Με στόχο την ασφάλεια αλλά και τη μείωση της αναμονής και τη βελτιστοποίηση της εμπειρίας των τουριστών
Πρόγραμμα μπαίνει από φέτος στα κρουαζιερόπλοια που επισκέπτονται την παγκοσμίως ξακουστή – τουριστικά- Σαντορίνη. Όπως ανακοινώθηκε, οι αφίξεις και αναχωρήσεις των κρουαζιερόπλοιων (Berth Allocation) από τη θαλάσσια περιοχή της Καλντέρας στη Σαντορίνη, θα γίνονται μόνον προγραμματισμένα.
Στόχος των τοπικών αρχών αλλά και του υπουργείου είναι να αυξήσει την ασφάλεια αλλά και να βελτιστοποιήσει την εμπειρία των τουριστών που επισκέπτονται το νησί, με μείωση της αναμονής για να αποβιβαστούν από το πλοίο και άλλη σχετική μέριμνα.
Όπως αναφέρουν χαρακτηριστικά στελέχη του κλάδου της κρουαζιέρας, δεν είναι δυνατόν να προγραμματίζουν οι εταιρείες τα δρομολόγιά τους και να είναι σε εκκρεμότητα η διάθεση αγκυροβολίου 24 ή 48 ώρες πριν την άφιξη.
Ο αρμόδιος φορέας, το Λιμενικό Ταμείο Θήρας, ανακοίνωσε τη λειτουργία του συστήματος διαχείρισης των «αφιξοαναχωρήσεων» των κρουαζιερόπλοιων, με προ-εξασφάλιση και κατανομή των θέσεων ελλιμενισμού.
Αξίζει να σημειωθεί ότι ήδη από τον Απρίλιο έχει ολοκληρωθεί η κατάθεση των προγραμμάτων για το 2018.
Η γεωφυσική ιδιαιτερότητα της Σαντορίνης και η απουσία λιμενικών εγκαταστάσεων για τα κρουαζιερόπλοια, οδήγησαν τη διοίκηση του Λιμενικού Ταμείου Θήρας να προχωρήσει στη δημιουργία του συγκεκριμένου συστήματος διαχείρισης των αφιξοαναχωρήσεων, καθώς υπήρχαν μέρες τις εβδομάδας με πάρα πολλές ταυτόχρονες αφίξεις κρουαζιερόπλοιων, με αποτέλεσμα να υπάρχει πρόβλημα στην καλή εξυπηρέτηση των τουριστών επισκεπτών.
Πώς λειτουργεί το σύστημα προγραμματισμού αφίξεων για τα κρουαζιερόπλοια
Το πρότυπο του συστήματος είναι ότι λειτουργεί πλήρως ηλεκτρονικά και η κάθε εταιρεία κρουαζιέρας, αλλά και ο πράκτορας, έχει έναν αποκλειστικό κωδικό σε συγκεκριμένες ημερομηνίες που μπορεί να μπαίνει μέσα στο σύστημα βάζοντας τις αιτήσεις του για τις προσεγγίσεις, τόνισε ο υπεύθυνος ασφαλείας του Λιμενικού Ταμείου Θήρας, Αναστάσιος Κονιδάρης.
Όπως είπε, το δημοτικό Λιμενικό Ταμείο βρίσκει τις δύσκολες ημερομηνίες, βάσει μιας βαθμολόγησης με συγκεκριμένα χαρακτηριστικά, δηλαδή την ώρα άφιξης και αναχώρησης, τον αριθμό των επιβατών, τον αριθμό των προσεγγίσεων κατά τα προηγούμενα χρόνια, το μήκος του κρουαζιερόπλοιου.
Στη συνέχεια, εντοπίζονται οι ημέρες με την πολύ μεγάλη προσέλευση και αυτόματα το σύστημα προτείνει εναλλακτικές ώρες και ημερομηνίες, ανέφερε.
«Ένα κρουαζιερόπλοιο δεν χρειάζεται να έρθει στις 7 το πρωί, τη στιγμή που υπάρχουν στο σημείο ήδη άλλα δύο κρουαζιερόπλοια» τόνισε και πρόσθεσε ότι «σε απευθείας συνεννόηση και ο φορέας διαχείρισης με την κάθε εταιρεία, καταλήγει όταν υπάρχει πρόβλημα σε μια κοινά αποδεκτή λύση».
Σύμφωνα με το Λιμενικό Ταμείο Θήρας, το 2017 αναμένονται 415 αφιξοαναχωρήσεις κρουαζιερόπλοιων στη Σαντορίνη, ενώ το 2016 αφίχθησαν συνολικά 572 κρουαζιερόπλοια, με 783.893 επιβάτες.
Το 2015 υπήρξαν 636 αφιξοαναχωρήσεις κρουαζιερόπλοιων, με 791.927 επιβάτες, το 2014, 512 με 742.553 επιβάτες, το 2013, 582, με 778.057 επιβάτες και το 2012, 718, με 838.875 επιβάτες.
Στελέχη των εταιρειών κρουαζιέρας σχολιάζοντας τη μικρή πτώση στις αφιξοαναχωρήσεις κρουαζιερόπλοιων το 2017, σε σχέση με το 2016, την απέδωσαν σε συγκυρία, λόγω των εξελίξεων στην Τουρκία και στην ανατολική Μεσόγειο, καθώς παραδοσιακά, τα προγράμματα των εταιρειών περιελάμβαναν κάθε χρόνο στα τουριστικά τους πακέτα, την Ελλάδα με την Τουρκία μαζί.
«Ενδεχομένως αυτός να είναι ένας συγκυριακός αριθμός που δεν θα πρέπει να μελετηθεί και να το πάρουμε ως δεδομένο, καθώς αυτή τη στιγμή πολλά λιμάνια της Τουρκίας έχουν αποκλειστεί από τα προγράμματα των μεγάλων εταιρειών» ανέφεραν.
Κανονισμός λειτουργίας για το αλιευτικό καταφύγιο της Βλυχάδας.
Το Λιμενικό Ταμείο Θήρας προχώρησε από φέτος και στη σύνταξη και ψήφιση ενός κανονισμού λειτουργίας για το αλιευτικό καταφύγιο της Βλυχάδας.
Η ιδιαιτερότητα του συγκεκριμένου αλιευτικού καταφυγίου είναι ότι τους 9 μήνες του χρόνου λειτουργεί και ως μαρίνα εξυπηρέτησης τουριστικών σκαφών, επαγγελματικής ή ερασιτεχνικής χρήσης.
Στο αλιευτικό καταφύγιο της Βλυχάδας μπορούν να φιλοξενηθούν σκάφη μήκους μέχρι 15μέτρων και βάθους έως 2,5 μέτρα, κατά μέσο όρο.
Μεταξύ όλων των άλλων υπάρχει η δυνατότητα παροχής νερού και ρεύματος, καθώς και δωρεάν ασύρματη σύνδεση στο διαδίκτυο. Επίσης παρέχεται η δυνατότητα ανέλκυσης και καθέλκυσης σκαφών.