Το μεγαλύτερο ραντεβού του τουρισμού κλείστηκε φέτος στην έκθεση HORECA 2013, που θα πραγματοποιηθεί στο εκθεσιακό κέντρο Μetropolitan Expo από 8 έως 11 Φεβρουαρίου 2013.
Ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Forum A.E., δημιουργός της HORECA, κ. Νίκος Χουδαλάκης, μίλησε στο news.gr για τη μεγάλη αυτή συνάντηση των επαγγελματιών και των φορέων της ελληνικής τουριστικής βιομηχανίας.
Ποια είναι η πορεία της έκθεσης HORECA μέχρι σήμερα;
Η HORECA θεωρείται δικαίως ως η ταχύτερα αναπτυσσόμενη έκθεση στην Ελλάδα, αφού ακόμη και σ’ αυτή τη δύσκολη οικονομική συγκυρία κατόρθωσε να αυξήσει τα μεγέθη της θεαματικά. Μέσα σε 8 χρόνια, από την πρώτη της διοργάνωση μέχρι σήμερα, αύξησε τον αριθμό των επισκεπτών της κατά 266%, το εκθεσιακό της μέγεθος κατά 521% και τον αριθμό των εκθετών της, κατά 317%! Δεν είναι υπερβολή να πούμε λοιπόν πως η HORECA έχει σημειώσει μια άκρως εντυπωσιακή πορεία που έχει καταπλήξει τους πάντες.
Φέτος η έκθεση αναμένεται να σπάσει κάθε ρεκόρ συμμετοχής εκθετών...
Όπως φαίνεται και από τα στοιχεία που σας ανέφερα παραπάνω, η HORECA καταρρίπτει χρόνο με το χρόνο όλα της τα ρεκόρ! Όντως λοιπόν οι εκθέτες της φέτος θα φτάσουν τους 463, από τους 146 που μετρούσε στην πρώτη της διοργάνωση το 2006! Τόσο ο αριθμός, όσο και η ποιότητα αυτών των εκθετών συντελούν σημαντικά ώστε να αποτελεί η 8η ΗΟRECA μία από τις μεγαλύτερες και πληρέστερες εκθέσεις του είδους της διεθνώς!
Άρα, βλέπετε την εμπιστοσύνη των επιχειρηματιών να αυξάνει απέναντι στο θεσμό της HORECA;
Ναι βεβαίως. Και δεν αναφέρομαι μόνο στην εμπιστοσύνη των εκθετών, αλλά και των επισκεπτών. Η HORECA απευθύνεται στον ευρύτερο ξενοδοχειακό και επισιτιστικό κλάδο. Απευθύνεται, αν θέλετε, σε έναν από τους πιο δυναμικούς τομείς της οικονομίας και με την έννοια αυτή - εκ των πραγμάτων, είναι μια έκθεση θεσμός. Χρόνο με το χρόνο, λοιπόν, κερδίζει σταθερά την εμπιστοσύνη των επαγγελματιών -επισκεπτών και εκθετών- που τη θεωρούν αναμφίβολα ως ένα σημαντικό εμπορικό φόρουμ, το οποίο συμβάλλει καθοριστικά στη βελτίωση και τον εκσυγχρονισμό των υποδομών και των υπηρεσιών του Τουρισμού στη χώρα μας. Σε μια εποχή που η αναβάθμιση του συνολικού εγχώριου τουριστικού προϊόντος θεωρείται αναγκαία, η HORECA σηματοδοτεί την ανοδική πορεία του κλάδου, αποτελώντας σημείο συνάντησης όλων των εμπλεκόμενων φορέων και επαγγελματιών. Έτσι δίνει σε κάθε επιχειρηματία την ευκαιρία να έρθει σε επαφή με τις εξελίξεις, αλλά και να βρει συγκεντρωμένες όλες τις προτάσεις τής προμηθευτικής αγοράς, προκειμένου να διαμορφώσει νέα concepts, αλλά και να αποκτήσει μια σύγχρονη ολοκληρωμένη ιδέα στρατηγικής κατεύθυνσης της επιχείρησής του. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε το σλόγκαν της διαφημιστικής μας καμπάνιας: “Κοιτάς μπροστά, στοχεύεις ψηλά! Η επιτυχία σου αξίζει! Έλα HORECA, έλα στην επιτυχία!”.
