Γίνονται πράγματα στη χώρα μας. Μπορεί να τα κάνει σχεδόν όλα ο ιδιώτης και ελάχιστα το κράτος, όμως τα κάνει. Επιχειρηματολογώ με αφορμή την έκθεση HORECA.
Όλο και κάποιο μέλος της παρέας μας επισκέφτηκε τις προηγούμενες ημέρες την έκθεση για τον τουρισμό και τη μαζική εστίαση HORECA 2013, που έγινε στο εκθεσιακό κέντρο Metropolitan Expo. Λογικότατο αν σκεφτούμε ότι σχεδόν ένα εκατομμύριο από εμάς ασχολείται άμεσα ή έμμεσα με τον τουρισμό και έπρεπε να πάει στη μεγαλύτερη έκθεση που αφορά στον κλάδο. Χωρίς να έχω καμία πρόθεση να ευλογήσω τα γένια μας, θα επειδή το news.gr ήταν χορηγός επικοινωνίας, θα σας πω τι είδα και τι άκουσα μετά από δυο δεκαετίες που καλύπτω δημοσιογραφικά τον κλάδο.
Ο συμμετοχές των εκθετών έσπασαν κάθε ρεκόρ και ανήλθα σε 470. Και όμως σε αυτούς τους χαλεπούς καιρούς, οι επιχειρηματίες γνωρίζουν ότι πρέπει να είναι απολύτως συνεπείς με την αγορά τους και επενδύουν σε αυτή. Ο κόσμος δε, αμέτρητος ακόμα, κατά γενική ομολογία ξεπέρασε κάθε προηγούμενο, όχι μόνο για τη συγκεκριμένη έκθεση, αλλά για τον εκθεσιακό κλάδο γενικότερα. Τα προϊόντα και οι υπηρεσίες που παρουσιάστηκαν κάλυπταν όλο το φάσμα του εξοπλισμού των ξενοδοχείων και της εστίασης.
Έγιναν παραγγελίες, εμπορικές συναλλαγές, γνωριμίες. Ο κάθε ξενοδόχος, εστιάτορας, ιδιοκτήτης καφέ, αποφάσισε φέτος να πάει στην έκθεση, για να δει να ενημερωθεί, να δηλώσει παρουσία. Δεν ξόδεψε κανείς τα λεφτά του για να πάει Αθήνα – και όχι έκθεση – να κάνει τα ψώνια του και να πάει μπουζούκια. Σχεδόν 2.000 ξενοδόχοι, από τα 10.000 ξενοδοχεία που έχουμε στη χώρα (μην μπερδεύεστε τα υπόλοιπα 40.000 καταλύματα είναι ενοικιαζόμενα δωμάτια), ήρθαν στην HORECA και παρευρέθηκαν στη γενική συνέλευση του Επιμελητηρίου τους. Μάλιστα το ΞΕΕ είχε φροντίσει να έχει και ένα μεγάλο περίπτερο, όπου παρουσίασε όλα τα προϊόντα των 9 μέχρι στιγμής περιοχών της χώρας που συνθέτουν την μεγάλη προσπάθεια για την καθιέρωση του Ελληνικού Πρωινού στα ξενοδοχεία.
Σε μια άλλη αίθουσα η εκδήλωση “Future Hotel on the Web” εξελισσόταν όλη τη μέρα, κάθε μέρα, με τις καλύτερες εταιρείες παροχής διαδικτυακών υπηρεσιών και τους ειδικούς τους, να παραδίδουν δωρεάν μαθήματα τεχνικών και πρακτικών. Και σας πληροφορώ ότι υπήρχε σοβαρό ακροατήριο. Περιττό να μιλήσω για τους διαγωνισμούς και τα φεστιβάλ για τη μαγειρική, το κρασί, τη μπύρα και τα κοκτέιλ, που έκλεβαν συχνά την παράσταση με επευφημίες για τους νικητές. Εξωστρέφεια αγαπητοί.
Ο διοργανωτής – η εταιρεία FORUM – σχεδίασε και εκτέλεσε μια άψογη διοργάνωση διεθνών προδιαγραφών και αξιώσεων και τη φιλοξένησε σε ένα εκθεσιακό κέντρο, πραγματικό στολίδι για τη χώρα. Αφιέρωσε μεγάλο μέρος της διαφημιστικής της καμπάνια για να προβάλει τις παράλληλες εκδηλώσεις. Όλα λειτούργησαν ρολόι.
Το κλίμα ήταν ιδιαίτερα καλό - χαρούμενο θα έλεγε κανείς - είχαν φροντίσει οι φορείς του τουρισμού από την πρώτη μέρα να δηλώσουν ότι η επόμενη χρονιά θα είναι καλή για τον τουρισμό στη χώρα μας και ο στόχος των 17 εκατομμυρίων τουριστών και των 11 δις ευρώ σε εισπράξεις, είναι για το 2013 εφικτός. Είναι κοινό πιστεύω για τους περισσότερους, ότι ο τουρισμός είναι ο τομέας που μπορεί να βγάλει τη χώρα από την κρίση.
Μια έκθεση που κράτησε τέσσερις ημέρες και ολοκληρώνεται απόψε Δευτέρα 11 Φεβρουαρίου, κατάφερε να δείξει τη δύναμη του ελληνικού τουρισμού και να την μεταδώσει σε όλο τον κόσμο.
[email protected]