρας Χρήστο Στυλιανίδη, να τονίζει ότι η απόφαση θα πρέπει να συνοδευτεί με συμφωνία που θα προκύψει μεταξύ του Διοικητικού Συμβουλίου της εταιρείας και των συνδικαλιστικών οργανώσεων.
Σύμφωνα με πληροφορίες του stockwatch.com.cy, το Υπουργικό Συμβούλιο αποφάσισε να κρατήσει εν ζωή την εταιρεία, ειδικότερα αυτή την ευαίσθητη περίοδο για την τουριστική βιομηχανία υπό την προϋπόθεση, όπως σημείωσε, τα εμπλεκόμενα μέρη να συμφωνήσουν επί του σχεδίου διάσωσης της εταιρείας, σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα, έως ότου, όπως είπε, εξευρεθούν στρατηγικοί επενδυτές. Η κυβέρνηση, πρόσθεσε, κληρονόμησε μια πολύ δύσκολη και σαθρή κατάσταση η οποία και αυτή αφέθηκε στο χρόνο να κακοφορμίσει δίχως να έχει καμία ευθύνη.
Δεν είναι δυνατόν αυτοί οι οποίοι άφησαν την εταιρεία περίπου σε παράλληλη γραμμή όπως και την οικονομία να φτάσει σε αυτά τα επίπεδα να ζητούν και τα ρέστα. Σε ερώτηση αν οι Κινέζοι επενδυτές παραμένουν στο θέματα της αγοράς των Κυπριακών Αερογραμμών, ο κ. Στυλιανίδης είπε ότι «πρόκειται για ιδιωτική εταιρεία και την ευθύνη της διαβούλευσης της έχει το Διοικητικό της Συμβούλιο. Συνεχίζεται μια σειρά διαβουλεύσεις, όπως (το Δ.Σ. της εταιρείας) έχει διαμηνύσει στην Κυβέρνηση, αλλά το χρονικό διάστημα είναι πάρα πάρα πολύ περιορισμένο».
Πληροφορίες που έχουν διαρρεύσει αναφέρουν ότι το σχέδιο επιβίωσης των ΚΑ προβλέπει μεταξύ άλλων μείωση του στόλου από 10 αεροσκάφη σε 6 συν ένα εφεδρικό, μείωση του αριθμού του προσωπικού μεταξύ 450 – 550, αυτονόμηση του μηχανικού τμήματος, παραχώρηση του τμήματος τροφοδοσίας στον ιδιωτικό τομέα και αλλαγή δρομολογίων.
Οι ζημιές των ΚΑ ανήλθαν το 2012 στα 55,8 εκατ. ευρώ έναντι ζημιών €23,9 εκ. το 2011.