Ποιες είναι οι καινοτομίες της φετινής διοργάνωσης;
Επεκτείναμε την προβολή της έκθεσης στα social media και ανανεώσαμε την εφαρμογή horeca application, για smart phones, που δίνει στο χρήστη στοιχεία για την έκθεση και τις παράλληλες εκδηλώσεις. Παράλληλα εγκαταστήσαμε στο site μας, www.horecaexpo.gr, τη δυνατότητα online registration, ώστε να μπορεί ο κάθε επαγγελματίας επισκέπτης να εγγραφεί και να εκδώσει αυτόματα τη barcode πρόσκλησή του. Πέρα από αυτό, στη φετινή HORECA έγινε νέα, πιο λειτουργική ομαδοποίηση των προϊόντων των εκθετών, προστέθηκαν νέοι χώροι και σχεδιάστηκαν μεγαλύτεροι και περισσότεροι διάδρομοι, για να κάνουν ακόμη πιο άνετη την περιήγηση των δεκάδων χιλιάδων επισκεπτών που αναμένουμε. Το πιο σημαντικό από όλα, όμως, είναι ότι το 90% και πλέον των περιπτέρων σε όλα τα halls θα είναι ιδιοκατασκευές και όχι βασική δομή, γεγονός που θα καθορίσει σε εξίσου μεγάλο βαθμό την αισθητική υπεροχή της έκθεσης. Αυτό είναι ακόμη ένα ρεκόρ, το οποίο μάλιστα αποτελεί και παγκόσμια καινοτομία, που επιβεβαιώνει την πεποίθησή μας ότι οι ίδιοι οι εκθέτες μας επενδύουν στη HORECA και προσδοκούν να τους δώσει ουσιαστικά ανταποδοτικά οφέλη. Τέλος, αξίζει να αναφέρουμε πως φέτος σε συνεργασία με μια γνωστή εταιρεία ερευνών, θα διεξάγουμε μία έρευνα ικανοποίησης επισκεπτών και εκθετών, που θα μας βοηθήσει να βελτιώσουμε ακόμη περισσότερο τα ανταγωνιστικά μας πλεονεκτήματα, αφουγκραζόμενοι από πρώτο χέρι τις ανάγκες και τις απαιτήσεις των σύγχρονων επαγγελματιών.
Η HORECA “αγκαλιάζει” όλους τους εμπλεκόμενους με τον τουρισμό κλάδους. Μπορεί να αποτελέσει One Stop Shop για τον επαγγελματία;
Σίγουρα. Αυτή τη στιγμή, όπως είπαμε, η HORECA έχει καθιερωθεί ως θεσμική έκθεση για τα Ξενοδοχεία και τη Μαζική Εστίαση, αλλά και ώς το σημαντικότερο εμπορικό φόρουμ για τους ανθρώπους του Τουρισμού. Με την έννοια αυτή αγκαλιάζει όλους τους εμπλεκόμενους επιχειρηματίες του τουριστικού και του ευρύτερου επιστιστικού κλάδου. Σίγουρα αποτελεί one stop shop για κάθε επαγγελματία -δεν θα μπορούσε άλλωστε να είναι διαφορετικά- αφού 463 εκθέτες δίνουν μία πληθώρα λύσεων, προϊόντων και υπηρεσιών, καλύπτοντας το σύνολο των αναγκών κάθε επιχείρησης, που είτε βρίσκεται σε λειτουργία, είτε σχεδιάζει να ξεκινήσει τώρα τη δραστηριότητά της.
Φέτος υπάρχουν πολλές παράλληλες εκδηλώσεις που πλαισιώνουν την έκθεση. Πείτε μας για αυτές.
