Να χαλαρώσουν οι απαγορεύσεις για τη χρήση ηλεκτρονικών συσκευών στα αεροπλάνα, ζητά η Αμερική, αφού - σύμφωνα με τελευταία έρευνα - δεν επηρεάζουν τα συστήματα πλοήγησης των αεροσκαφών.
Η έρευνα της αμερικανικής Ομοσπονδιακής Διοίκησης Αερομεταφορών, επιχειρεί να δώσει ένα τέλος στις αμφισβητούμενες απόψεις, για το αν και κατά πόσο επηρεάζουν οι διάφορες συσκευές τη λειτουργία του αεροπλάνου, αφού η απαίτηση για τη χρήση τους από τους επιβάτες είναι όλο και πιο έντονη. Σύμφωνα με δημοσίευμα των Times της Νέας Υόρκης, πραγματοποιούνται συνεχώς συσκέψεις και διάφορες συμβουλευτικές επιτροπές κάνουν τις εισηγήσεις τους.
Πριν από λίγες μέρες, μια συμβουλευτική επιτροπή σε σύσταση της είπε ότι οι επιβάτες των αεροπορικών εταιρειών πρέπει να μπορούν να χρησιμοποιούν τις προσωπικές τους ηλεκτρονικές συσκευές για να διαβάζουν, να παίζουν παιχνίδια ή να απολαμβάνουν ταινίες και μουσική, ακόμα και όταν τα αεροπλάνα βρίσκονται στο έδαφος ή πετούν κάτω από τα 10.000 πόδια. Η ίδια ομάδα τόνισε ότι οι περιορισμοί θα πρέπει να εξακολουθήσουν να ισχύουν για την αποστολή μηνυμάτων, την περιήγηση στο ίντερνετ ή τον έλεγχο των e –mail, αφού κλείσουν οι πόρτες του αεροπλάνου. Οι επιβάτες μπορούν να κάνουν αυτές τις ενέργειες, μόνο όταν το Wi - Fi δίκτυο του αεροσκάφους είναι ενεργοποιημένο, δηλαδή, συνήθως, πάνω από τα 10.000 πόδια.
Η χρήση των κινητών τηλεφώνων για φωνητικές κλήσεις δεν έχει τεθεί καν στο τραπέζι, και είναι σίγουρο ότι θα εξακολουθήσει να απαγορεύεται καθ’ όλη τη διάρκεια της πτήσης. Η αρμόδια επιτροπή φαίνεται ότι θα διατηρήσει τους περιορισμούς στις συσκευές, όπως smartphones και tablets, αφού μερικές από τις λειτουργίες τους θα μπορούσαν ενδεχομένως να διαταράξουν κάποια συστήματα του αεροπλάνου. Για το λόγο αυτό, οι συσκευές αυτές θα πρέπει να χρησιμοποιούνται μόνο σε "λειτουργία αεροπλάνου (flight mode)", η οποία απενεργοποιεί την ικανότητα των επικίνδυνων λειτουργιών. Σε γενικές γραμμές, οι επιβάτες θα μπορούν να χρησιμοποιούν τις ταμπλέτες, τα e-readers και τα smartphones για να ακούν μουσική, να βλέπουν ταινίες, ή να διαβάζουν – πάντα από δεδομένα που έχουν κατεβάσει πριν από την πτήση.
Πιλότοι και αεροσυνοδοί πάντως είναι αντίθετοι στη χρήση ηλεκτρονικών συσκευών και υποστηρίζουν ότι οι φορητοί υπολογιστές και οι ταμπλέτες θα μπορούσαν να μετατραπούν σε "επικίνδυνα βλήματα" , εάν η πτήση αντιμετωπίσει αναταράξεις, ή αν ο πιλότος αποφασίσει να να διακόψει την απογείωση και πατήσει ξαφνικά τα φρένα.
Σε μελέτη που δημοσιεύθηκε φέτος από δύο ομάδες, το Passenger Airline Association και την Consumer Electronics Association, διαπιστώθηκε ότι το 30% των επιβατών δήλωσαν ότι είχαν αφήσει κατά λάθος μια συσκευή κατά την απογείωση ή την προσγείωση ανοικτή. Πολλοί πιλότοι δε, υποστηρίζουν ότι - ειδικά οι επιβάτες της πρώτης θέσης και της business class - κλείνουν σπάνια τα κινητά τους.
Η Ομοσπονδιακή Διοίκηση Αερομεταφορών των ΗΠΑ αναμένεται να εξετάσεις όλες τις εισηγήσεις και να αποφασίσει σύντομα για τους νέους κανόνες. Σημειώνεται ότι Μεγάλη Βρετανία και Ευρώπη δεν συμφωνούν με τις προτάσεις των ΗΠΑ.