Φόβους ότι ενδέχεται να ακολουθήσουν κι άλλες πτωχεύσεις τουριστικών γραφείων μεσαίου βεληνεκούς τής Ρωσίας, εκφράζουν οι φορείς του τουρισμού στη Βόρεια Ελλάδα, μετά και το τρίτο κατά σειρά "κανόνι" στην αγορά, αυτό του ταξιδιωτικού γραφείου "Solvex-Τourne", με έδρα την Αγία Πετρούπολη.
Αυτή τη στιγμή υπολογίζεται ότι βρίσκονται στην Ελλάδα συνολικά 3000 Ρώσοι πελάτες τού Solvex, οι οποίοι θα χρειαστεί να παρατείνουν υποχρεωτικά τη διαμονή τους, μέχρις ότου η ρωσική πλευρά ανακοινώσει το πρόγραμμα των πτήσεων με τις οποίες θα αναχωρήσουν για την πατρίδα τους.
Από τις διαδοχικές χρεοκοπίες των πρακτορείων "Labirint" και "Intaer" τους προηγούμενους μήνες, οι ελληνικές επιχειρήσεις εκτιμάται ότι απώλεσαν τζίρο 6-7 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων περίπου 1 εκατ. στη Βόρεια Ελλάδα, ενώ το νέο κανόνι αυξάνει περαιτέρω τις πιέσεις, όπως επισήμανε, μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων και του Οργανισμού Τουρισμού Χαλκιδικής, Γρηγόρης Τάσιος.
Περίπου 500 Ρώσοι επηρεάζονται στη Χαλκιδική
Αυτή τη στιγμή, στην περιοχή της Χαλκιδικής βρίσκονται περίπου 500 πελάτες του «Solvex Tourne», μέσω των ελληνικών τουριστικών γραφείων “Ambotis Τourism” και "Beleon".
Οι πελάτες αυτοί είναι διασπαρμένοι σε 30 ξενοδοχεία του νομού. "Ήδη από χτες γίνεται ενημέρωση στους τουρίστες από τα δύο ελληνικά πρακτορεία ότι δεν θα φύγουν στις προγραμματισμένες ημερομηνίες αναχώρησης.
Ως Ένωση έχουμε συστήσει στα ξενοδοχεία- μέλη μας να φιλοξενήσουν δωρεάν τους ανθρώπους, που θα παραμείνουν εδώ, ώστε να δημιουργηθούν προβλήματα και να μην εγκλωβιστεί ο κόσμος στα αεροδρόμια.
Όπως καταλαβαίνετε όμως, αυτή τη στιγμή υπάρχει αγανάκτηση μεταξύ των ξενοδόχων, γιατί δεν είναι ούτε το πρώτο ούτε το δεύτερο κανόνι, αλλά και μεταξύ των τουριστικών γραφείων, γιατί κανείς δεν τα καλύπτει. Οι μέρες που τελικά μένουν οι τουρίστες στα ξενοδοχεία μέχρι να επιστρέψουν στην πατρίδα τους δεν είναι και λίγες, είναι τρεις έως δέκα.
Αυτό που τελικά θα γίνει είναι πιστεύω μια συνεννόηση με τους πελάτες που θα τιμά την ελληνική φιλοξενία, δηλαδή η προσφορά πολύ μειωμένων τιμών", εξηγεί ο κ.Τάσιος, σύμφωνα με τον οποίο η πραγματική ζημία από όλο αυτό που γίνεται «θα φανεί τον Οκτώβριο, όταν οι ξενοδόχοι πιάσουν μολύβι και χαρτί για να υπολογίσουν τα οικονομικά στοιχεία της φετινής σεζόν.
Μείωση αφίξεων από Ρωσία κατά 5%-7% τον Μάιο-Οκτώβριο στη Χαλκιδική
Κατά τον κ.Τάσιο, η ελληνική πολιτεία πρέπει να δει το θέμα, σε σχέση με τα θέματα που πρέπει να διευθετηθούν. "Για παράδειγμα, τα ξενοδοχεία και τα τουριστικά γραφεία κόβουν τιμολόγια. Τι θα γίνει με τον ΦΠΑ; Τι θα γίνει με τις υποχρεώσεις των επιχειρήσεων προς τις τράπεζες; Έχουμε πλέον φτάσει στις 9 Σεπτεμβρίου, η σεζόν τελειώνει.
Το θέμα δεν είναι πια οι κρατήσεις, αλλά το τι θα γίνει με τις συνεχείς πτωχεύσεις των ρωσικών πρακτορείων και την απώλεια εισοδήματος. Υπάρχει τουλάχιστον ένα ακόμη πρακτορείο, που βρίσκεται στο όριο αυτή τη στιγμή και ο φόβος μας είναι ότι δεν θα έχει σταμάτημα αυτή η κατρακύλα των ρωσικών τουριστικών πρακτορείων μέσου βεληνεκούς", υπογραμμίζει και προσθέτει ότι οι αφίξεις Ρώσων στην Ελλάδα για το διάστημα Μαΐου-Οκτωβρίου υπολογίζεται ότι θα είναι μειωμένες κατά 5%-7% σε σχέση με πέρυσι.
