Συχνά οι επιβάτες αεροπλάνων παραπονιούνται για την ποιότητα των γευμάτων και των σνακ που που σερβίρουν οι αεροσυνοδοί στις πτήσεις, καθώς μοιάζουν να έχουν όλα σχεδόν την ίδια, πλαστική γεύση και εμφάνιση.
Γιαυτό, πολλοί θα έχουν αναρωτηθεί για την προέλευση αυτών των φαγητών, όπως το πού παρασκευάζονται, ποιοι βρίσκονται πίσω από την παρασκευή τους κτλ.
Προκειμένου να πείσει τους πελάτες της ότι δεν τρώνε ότι κι ότι, η United Airlines έδωσε το πράσινο φως στον φωτογραφικό φακό του Business Insider να μπει στις εγκαταστάσεις catering της εταιρείας Chelsea Food Services, κοντά στο Διεθνές Αεροδρόμιο Newark στο Νιου Τζέρσεϊ των ΗΠΑ και να δώσει απαντήσεις στις παραπάνω ερωτήσεις. Τα αποτελέσματα:
- Όπως διαπίστωσε η δημοσιογράφος Sarah Jacobs, οι πρώτες ύλες ήταν «παραδόξως» απόλυτα φρέσκες.
- Η εταιρεία απασχολεί περίπου 1.000 υπαλλήλους οι οποίοι ετοιμάζουν 33.000 γεύματα την ημέρα.
- Τηρούνται αυστηροί κανόνες υγιεινής, αφού όλοι φορούν ειδικά καπελάκια και ο χώρος καθαρίζεται σχολαστικά.
- Στην κουζίνα ετοιμάζονται γεύματα για 217 πτήσεις καθημερινά.
- Τα φρέσκα λαχανικά κόβονται με το χέρι και μαγειρεύονται στο γκριλ.
- Οι μπριζόλες μαγειρεύονται κατά 30% στις κουζίνες της Chelsea Food Services και η διαδικασία ψησίματος ολοκληρώνεται στο αεροπλάνο.
Γιατί λοιπόν το φαγητό στα αεροπλάνα δεν έχει ωραία γεύση;
Σύμφωνα με τους ειδικούς, το φαγητό δεν είναι το πραγματικό πρόβλημα αλλά το ύψος στο οποίο πετάει το αεροπλάνο. Στα 35.000 πόδια ύψος, το πρώτο πράγμα που χάνουν οι επιβάτες είναι η αίσθηση της γεύσης. Άρα δεν φταίει η ποιότητα των τροφίμων και των συστατικών τους, αλλά ο τρόπος που καταναλώνεται η τροφή.
Επίσης, δοκιμές αποκάλυψαν ότι η ατμόσφαιρα ενός θαλάμου υπό πίεση, που βρίσκεται στα 8.000 πόδια, σε συνδυασμό με τον δροσερό, ξηρό αέρα της καμπίνας, «μουδιάζει» τη γεύση, όπως όταν κάποιος είναι κρυωμένος.
Στην πραγματικότητα, η αίσθηση του αλμυρού και του γλυκού μειώνεται κατά 30% περίπου σε μεγάλο υψόμετρο. Επίσης, δεν βοηθά και το γεγονός ότι η μειωμένη υγρασία στην καμπίνα στεγνώνει τη μύτη και εξασθενίζει τους οσφρητικούς αισθητήρες, που είναι απαραίτητοι για να δοκιμάσετε ένα πιάτο.
Παρόλα αυτά και ο χρόνος, που χρειάζεται ένα γεύμα για να «ταξιδέψει» από το catering στο πιάτο σας, δεν βοηθά, αφού τις περισσότερες φορές τα γεύματα διατηρούνται στην ψύξη για πολλές ώρες και στη συνέχεια σερβίρονται στους επιβάτες.