Η «Διασυνδεσιμότητα» ήταν η μεγάλη πρωταγωνίστρια του 15ου Συνεδρίου Μάρκετινγκ Αεροπορικών Εταιρειών που διοργανώνει κάθε χρόνο ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών. Το φετινό Συνέδριο πραγματοποιήθηκε στις 19 Φεβρουαρίου, με κεντρικά θέματα την αύξηση της διασυνδεσιμότητας της Αθήνας, την επισκόπηση του 2014, έτους σταθεροποίησης και ανάκαμψης, και τις αισιόδοξες προβλέψεις για την εξέλιξη της κίνησης το 2015.
Μετά από μία διαδρομή 15 χρόνων, το ετήσιο Συνέδριο Μάρκετινγκ Αεροπορικών Εταιρειών αποτελεί μια διεθνώς αναγνωρισμένη «καινοτομία» και είναι πλέον θεσμός στην αεροπορική αγορά της Αθήνας. Με βασικό στόχο την ανταλλαγή απόψεων μεταξύ του αεροδρομίου και των βασικών συνεργατών του, το Συνέδριο αποτελεί ιδανική πλατφόρμα για την ουσιαστική συνεργασία στα ζητήματα και τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει ο κλάδος. Το περιεχόμενο του συνεδρίου αντανακλά την ευρύτερη φιλοσοφία του αεροδρομίου να προσφέρει στις αεροπορικές εταιρείες συνεχή υποστήριξη και εργαλεία χρήσιμα στις αναπτυξιακές προσπάθειές τους, ιδιαίτερα στην εποχή της οικονομικής κρίσης.
Χρονιά αυξήσεων-ρεκόρ για την αεροπορική αγορά της Αθήνας
Τα βασικά στοιχεία της αναδρομής του 2014 βρέθηκαν στο επίκεντρο του Συνεδρίου: Σε επίπεδο δικτύου, ιδιαίτερα σημαντική ήταν τη χρονιά που πέρασε η αύξηση της διασυνδεσιμότητας της Αθήνας, με 8 νέες αεροπορικές εταιρείες, 13 νέους διεθνείς προορισμούς και 168 νέες διεθνείς εβδομαδιαίες πτήσεις το καλοκαίρι. Η επιβατική κίνηση κατέγραψε άνοδο της τάξης του 21,2%, ξεπερνώντας τα περσινά επίπεδα κατά 2,7 εκατομμύρια επιβάτες: οι ξένοι επιβάτες αυξήθηκαν κατά 29%, ενώ ιδιαίτερα σημαντική υπήρξε και η διψήφια ανάκαμψη των Ελλήνων (+22,5%). Στον ευρωπαϊκό χάρτη, σύμφωνα με τα αποτελέσματα της επιβατικής κίνησης και των αυξημένων πτήσεων, το αεροδρόμιο της Αθήνας βρέθηκε το 2014 στην πρώτη θέση μεταξύ των ευρωπαϊκών αεροδρομίων.
Στο πλαίσιο του φετινού Συνεδρίου, πάνελ εκπροσώπων αεροπορικών εταιρειών με συντονιστή τον Ralph Anker, Chief Analyst του διεθνούς site anna.aero, συζήτησε τις προοπτικές της αεροπορικής αγοράς στο εσωτερικό και στο διεθνές περιβάλλον. Ο Γιώργος Δημητριάδης, Διευθυντής Επιχειρηματικής Μονάδας IT&T του ΔΑΑ, παρουσίασε τις νέες τεχνολογίες που εφαρμόζει το αεροδρόμιο, ενώ τις νέες τάσεις και πρακτικές στην επικοινωνία και στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ανέλυσαν ο Γιώργος Φραγκάκης, Διευθύνων Σύμβουλος της Forestview και ο Jeff Howe του Wired Magazine. Τέλος, ο Γενικός Διευθυντής του Διεθνούς Συμβουλίου Αεροδρομίων Ευρώπης (ACI-Europe), Olivier Jankovec, «επικαιροποίησε» για τους παρευρισκόμενους τον παγκόσμιο χάρτη της διασυνδεσιμότητας. Τις θερμές ευχαριστίες του στις αεροπορικές εταιρείες εξέφρασε ο CEO του ΔΑΑ, Γιάννης Παράσχης, για την εξαιρετική συνεργασία και τη δέσμευσή τους στην αγορά της Αθήνας που πέρυσι «έδωσε» εξαιρετικά αποτελέσματα και αισιόδοξα μηνύματα για τη συνέχεια.
Παράλληλα, όπως κάθε χρόνο, στο πλαίσιο του Συνεδρίου Μάρκετινγκ Αεροπορικών Εταιρειών, ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών επιβράβευσε τις αεροπορικές εταιρείες που κατέγραψαν την πιο επιτυχημένη αναπτυξιακή πορεία και δυναμική που κατέγραψαν οι αεροπορικές εταιρείες κατά τη διάρκεια της χρονιάς που πέρασε, σημειώνοντας αυξημένα ποσοστά επιβατικής κίνησης στα τακτικά δρομολόγιά τους από και προς την Αθήνα.
Για τους 180 παρευρισκόμενους από τις αεροπορικές εταιρείες και το αεροδρόμιο, το Συνέδριο και τις βραβεύσεις πλαισίωσε θεαματικά η... “Connie” (connectivity: διασυνδεσιμότητα), πρωταγωνίστρια του ψυχαγωγικού προγράμματος, που έδωσε μουσικό τόνο και ρυθμό στην αεροπορική αναδρομή και τις προοπτικές της νέας χρονιάς!
