Της Βίκης Βαμιεδάκη
Για χρόνια σε διάφορες online μετρήσεις, τα ελληνικά ξενοδοχεία καταλάμβαναν τις πρώτες θέσεις της ντροπής, επειδή στα sites τους είχαν φωτογραφίες που ήταν παραπλανητικές για τον πελάτη.
Όχι, ότι έχουν αλλάξει πολλά πράγματα το τελευταίο διάστημα, αλλά σίγουρα κάτι γίνεται. Πολλά περισσότερα ελληνικά καταλύματα απέκτησαν παρουσία στο ιντερνέτ, κάποια φρόντισαν να αναβαθμίσουν την δικτυακή τους εμφάνιση, μα δυστυχώς πολλά ακόμη και σήμερα, παραμένουν σε κυβερνο-μεσαίωνα.
Τα μεγάλα sites online πωλήσεων ξενοδοχειακών δωματίων, άλλαξαν πολλά δεδομένα και στη χώρα μας. Για παράδειγμα η booking.com έπιασε τα τελευταία χρόνια τα βουνά και τις ραχούλες προσπαθώντας να πείσει τον κυρ Βασίλη να αγοράσει υπολογιστή, να συνδεθεί με το ιντερνέτ, να καταχωρεί τα διαθέσιμα δωμάτια και να ανεβάζει τιμές. Σας πληροφορώ ότι καλά τα έχει καταφέρει, αφού ξεπερνούν σήμερα τις 10.000 τα ξενοδοχεία που έχουν συνδεθεί και καταφέρνουν να παίρνουν κρατήσεις online, ακόμα και από την άκρη του κόσμου. Το πώς τα κατάφερε η booking.com δεν ξέρω και είμαι σίγουρη ότι πολλά συμβόλαια και ατέλειωτες κουβέντες έγιναν σε καφενεία χωριών με διαλόγους του τύπου: «Κύριε Χαράλαμπε βάλτε ιντερνέτ στον ξενώνα, σας παρακαλώ», «Δεν ξέρω παιδί μου τι είναι αυτό, πες το στη γυναίκα μου, πρέπει να πάω να αρμέξω τα πρόβατα».
Είναι γνωστό ότι λίγοι είναι οι ξενοδόχοι στην Ελλάδα που έχουν αποφοιτήσει από τις ελβετικές σχολές τουρισμού και ότι οι περισσότεροι είναι αγρότες, δημόσιοι υπάλληλοι, γαιοκτήμονες κ.α. Όπως επίσης είναι γνωστός και ο τρόπος που έγιναν όλοι μέσα σε ελάχιστα χρόνια ξενοδόχοι, με το κράτος να μοιράζει τις επιδοτήσεις σαν τα τραπουλόχαρτα. Το θέμα μας όμως είναι η online παρουσία όλων αυτών των ξενοδόχων, γιατί μην ξεχνάτε ότι μιλάμε για περίπου 10.000 ξενοδοχεία και 40.000 ενοικιαζόμενα δωμάτια.
Θυμώνω πολύ ακόμα και με φίλους ιδιοκτήτες ξενοδοχείων, που ενώ έχουν μια χαρά κατάλυμα, το site τους είναι χάλια, οι φωτογραφίες ψεύτικες, σκοτεινές και άθλιες σαν να τραβήχτηκαν από τον 8χρονο γιό τους και τα κείμενα κακά, με ελλιπή στοιχεία και ασύντακτα. Γιατί μπορεί να ξοδεύουν 1.000 ευρώ για ένα φωτιστικό του τάδε σχεδιαστή στη ρεσεψιόν, αλλά 150 ευρώ δεν διαθέτουν βάλουν δικές τους online κρατήσεις και 500 ευρώ για να σουλουπώσουν την εμφάνιση της παρουσίας τους στο Internet. Βλέπω πολλές φορές τις σελίδες τους στο Face Book να είναι πολύ καλύτερες και να ανανεώνονται συνεχώς με φωτογραφίες και νέα και αναρωτιέμαι γιατί αυτός ο διαχωρισμός, γιατί τόση βαρεμάρα;
Έχω ακούσει απίθανες ιστορίες παραπλάνησης, που το διπλανό ξενοδοχείο σου έχει «κλέψει» τον κήπο, το παρκινγκ και την πισίνα σου και έχει βάλει τις φωτογραφίες στο δικό του site. Έχω δει με τα μάτια μου φωτογραφίες δωματίων που ανήκουν σε ξενοδοχεία του εξωτερικού να κοσμούν τα sites ελληνικότατων καταλυμάτων. Από την άλλη, παρατηρώ ακόμα και σήμερα εταιρείες, που διατείνονται ότι φτιάχνουν καλά ξενοδοχειακά sites και πολλοί είναι εκείνοι οι ξενοδόχοι που πέφτουν στην παγίδα και τους εμπιστεύονται. Το αποτέλεσμα είναι συνήθως μέτριο έως κακό και το χειρότερο όλα μοιάζουν ίδια.
Καταλαβαίνω ότι είναι μια πολύ δύσκολη χρονιά και τα οικονομικά περιθώρια ιδιαίτερα στενά. Όμως η καλή, σωστή και λειτουργική παρουσία ενός ξενοδοχείου στο ιντερνέτ, φέρνει πελατεία. Διαλέξτε σωστούς συνεργάτες, αντιγράψτε πράγματα που σας αρέσουν και βγείτε στον κυβερνοχώρο με αξιώσεις.
Την δική σας εικόνα και επιχείρηση θα βοηθήσετε και όλους εμάς να σας βρούμε και να σας επιλέξουμε.
[email protected]