Της Βίκης Βαμιεδάκη
Ολοκληρώνεται αυτές τις μέρες η μεγαλύτερη έκθεση για τον τουρισμό πολυτελείας ILTM 2013, στις Κάννες. Μέγας ο προβληματισμός για τις διακοπές των πλουσίων τουριστών και χρήσιμα συμπεράσματα, προέκυψαν από έρευνες και συζητήσεις.
Πιστοποιήθηκε το προφανές, ότι τα κοινωνικά μέσα δικτύωσης «οδεύουν» προς την ολοκληρωτική κατάκτηση της ταξιδιωτικής αγοράς με το Facebook να αναδεικνύεται το κορυφαίο μέσο, ανάμεσα στα άλλα. Θα μου πείτε ποιος είναι εκείνος που δεν ποστάρει 172 φωτογραφίες στο προσωπικό προφίλ στα social media όταν πάει ταξίδι; Ελάχιστοι…
Ακόμα και εκείνοι που χρόνια τώρα υποστήριζαν την ιδιωτικότητα και έβαλαν με μένος εναντίον του big brother, σήμερα έχουν υποκύψει στην χαρά και την έκθεση του Facebook, του Instagram, του Tweeter κ.λ.π., με τα smartphones να ανάβουν από το… ανέβασμα φωτογραφιών.
Η καθιερωμένη έρευνα για τον τουρισμό πολυτελείας που γίνεται κάθε χρόνο για λογαριασμό της έκθεσης τουρισμού ILTM των Καννών, αποκάλυψε φέτος ότι το Facebook είναι το κοινωνικό μέσο με την μεγαλύτερη επιρροή στους τουρίστες των υψηλότερων εισοδημάτων. To 79% των συμμετεχόντων στην έκθεση και την έρευνα δήλωσε ότι Facebook είναι το κορυφαίο μέσο σύνδεσης με τους πελάτες τους, μέσω του οποίου διοχετεύουν τις προσφορές και τα προγράμματα τους. Μάλιστα το 43% δήλωσε ότι το Facebook θα αποτελέσει τη μεγάλη πρόκληση για το 2014 και ειδικά στην ηλικιακή ομάδα του 35 - 44.
Στην έκθεση ILTM, συζητήθηκε πολύ το μέλλον του τουρισμού πολυτελείας, του οποίου οι απαιτήσεις αυξάνονται συνεχώς και όλοι σπάνε τα κεφάλια τους, για το πώς θα τους εξυπηρετήσουν. Λογικό αφού τι άλλο να κάνουν πια για να τους καταπλήξουν και να τους κάνουν να περάσουν αξέχαστες διακοπές; Και φυσικά οι επιχειρηματίες του τουρισμού, παλεύουν πάνω από όλα, να κρατήσουν αυτή την πελατεία πιστή…
Σε δηλώσεις τους οι ειδικοί στον luxury τουρισμό τόνισαν ότι το να προσφέρεις κορυφαίες υπηρεσίες, είναι απλό, όχι όμως εύκολο. «Οι υπηρεσίες, είναι όπως μια χελώνα: βγάζεις έξω το κεφάλι σου, φοράς ένα σκληρό κέλυφος και πρέπει να φέρεσαι με φροντίδα και ευγένεια», είπε ένας από αυτούς. Ο ιδρυτής του LuxuryCulture.com, Yaffa Assouline είπε ότι η πολυτέλεια αναζητά πλέον ένα νέο νόημα: «Το μονοπάτι που οδηγεί στην αίσθηση του κορεσμού είναι η σωτηρία για τη βιομηχανία πολυτελείας, και πρόσθεσε: «Ζήστε την πολυτέλεια για τον εαυτό σας και πιο πολύ από οποιονδήποτε άλλο, όπως ένας designer δημιουργεί ένα μοναδικό έργο…».
Όλοι άκουσαν με μεγάλη προσοχή τον γκουρού των επιχειρήσεων και συγγραφέα του «Funky Business» Dr. Kjell Nordström, ο οποίος εξηγώντας την κοινωνικοοικονομική παγκόσμια κατάσταση είπε: «Ο πλανήτης γίνεται όλο και πιο πλούσιος , αλλά 20% από εμάς γίνονται πλουσιότεροι πιο γρήγορα , παρόλο που η φτώχεια θα εξαλειφθεί σταδιακά»...
Ήταν απλά άλλος ένας πονοκέφαλος για τους ειδικούς, που καλούνται να διαχειριστούν τα άπειρα χρήματα, αλλά και τον ελάχιστο χρόνο των πλουσίων που θέλουν να κάνουν τις διακοπές των ονείρων τους…