Τα φετινά βραβεία αναλυτικά:
A. Βραβείο για την ταχύτερα αναπτυσσόμενη εταιρεία μεταξύ των 10 εταιρειών που κατέγραψαν την υψηλότερη επιβατική κίνηση το 2013
-H Emirates τιμήθηκε ως η ταχύτερα αναπτυσσόμενη εταιρεία μεταξύ των 10 εταιρειών που κατέγραψαν την υψηλότερη επιβατική κίνηση το 2014. Στην ίδια κατηγορία τιμητική διάκριση έλαβαν οι Aegean Airlines και EasyJet.
Β. Βραβείο για την ταχύτερα αναπτυσσόμενη εταιρεία με δρομολόγιο χαμηλής επιβατικής κίνησης (Thin Route)
-Το βραβείο κατέκτησε η Bulgaria Air για τη μεγαλύτερη ποσοστιαία αύξηση της ετήσιας επιβατικής της κίνησης μέσα στο 2014. Τιμητική διάκριση έλαβε η Air Moldova.
Γ. Βραβείο για την ταχύτερα αναπτυσσόμενη εταιρεία με εποχικό δρομολόγιο
-Το βραβείο κατέκτησε η Air Baltic για τη μεγαλύτερη ποσοστιαία αύξηση της ετήσιας επιβατικής κίνησης κατά τη διάρκεια της θερινής περιόδου 2014. Τιμητική διάκριση έλαβαν οι Air Canada και US Airways.
Δ. Βραβείο Κορυφαίου Ευρωπαϊκού Προορισμού
Q Το βραβείο κατέκτησε η British Airways για τη μέγιστη συμβολή της στην ανάδειξη του Λονδίνου ως Κορυφαίου Ευρωπαϊκού Προορισμού.
Ε. Βραβείο Κορυφαίου Προορισμού εκτός Ευρώπης
-Το βραβείο κατέκτησε η Emirates για τη μέγιστη συμβολή της στην ανάδειξη του Ντουμπάι ως Κορυφαίου προορισμού εκτός Ευρώπης.
ΣΤ. Βραβείο για τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες εταιρείες ανά γεωγραφική περιοχή (υψηλότερη ποσοστιαία αύξηση επιβατικής κίνησης 2013 /2012)
-Η Aegean Airlines βραβεύθηκε ως η ταχύτερα αναπτυσσόμενη εταιρεία στην αγορά εσωτερικού
-H Transavia.com τιμήθηκε στην κατηγορία αυτή ως η ταχύτερα αναπτυσσόμενη εταιρεία για την αγορά της Δυτικής Ευρώπης. Τιμητική διάκριση έλαβαν οι Vueling και Pegasus Airlines.
-Η Air Serbia βραβεύθηκε ως η ταχύτερα αναπτυσσόμενη εταιρεία στην αγορά της Ανατολικής Ευρώπης. Τιμητική διάκριση έλαβαν οι Aegean Airlines και Aeroflot.
-Η Aegean Airlines τιμήθηκε ως η ταχύτερα αναπτυσσόμενη εταιρεία στην αγορά της Μέσης Ανατολής. Τιμητική διάκριση έλαβαν οι Etihad Airways και EL AL Israel Airlines.
-Η Egypt Air τιμήθηκε ως η ταχύτερα αναπτυσσόμενη εταιρεία στην αγορά της Αφρικής.
Z. Βραβείο για την ταχύτερα αναπτυσσόμενη εταιρεία μεταξύ των νέων εταιρειών
-Η Ukraine International Airlines βραβεύθηκε ως η ταχύτερα αναπτυσσόμενη νέα εταιρεία στο Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών
-Η Aegean Airlines τιμήθηκε επιπλέον ως η εταιρεία με τη μεγαλύτερη αύξηση αριθμού επιβατών στο αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος» για το 2014. Τιμητική διάκριση στην κατηγορία αυτή, έλαβε η Transavia.com.
Ειδικά βραβεία:
-Η Aegean Airlines τιμήθηκε ως η δημοφιλέστερη αεροπορική εταιρεία για το 2014 μεταξύ των Ευρωπαίων επιβατών του αεροδρομίου της Αθήνας (πηγή: έρευνα ΔΑΑ, επίσημα ετήσια στατιστικά στοιχεία).
-Η Emirates τιμήθηκε ως η δημοφιλέστερη αεροπορική εταιρεία για το 2014 μεταξύ των υπόλοιπων διεθνών επιβατών του αεροδρομίου της Αθήνας (πηγή: έρευνα ΔΑΑ, επίσημα ετήσια στατιστικά στοιχεία).
Η Ιωάννα Παπαδοπούλου, Διευθύντρια Επικοινωνίας & Μάρκετινγκ του ΔΑΑ, δήλωσε για το Συνέδριο: «Με μεγάλη χαρά υποδεχτήκαμε και φέτος στο 15ο Συνέδριό μας τους βασικούς συνεργάτες μας, σε μια συνάντηση που είναι πλέον θεσμός και απηχεί τη φιλοσοφία μας, για μια κοινή πορεία σε μια σχέση αμφίδρομη και αποδοτική. Τους ευχαριστούμε πολύ και παραμένουμε πιστοί στις αρχές της ουσιαστικής συνεργασίας και υποστήριξης που έχουμε οικοδομήσει.»