Το 40% των αεροπορικών εταιριών χρειάστηκε να αλλάξουν την πορεία μιας πτήσης, λόγω ενός επιβάτη που είτε ήταν βίαιος είτε μεθυσμένος είτε "φτιαγμένος"
Οι απείθαρχοι επιβάτες συνιστούν μεγάλο πρόβλημα για τις αεροπορικές εταιρίες και το 40% από αυτές χρειάστηκε να αλλάξουν την πορεία μιας πτήσης το 2015 λόγω ενός επιβάτη που είτε ήταν βίαιος είτε μεθυσμένος είτε είχε πάρει ναρκωτικά στο 23% των περιπτώσεων, ανέφερε σήμερα η IATA.
Μελέτη η οποία πραγματοποιήθηκε σε 190 αεροπορικές εταιρίες μέλη της IATA αποκάλυψε ότι το 53% από αυτές θεωρούν πως η συχνότητα των ενεργειών αυτών έχει αυξηθεί στη διάρκεια των πέντε τελευταίων ετών.
Το 2015, 10.854 συμβάντα καταγράφηκαν από τη Διεθνή Ένωση Αεροπορικών Μεταφορών (IATA) και το "11% αυτών των συμβάντων ήταν σωματικές επιθέσεις".
Βάσει αυτής της μελέτης, η IATA εκτιμά ότι ένα συμβάν τέτοιου τύπου που διαταράσσει μια πτήση σημειώθηκε κάθε 1.205 πτήσεις το 2015. Κατά την περίοδο 2007-2015, ένα τέτοιο συμβάν συνέβαινε κάθε 1.613 πτήσεις.
Βαθμός... επικινδυνότητας
Στην πλειονότητα των περιπτώσεων τα συμβάντα αυτά κατατάσσονται στο "επίπεδο 1": πρόκειται για λεκτικές επιθέσεις ή για άρνηση να ακολουθηθούν οι οδηγίες του πληρώματος. Συνήθως, το προσωπικό καμπίνας, που είναι εκπαιδευμένο να τις αντιμετωπίζει, κατάφερε να επαναφέρει την ηρεμία.
Όμως στο 11% των περιπτώσεων, οι επιθέσεις έχουν φυσικό στόχο το πλήρωμα ή άλλους επιβάτες. Επίσης, μερικές φορές, αυτοί οι απείθαρχοι επιβάτες προκαλούν ζημιές στην καμπίνα του αεροσκάφους.
Η κατανάλωση αλκοόλ ή ναρκωτικών πριν από την επιβίβαση ή στη διάρκεια της πτήσης εν αγνοία του προσωπικού καμπίνας, απαντάται στο 23% των περιπτώσεων, σύμφωνα με την IATA.
Στο 60% των περιπτώσεων, οι δράστες δεν μπορούν να διωχθούν λόγω ενός νομικού κενού, δήλωσε η IATA η οποία κάλεσε τις κυβερνήσεις να εγκρίνουν νομικά εργαλεία προκειμένου τέτοιες ενέργειες να υφίστανται κυρώσεις.
Μεταξύ των πρωτοβουλιών κατά της υπερβολικής κατανάλωσης αλκοόλ από τους επιβάτες, η IATA αναφέρει εκείνην στο αεροδρόμιο Γκάτγουικ του Λονδίνου το 2014 κατά του "binge drinking" (υπερβολική κατανάλωση αλκοόλ) πριν από τις πτήσεις, η οποία οδήγησε στη μείωση του αριθμού των συμβάντων πάνω στα αεροπλάνα που κατευθύνονταν στην Ίμπιζα κατά 50%.