Με ένα εκτενές ρεπορτάζ, που επικεντρώνεται στις εναλλακτικές μορφές τουρισμού που προσφέρει απλόχερα η Ελλάδα, αλλά και στους επαγγελματίες του τουρισμού, που τις ανέδειξαν, το CNN αναδεικνύει το νέο πρόσωπο της Ελλάδας.
Ξεκινώντας την διήγηση του με μια “από τις πιο ασυνήθιστες ιστορικές περιηγήσεις της χώρας”, ο συντάκτης περιγράφει την εμπειρία του στην Παλιά Πόλη της Ρόδου, όπου συμμετέχει στο πρόγραμμα “Experience Greece” του exclusive resort Lindian Village, κατά τη διάρκεια του οποίου ακούγονται γκάιντες να παίζουν, καθώς η ομάδα τουριστών παρακολουθεί μια ξενάγηση με οδηγό – ντυμένο με τη στολή των Ιωαννιτών Ιπποτών.
Κι αν ακόμα το θέαμα είναι λίγο κιτς, ωστόσο η ιδέα προωθεί μια νέα οπτική, από εκείνη του all – inclusive. Το θέρετρο διοργανώνει ακόμα ψάρεμα με παραδοσιακό καΐκι, θεραπείες ομορφιάς με φυσικά ελληνικά προϊόντα και γευσιγνωσία κρασιών στους γύρω αμπελώνες των νησιών της Δωδεκανήσου.
Μιλώντας στο CNN, η διευθύνων σύμβουλος του ξενοδοχείου, Μαρίζα Σβιριάδη, αποκαλύπτει ότι η ιδέα της ήρθε κατά τη διάρκεια της εξαετούς οικονομικής κρίσης, ενώ όπως λέει χαρακτηριστικά “Η Ελλάδα εκείνη την περίοδο ήταν σαν να ζούμε έναν μικρό πόλεμο”.
“Ήθελα να δείξω ότι η Ελλάδα είναι κάτι περισσότερο από τη...φέτα!”, συμπληρώνει.
Και δεν είναι η μόνη, σύμφωνα με το ρεπορτάζ. Η Τίνα Κυριάκη δημιούργησε την “Εναλλακτική Αθήνα”, κάνοντας προηγουμένως μια έρευνα με αυτά που λείπουν από τον ελληνικό τουρισμό.
“Η τουριστική εικόνα της Αθήνας ήταν στερεοτυπική, όλα περιστρέφονταν γύρω από την αρχαία Αθήνα. Υπάρχουν, όμως, πολλά περισσότερα στην Αθήνα από το αρχαίο της κομμάτι”.
Αποφάσισε να διοργανώσει λοιπόν εναλλακτικές δραστηριότητες, όπως γκράφιτι, βόλτα στα “μαγεμένα δάση” έξω από την πόλη, αλλά και δείπνο με Αθηναίους καλοφαγάδες, οι οποίοι προσφέρουν ένα μενού τεσσάρων πιάτων στα διαμερίσματά τους.
Συνεχίζοντας το οδοιπορικό του ο δημοσιογράφος αναφέρεται στο νησί της Μήλου, το οποίο ξεχασμένο από τους tour operators βρίσκει τη δική του φωνή.
Ο Αντώνης Μάλλης, του τουριστικού πρακτορείου “Travel me to Milos” λέει πως το νησί του είναι μικρό, οι περισσότερες τουριστικές επιχειρήσεις είναι οικογενειακές και δεν ενδείκνυται για μαζικές αγορές.
Παρόλα αυτά εκείνος πίστεψε στο νησί του προωθώντας τον εναλλακτικό τουρισμό με τη διοργάνωση εκδρομών σε υποβρύχια σπήλαια, ιαματικά λουτρά και κατακόμβες, ενώ προσφέρει και ιστιοπλοΐα και πεζοπορία στους πελάτες του. Μάλιστα, οργανώνει και μαθήματα μαγειρικής, αναδεικνύοντας τα τοπικά προϊόντα.
Στο τέλος του αφιερώματος, το CNN προτείνει και άλλα μέρη στην Ελλάδα για εναλλακτικό τουρισμό, όπως η φάρμα “Ευμέλια”, η “Biolea” στην Κρήτη, “Biotopos” στην Κέρκυρα, το ξενοδοχείο «Kinsterna» στη Μονεμβασιά, το ξενοδοχείο «Avli» στην Κρήτη, την Οινοποιία στην Ικαρία και το Milia Mountain Retreat στην Κρήτη.