Μπορεί στη χώρα τους να υπάρχει μια από τις πιο φημισμένες παραλίες του κόσμου, η περίφημη Κόπα Καμπάνα (Copacabana), αλλά σε λίγες ημέρες οι ξενοδόχοι και οι τουριστικοί φορείς της Χαλκιδικής θα προσπαθήσουν να τους πείσουν ότι οι ακτές της γενέτειρας του Αριστοτέλη, με τα καταγάλανα νερά και τις χρυσαφένιες αμμουδιές, έχουν θέλγητρα ικανά να πείσουν ακόμη και τους Βραζιλιάνους να τις προτιμήσουν για τις διακοπές τους.
Η επιχείριση "προσέλκυση Βραζιλιάνων τουριστών στη Χαλκιδική" θα ξεκινήσει στο δεύτερο δεκαπενθήμερο του Οκτωβρίου, με το πρώτο ταξίδι εξοικείωσης (fam trip) τουριστικών πρακτόρων από τη Βραζιλία, που διοργανώνει ο Οργανισμός Τουρισμού της περιοχής, σε συνεργασία με την Turkish Airlines, όπως γνωστοποίησε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο πρόεδρος του Οργανισμού Τουρισμού και της Ένωσης Ξενοδόχων Χαλκιδικής, Γρηγόρης Τάσιος.
Ο διηπειρωτικός τουρισμός χρειάζεται κάτι παραπάνω από "φτερά"
Θεωρητικά, σε λίγα χρόνια, η Θεσσαλονίκη -και μαζί της οι όμοροι νομοί, όπως η Χαλκιδική και η Πιερία- θα υποδέχεται πλέον διηπειρωτικό τουρισμό δι' αέρος, χάρη στα υπό εξέλιξη έργα στο αεροδρόμιο "Μακεδονία", που θα επιτρέψουν την προσγείωση και απογείωση αεροσκαφών υπερατλαντικών πτήσεων.
Πρακτικά, όμως, για να πειστούν να διαλέξουν την περιοχή τουρίστες "από την άλλη άκρη του κόσμου", δεν χρειάζονται μόνο αεροπορικές πτήσεις, αλλά πολλά περισσότερα, με βασικό άξονα την ανάπτυξη συνεργιών και κοινών τουριστικών πακέτων (π.χ., Θεσσαλονίκη- Χαλκιδική- Βεργίνα).
"Στο τέλος του 2015 ή τις αρχές του 2016 ολοκληρώνεται ο διάδρομος προσαπογειώσεων 10/28 στο αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης, που θα μπορεί να υποδεχτεί υπερατλαντικές πτήσεις. Αυτό, σε συνδυασμό με την τρέχουσα στρατηγική εταιρειών, όπως η Turkish Airlines και η SkyGreece (σ.σ. η αεροπορική εταιρεία για υπερατλαντικές που ίδρυσαν ομογενείς από τον Καναδά), σημαίνει ότι μπαίνουμε στον χάρτη των διηπειρωτικών πτήσεων.
Πρέπει, όμως, να καταλάβουμε κάτι: πως σε ό,τι έχει σχέση με υπερατλαντικές πτήσεις, το μεγάλο 'στοίχημα' για τη Θεσσαλονίκη, τη Χαλκιδική και τους όμορους νομούς είναι ένα: η ανάπτυξη συνεργιών και κοινών πακέτων. Αλλιώς όλες οι προσπάθειες θα πέφτουν στο κενό" παρατηρεί ο κ. Τάσιος.
Και στις ΗΠΑ...
Η Βραζιλία δεν είναι πάντως η μοναδική αγορά της Αμερικής που ο Οργανισμός Τουρισμού Χαλκιδικής επιχειρεί να "ξεκλειδώσει".
Με όχημα κυρίως τον γαστρονομικό τουρισμό, την τελευταία διετία γίνονται συντονισμένες προσπάθειες για την προσέλκυση τουριστών και από τις ΗΠΑ, οι οποίοι συνήθως επιλέγουν τη Νότια Ελλάδα για τις διακοπές τους.
Πάντως, όπως επισημαίνει ο κ. Τάσιος, απομένει μεγάλη απόσταση να διανυθεί μέχρις ότου το "στοίχημα" για την αμερικανική αγορά κερδηθεί κι αυτό.
...αλλά όχι στη Μέση Ανατολή, λόγω έλλειψης χλιδής
Η Χαλκιδική διαθέτει -ιστορικά, γεωγραφικά, κοινωνικά- τη μοναδικότητα, που θα της επέτρεπε να προσελκύσει και τουρίστες από τα κράτη της Μέσης Ανατολής, ωστόσο, όπως παρατηρεί ο κ. Τάσιος, της λείπει η απαιτούμενη... χλιδή.
"Δεν είμαστε έτοιμοι για τη Μέση Ανατολή. Για να φέρουμε τουρίστες από αυτές τις χώρες πρέπει να έχουμε αυτό που θα έλεγα 'εξάστερα' ξενοδοχεία, γερές υποδομές σε μαρίνες, ένα τέλεια οργανωμένο παραλιακό μέτωπο, αλλά και συνολικότερη χλιδή στους οικισμούς μας.
Προς το παρόν, η περιοχή δεν 'σηκώνει' τουρίστες από αυτές τις περιοχές. Αν κάποτε το επιδιώξουμε, όμως, και καταφέρουμε να αποκτήσουμε και τις απαιτούμενες υποδομές, η Θεσσαλονίκη θα πρέπει να μπει κι αυτή στο παιχνίδι, να υπάρχει ένα κοινό πακέτο" επισημαίνει.