Ευχαριστημένοι από το φαγητό, τη διασκέδαση, το κλίμα και τους φιλικούς ανθρώπους της αλλά δυσαρεστημένοι από την ατμοσφαιρική ρύπανση, την εικόνα των υδάτων σε όλο το μήκος του παραλιακού μετώπου και τους επαίτες στους δρόμους εμφανίζονται οι τουρίστες που επισκέπτονται τη Θεσσαλονίκη.
Αυτά είναι ορισμένα από τα συμπεράσματα που προέκυψαν από πρόσφατη έρευνα για την εικόνα και την ταυτότητα της Θεσσαλονίκης ως τουριστικού προορισμού. Πραγματοποιήθηκε από τον καθηγητή Τουριστικού Μάρκετινγκ Ευάγγελο Χρήστου και την ερευνητική του ομάδα: Κυριακή Κουντουργιάννη και Φωτεινή Μποτίτση.
Σύμφωνα με τον κ.Χρήστου, είναι σημαντικό το γεγονός ότι οι τουρίστες -κυρίως οι ξένοι- είναι πολύ ικανοποιημένοι από τα μουσεία της πόλης, τόσο σε ό,τι αφορά τη σχέση ποιότητας-τιμής όσο και την καθαριότητα.
“Αξίζει να αναφέρουμε επίσης, ότι το 80% των τουριστών που έρχονται από το εξωτερικό, επιλέγουν τη Θεσσαλονίκη για τα ιστορικά της μνημεία”, σημείωσε, μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο κ.Χρήστου.
“Μερικά ακόμη ενδιαφέροντα συμπεράσματα της έρευνας είναι τα εξής: Η εικόνα που έχουν για τη Θεσσαλονίκη πριν την επισκεφτούν, τόσο οι Έλληνες όσο και οι ξένοι τουρίστες, αλλάζει προς το καλύτερο μετά από την επίσκεψή τους. Επίσης αισθάνονται ιδιαίτερα ασφαλείς στην πόλη αλλά αξιολογούν αρνητικά την καθαριότητα των δημοσίων χώρων”, επεσήμανε ο καθηγητής.
“Εξετάζοντας τα συμπεράσματα της έρευνας, από όπου προκύπτει πως το μεγαλύτερο μέρος των ξένων τουριστών μαθαίνει για την πόλη μέσα από διαφήμιση που γίνεται στο ίντερνετ ή άλλη προβολή στα social media, πιστεύω ότι η ανάγκη να δημιουργηθεί ένας Οργανισμός Διαχείρισης Τουριστικού Προορισμού (DMO) είναι μεγάλη”, υπογράμμισε ο κ.Χρήστου.
Η έρευνα πραγματοποιήθηκε κατά τους τελευταίους δύο μήνες από το Αλεξάνδρειο ΤΕΙ Θεσσαλονίκης σε συνεργασία με το Γραφείο Τουρισμού του Δήμου Θεσσαλονίκης. “Προσπαθούμε να συλλέξουμε στοιχεία για τον τουρισμό από πολλές πηγές, όχι μόνο από τον αριθμό των διανυκτερεύσεων. Για αυτό συγκεντρώνουμε δεδομένα και από το info-kiosk στην πλατεία Αριστοτέλους, το αεροδρόμιο, τα μουσεία.Η έρευνα αυτή μας δίνει σημαντικές πληροφορίες”, σημείωσε ο εντεταλμένος σύμβουλος Τουρισμού και Διεθνών Σχέσεων του δήμου Θεσσαλονίκης, Σπύρος Πέγκας.
“'Έχουν γίνει πολλά και σπουδαία βήματα για την προβολή και την αναγνωρισιμότητα της Θεσσαλονίκης. Χρειάζονται να γίνουν ωστόσο, αρκετές ενέργειες ακόμη για να βελτιωθεί η κατάσταση στην πόλη”, πρόσθεσε.
“Επίσης, για να μπορέσουμε το επόμενο διάστημα να παρατείνουνε το χρόνο παραμονής των τουριστών, πρέπει η πόλη να συνδεθεί με την περιφέρεια και να δημιουργήσει δίκτυο κοντινών τουριστικών προορισμών. Στόχος είναι να γίνονται ημερήσιες εκδρομές στους ενδιαφέροντες και ελκυστικούς προορισμούς που υπάρχουν στην ευρύτερη περιοχή.”, τόνισε ο κ.Πέγκας.
Η έρευνα θα παρουσιαστεί αναλυτικά το απόγευμα , στο πλαίσιο ημερίδας για τον τουρισμό που υλοποιούν το τμήμα Τουρισμού του Δήμου Θεσσαλονίκης, η Μητροπολιτική Αναπτυξιακή Θεσσαλονίκης ΑΕ και ο τομέας Διοίκησης Τουριστικών Επιχειρήσεων και Φιλοξενίας του ΤΕΙ Θεσσαλονίκης.
Για τον εναλλακτικό τουρισμό και για προορισμούς υπαίθρου αλλά και για τρόπους χρηματοδότησης, έχουν προσκληθεί για να μιλήσουν στην ίδια εκδήλωση: η Χρύσα Γρανούζη, πρόεδρος τουρισμού του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης, η Αθανασία Καράμαλη υπεύθυνη πωλήσεων του Αγροτικού Συνεταιρισμού Γυναικών “Άγιος Αντώνιος, η Λία Παπαδράγκα, υπεύθυνη επικοινωνίας του φορέα διαχείρισης Δέλτα Αξιού – Λουδία – Αλιάκμονα, η δρ. Ελένη Μαλούπα διευθύντρια ινστιτούτων φυτικής παραγωγής ΕΛΓΟ Δήμητρα και η Μαρία Εμμανουλίδου, υπεύθυνη κατεύθυνσης αγροτικού τουρισμού στο Κολλέγιο Περρωτής της Αμερικανικής Γεωργικής Σχολής Θεσσαλονίκης. Θα ακολουθήσει επιμορφωτικό σεμινάριο με θέμα “Η άλλη Θεσσαλονίκη-Η ένταξη της υπαίθρου στην τουριστική εμπειρία του City Break”.