Και στην Πιερία
Συγκριτικά λιγότερο έχει πληγεί η αγορά της Πιερίας, όπου η κατάρρευση των Labirint και Intaer επηρέασε συνολικά περίπου 500 τουρίστες, όπως δηλώνει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η πρόεδρος της εκεί Ένωσης Ξενοδόχων, Αφροδίτη Λέινα.
Κατά την ίδια, η εξυπηρέτηση αυτών των ανθρώπων έγινε "με τρόπο ομαλό, που τιμά τη φήμη της Ελλάδας, αφού προσφέρθηκαν ειδικές τιμές διαμονής ή και δωρεάν φιλοξενία στους Ρώσους τουρίστες, που χρειάστηκε να παραμείνουν ακόμη και δέκα ημέρες στα ξενοδοχεία, πριν μπορέσουν να αναχωρήσουν για την πατρίδα τους".
Υπενθυμίζεται ότι ο γενικός γραμματέας του ΕΟΤ, Πάνος Λειβαδάς, έστειλε επιστολή στον επικεφαλής τής Ομοσπονδιακής Υπηρεσίας Τουρισμού "Rostourism", Όλεγκ Σαφόνοβ (Oleg Safonov), ζητώντας τη συνδρομή του, προκείμενου να εξασφαλιστεί ο επαναπατρισμός των Ρώσων τουριστών και να διευθετηθούν όλες οι οικονομικές εκκρεμότητες προς ελληνικές τουριστικές επιχειρήσεις.
Πάνω από 9000 πελάτες του Solvex σε διάφορες χώρες
Σύμφωνα με τηλεγράφημα του ρωσικού ειδησεογραφικού πρακτορείου "Itar-Tass", συνολικά 9000 πελάτες του "Solvex-Tourne" υπολογίζεται ότι βρίσκονται αυτή τη στιγμή στο εξωτερικό, κατά κύριο λόγο στην Ελλάδα και τη Βουλγαρία.
Μάλιστα, άλλοι 8600 έχουν "κλείσει" ταξίδια με το συγκεκριμένο πρακτορείο για τους επόμενους μήνες και συγκεκριμένα για την περίοδο μέχρι τα Χριστούγεννα.
Με βάση το ίδιο τηλεγράφημα, η εκπρόσωπος της Ένωσης Τουριστικής Βιομηχανίας της Ρωσίας, Ιρίνα Τουρίνα (Irina Turina), δήλωσε ότι οι πελάτες του πρακτορείου που βρίσκονται στη Βουλγαρία δεν θα έχουν πρόβλημα, γιατί η εταιρεία ανέλαβε και τα έξοδα διαμονής τους.
Κατά την ίδια, δεν θα επηρεαστούν ούτε οι τουρίστες που έχουν κλείσει ταξίδια στη γείτονα μέχρι και τις 26 Σεπτεμβρίου με πτήσεις του βουλγαρικού αερομεταφορέα "Bulgaria Air", καθώς τα αεροπορικά τους εισιτήρια είναι προπληρωμένα και τα έξοδα διαμονής καλύπτονται από τη "Solvex Bulgaria".
Η "Solvex Tourne", που δραστηριοποιείται στην αγορά επί 20 χρόνια και έχει γραφεία σε Αγία Πετρούπολη, Μόσχα, Κίεβο και Μινσκ, αλλά και σε Σόφια και Βάρνα, είναι ασφαλισμένη από τρεις ασφαλιστικές εταιρείες, για το ποσόν των 400 εκατ. ρουβλίων ή περίπου 12 εκατ. δολαρίων.
"Καθώς δεν έχει εξοφληθεί το σύνολο της αξίας των ταξιδιών από τους πελάτες, υπολογίζουμε ότι οι τουρίστες θα λάβουν πίσω το 70-80% των χρημάτων που κατέβαλαν γι' αυτά» δήλωσε η κα Τουρίνα.
Έκλεισαν 16 επιχειρήσεις του κλάδου από τα μέσα Ιουλίου
Όπως επισημαίνει το "Itar-Tass", το καλοκαίρι του 2014 σημειώθηκε αλυσίδα πτωχεύσεων στον χώρο του τουρισμού στη Ρωσία: από τα μέσα του Ιουλίου έχουν κλείσει 16 επιχειρήσεις λόγω οικονομικών προβλημάτων, με τα "κανόνια" των Neva και Labirint να έχουν τη μεγαλύτερη επίπτωση, καθώς επηρέασαν 17000 και 40000 πελάτες τους αντίστοιχα.
Η επικεφαλής της "Solvex-Tourne", Ταμάρα Xαλέτσκαγια (Tamara Khaletskaya), υποστήριξε απ' την πλευρά της ότι ο λόγος της πτώχευσης τής εταιρείας ήταν η πτώση της ζήτησης για τουριστικά προϊόντα. «Οι περίπλοκες πολιτικές και οικονομικές καταστάσεις μείωσαν τη ζήτηση για τον τουρισμό και η αλυσίδα των πτωχεύσεων στον τουριστικό τομέα επηρέασε την εμπιστοσύνη στον κλάδο, οδηγώντας σε ύφεση τις πωλήσεις», υπογράμμισε.
Σημειώνεται ότι η "Solvex-Travel Company", με έδρα τη Μόσχα, συνεχίζει κανονικά τη λειτουργία της, καθώς το μόνο που μοιράζεται με την πτωχευθείσα εταιρεία της Αγίας Πετρούπολης είναι η ίδια εμπορική επωνυμία.