Οι τουρίστες φοβούνται μετά τις τρομοκρατικές επιθέσεις που έπληξαν το Παρίσι στις 13 Νοεμβρίου και αυτό αποτυπώνεται ήδη στο χριστουγεννιάτικο τουρισμό της χώρας. Έτσι, η ζήτηση για χριστουγεννιάτικα ταξίδια στην Πόλη του Φωτός μειώθηκε σημαντικά μετά τις τρομοκρατικές επιθέσεις, σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρίας ταξιδιωτικών δεδομένων και πληροφοριών ForwardKeys.
Συνολικά, οι καθαρές κρατήσεις – που υπολογίζονται αν από τις νέες κρατήσεις αφαιρεθούν οι ακυρώσεις – ανέκαμψαν την εβδομάδα που ξεκίνησε στις 23 Νοεμβρίου, συγκριτικά με την εβδομάδα αμέσως μετά τις επιθέσεις της 13ης Νοεμβρίου, χάρη στις λιγότερες ακυρώσεις.
Οι νέες κρατήσεις, ωστόσο, παρέμειναν περίπου 25% χαμηλότερες συγκριτικά με τον περασμένο χρόνο, και η χριστουγεννιάτικη ζήτηση έχει μείνει στάσιμη στα προ της επίθεσης επίπεδα. Σύμφωνα με την Forward Keys, παρατηρούνται λιγότερες νέες κρατήσεις σε όλες τις μεγάλες αγορές, όπως τη Βρετανία, τη Γερμανία, την Ιταλία, την Ισπανία και τις ΗΠΑ.
«Με άλλα λόγια, σε μια κανονική χρονιά οι κρατήσεις για τα Χριστούγεννα θα αυξάνονταν τώρα για τα καλά, αλλά μετά τις επιθέσεις, έχει πληγεί ο ενθουσιασμός», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος Ολιβιέρ Χάγερ.
Οι εταιρίες ταξιδίων αισθάνονται τις συνέπειες, με αρκετές αεροπορικές εταιρίες να λένε ότι ο αριθμός των ταξιδιωτών προς τη Γαλλία έχει μειωθεί, αν και πολλοί αναμένουν ο αντίκτυπος να είναι βραχύβιος.
Ο Ντιντιέ Λε Καλβέ, γενικός διευθυντής στο ξενοδοχείο πολυτελείας Le Bristol και επικεφαλής του τμήματος πολυτελών ξενοδοχείων στην ξενοδοχειακή ένωση UMIH, δήλωσε νωρίτερα αυτή την εβδομάδα ότι τα ακριβά ξενοδοχεία του Παρισιού είχαν διαθέσει μόνο το 40-50% των δωματίων τους για την εορταστική περίοδο, ενώ συνήθως τα ποσοστά κρατήσεων κυμαίνονται στο 80-90%.
Ο διευθύνων σύμβουλος της AccorHotels έχει πει ότι ο γαλλικός ξενοδοχειακός όμιλος καταγράφει λιγότερες κρατήσεις της τελευταίας στιγμής για το δεύτερο δεκαπενθήμερο του Δεκεμβρίου συγκριτικά με ένα χρόνο νωρίτερα και ο αντίκτυπος πιθανόν να διαρκέσει τρεις ή τέσσερις μήνες.
Η βάση δεδομένων της ForwardKeys περιλαμβάνει κρατήσεις που χειρίζονται περισσότερα από 200.000 τουριστικά πρακτορεία – συμπεριλαμβανομένων και των διαδικτυακών – σε όλο τον κόσμο.