Πράγματι, φέτος έχουμε διευρύνει κατά πολύ τις παράλληλες εκδηλώσεις μας. Ιδιαίτερα σημαντική είναι η Γενική Συνέλευση του ΞΕΕ, που θα πραγματοποιηθεί στα πλαίσια της έκθεσης και θα προσελκύσει περισσότερους από 2.000 ξενοδόχους. Ανάλογης βαρύτητας είναι και η ημερίδα του ΣΕΤΕ για τον Γαστρονομικό Τουρισμό («Γαστροτουρισμός: Τροφή για Ανάπτυξη»), θέμα που συμπίπτει και με τη βασική φιλοσοφία της HORECA, η οποία θεωρεί τη γαστρονομία αναπόσπαστο κομμάτι του τουριστικού μας προϊόντος. Δεν θα λείψει ούτε η παρουσίαση του Ελληνικού Πρωινού 8 περιοχών από όλη την Ελλάδα από το ΞΕΕ, καθώς και το πολύ σημαντικό “Future Hotel on the Web”, που φιλοδοξεί να βοηθήσει τον Έλληνα ξενοδόχο να μεγιστοποιήσει τις πωλήσεις του από το διαδίκτυο. Παράλληλα, πέρα από το HORECA Beerfestival, τα Πρωταθλήματα Καφέ του SCAE Ελλάς, το Διεθνές Φόρουμ Γαστρονομίας της Λέσχης Αρχιμαγείρων, θα εγκαινιάσουμε φέτος μια νέα συνεργασία με τους Barmen Ελλάδος, που θα διεξάγουν τα πανελλήνια πρωταθλήματά τους στο Βartending Show. Συγχρόνως, θα παρουσιάσουμε για πρώτη φορά τον νέο τομέα ΗORECA Wine που φέρνει κοντά τη Μαζική Εστίαση με το κρασί, ενώ θα φιλοξενήσουμε και ένα ενδιαφέρον Φόρουμ με τη συμμετοχή του Ελληνο-Ιταλικού, Ελληνο-Τουρκικού και Ελληνο-Κινεζικού Επιμελητηρίου, με στόχο την προσέλκυση ξένων επισκεπτών προς τη χώρα μας.
Πόσο σημαντικές είναι όλες αυτές οι εκδηλώσεις για τους επαγγελματίες;
Πάρα πολύ σημαντικές. Συγκεντρώνουν έναν μεγάλο αριθμό προμηθευτικών επιχειρήσεων που τις αγκαλιάζουν, ενώ δίνουν άπειρα ερεθίσματα στον επαγγελματία να αποκτήσει ακόμη περισσότερες γνώσεις στο αντικείμενό του. Παράλληλα, όμως, πέρα από την πληροφορία που προσφέρουν, στην πραγματικότητα δίνουν και μία κοινωνική διάσταση, αν θέλετε, στην έκθεση. Είναι αυτές που κάνουν τη HORECA ένα μεγάλο κοινωνικό γεγονός, από το οποίο δεν μπορεί να λείψει κανένας επαγγελματίας. Από τη μία δείχνουν την τεράστια δυναμική του κλάδου, από την άλλη ενισχύουν με την απίστευτη ενέργεια και τη διαδραστικότητά τους τον κοινωνικό ρόλο της έκθεσης, καθιστώντας τη μια ζωντανή διοργάνωση και όχι μια αποστεωμένη, άνευρη διάταξη περιπτέρων. Η HORECA, χάρη και στον πλούτο των παράλληλων εκδηλώσεων που φιλοξενεί, είναι ένα σπουδαίο κοινωνικό γεγονός για τον κλάδο και συγχρόνως μια μοναδική ευκαιρία επιμόρφωσης κάθε επαγγελματία.
Ποια είναι τα σχέδιά σας για το μέλλον;
Η HORECA προχωρά πλέον με σταθερά βήματα προς το μέλλον. Προσδοκούμε να ισχυροποιήσουμε ακόμη περισσότερο τη θέση της επενδύοντας στην εξωστρέφεια και τη διεθνοποίηση του χαρακτήρα της. Ήδη για το σκοπό αυτό, έχουμε ξεκινήσει καινοτόμα προγράμματα προσέλκυσης ξένων επισκεπτών και εκθετών, με στόχο να αυξήσουμε τον αριθμό συμμετοχής των εκτός συνόρων εκθετών, με εθνικές συμμετοχές, αλλά και τον αριθμό των διεθνών επισκεπτών.