Ψηφιακή αποτοξίνωση, καμπίνες για υπνάκους μες την ημέρα, δωμάτια που καταπολεμούν το jet lag, είναι μόνο λίγες από τις τάσεις που θα πρωταγωνιστήσουν αυτή τη χρονιά στον κλάδο της ευεξίας.
Το Wellness Tourism Worldwide, το οποίο παρέχει εξειδικευμένες πληροφορίες και εκπαίδευση για τον κλάδο της ευεξίας, ανακοίνωσε τις δέκα τάσεις που θα κυριαρχήσουν σε αυτό τον κλάδο του τουρισμού για το 2013.
1. Η ευεξία μπαίνει στο αεροπλάνο
Για να προσελκύσουν περισσότερους επιβάτες και να αυξήσουν τα έσοδα τους, τα αεροδρόμια πλέον ανακαινίζονται, προσθέτοντας στις υποδομές τους κομψούς, υπερσύγχρονους χώρους, με φυσικό φως, στολισμένους με έργα τέχνης, εστιατόρια και εμπορικά κέντρα καθώς και μια πληθώρα προσφορών για ευεξία και αναζωογόνηση, όπως θεραπείες σπα, πισίνες, κήπους, ιδιωτικές καμπίνες για ύπνο, κ.α.
2. Ξενοδοχεία εστιασμένα στην υγεία
Τα ξενοδοχεία έχουν συνειδητοποιήσει ότι υπάρχει μια ακάλυπτη ανάγκη για τους επισκέπτες τους, που θέλουν να είναι σε φόρμα και να διατηρούν την καλή τους υγεία κατά τη διάρκεια του ταξιδίου τους και αυτό δεν αφορά μόνο τις πισίνες, τα γυμναστήρια και τα spa που τους προσφέρουν. Τώρα τα δωμάτια του ξενοδοχείου σχεδιάζονται για εξισορροπούν τις υψομετρικές διαφορές, να μειώνουν το jet lag, να προκαλούν καλύτερο ύπνο, να ενυδατώνουν τον αέρα, να εξαλείφουν τα βακτήρια, αποφεύγοντας τις χημικές ουσίες και τα αλλεργιογόνα. Οι επισκέπτες επιθυμούν να έχουν στο δωμάτιο τους όργανα γυμναστικής και φεύγοντας να πάρουν μαζί τους, συμβουλές ακόμα και εφαρμογές για smart phones με προγράμματα ευεξίας.
3. Ψηφιακή αποτοξίνωση
Αδειάζοντας τις ρεσεψιόν τους από φορητούς υπολογιστές, ταμπλέτες και smart phones, πολλά ξενοδοχεία σήμερα εφαρμόζουν προγράμματα «un-plug», που σημαίνει «βγαίνω από την πρίζα». Μάλιστα κάποιοι προορισμοί προωθούν καμπάνιες για διακοπές χωρίς τεχνολογίες, εφαρμόζοντας ένα ρουστίκ τρόπο ζωής.
4. Επανασύνδεση με τη φύση
Η φύση είναι το πιο κρίσιμο συστατικό για την ανάπτυξη του τουριστικού προϊόντος που λέγεται ευεξία. Πολλοί προορισμοί έχουν αρχίσει να αξιοποιούν πλήρως τις δυνατότητες που τους προσφέρει η φύση που τους περιβάλει, εκμεταλλευόμενοι την ανάγκη του ανθρώπου να εξερευνήσει και να χαλαρώσει σε εξωτερικούς χώρους.
5. Κοιμηθείτε μες την ημέρα
Αυτό που αποκαλούμε «υπνάκο» είναι το ζητούμενο σήμερα για τα κέντρα spa που λειτουργούν μέσα στις μεγάλες πόλεις. Ιδιωτικές καμπίνες προσφέρουν μικρή ανάπαυλα στους κουρασμένους ταξιδιώτες αλλά και στους ίδιους τους κατοίκους. Τα ξενοδοχεία σχεδιάζουν τα δωμάτια τους ώστε οι συνθήκες που επικρατούν μέσα σε αυτά να καταπολεμούν το jet lag, βοηθώντας τους πελάτες να είναι έτοιμοι και ξεκούραστοι την επόμενη μέρα. Ακόμα και οι αεροπορικές εταιρείες στην πρώτη θέση, διαθέτουν ιδιωτικές καμπίνες με κανονικά κρεβάτια και κλινοσκεπάσματα.
6. Πνευματικό άσυλο
Το ενδιαφέρον για μη-θρησκευτικές πνευματικές πρακτικές αυξάνεται σε όλο τον κόσμο. Η κοσμική κοινωνία παγκόσμια αναζητά νοήματα και σκοπούς ζωής, σε προορισμούς που διαθέτουν πνευματικούς χώρους, επιζητούν διαμονές σε ναούς, προσκυνήματα σε μνημεία κ.α.
7. Αυθεντικές θεραπευτικές παραδόσεις
Οι καταναλωτές αναζητούν παραδοσιακές θεραπευτικές πρακτικές μιας περιοχής και επιθυμούν να τις βιώσουν από πρώτο χέρι.
8. Επιβράβευση με ταξίδια ευεξίας
Στη σκιά της οικονομικής ύφεσης, οι εταιρείες αναζητούν υψηλές αποδόσεις από τους συνεργάτες και τα στελέχη τους. Τα ταξίδια επιβράβευσης που τους προσφέρουν θα πρέπει ακριβώς να στοχεύουν σε αυτό. Σήμερα οι περισσότερες αμερικανικές εταιρείες προτρέπουν τους εργαζόμενους τους να συμμετάσχουν σε προγράμματα βελτίωσης της υγείας.
9. Οι Celebrity εκπαιδευτές
Οι γκουρού των γιόγκα, πιλάτες, διαλογισμού και φίτνες ακολουθούν τις συνήθειες των celebrities ροκ σταρ και τις εφαρμόζουν στις πρακτικές τους.
10. Ταξίδια γενεών
Οι παππούδες και οι γιαγιάδες είναι πιο δραστήριοι και σε φόρμα από τα περισσότερα μέλη μιας οικογένειας και η τουριστική βιομηχανία σχεδιάζει προγράμματα για να φέρει κοντά πολλές γενιές της ίδιας οικογένειας, ώστε να κάνουν πράγματα και δραστηριότητες μαζί.