Πόση ψυχολογία κρύβεται πίσω από ένα χρώμα;
Αναρωτηθήκατε ποτέ γιατί σχεδόν όλα τα αεροπλάνα έχουν μπλε καθίσματα; Πιθανότατα δεν το έχετε παρατηρήσει ποτέ, αλλά ποτέ δεν είναι αργά! Από την Ryanair και τη British Airways έως τη American Airlines (ο μεγαλύτερος αερομεταφορέας παγκοσμίως), οι αεροπορικές εταιρείες σε όλο τον κόσμο, ενσωματώνουν διάφορες αποχρώσεις του μπλε στα καθίσματα καμπίνας τους και δεν είναι τυχαίο. Φαίνεται πως κρύβονται κάποιοι ψυχολογικοί λόγοι πίσω από αυτό.
Το μπλε συνδέεται με τις θετικές ιδιότητες της «εμπιστοσύνης, της αποτελεσματικότητας, της γαλήνης, της χαλάρωσης και της ηρεμίας», σύμφωνα με την Color Affects, τη συμβουλευτική εταιρεία που εδρεύει στο Λονδίνο με επικεφαλής της Angela Wright, συγγραφέα του βιβλίου «The Beginner’s Guide to Colour Psychology».
Ο Nigel Goode, επικεφαλής σχεδιαστής αεροπλάνων και συνιδρυτής της Priestman Goode με πείρα τουλάχιστον 30 ετών δηλώνει στην Telegraph: «Η δουλειά μας ως σχεδιαστές είναι να ενισχύουμε το σήμα της αεροπορικής εταιρείας και να το καταστήσουμε πιο αναγνωρίσιμο, όμως η πρωταρχική μας ανησυχία είναι να παραδώσουμε ένα εσωτερικό που μεγιστοποιεί την άνεση και να δημιουργεί ένα ευχάριστο περιβάλλον. Σκοπός μας να κάνουμε την εμπειρία του ταξιδιού λιγότερο αγχωτική και το μπλε λέγεται ότι προκαλεί μια αίσθηση ηρεμίας. Ο πρωταρχικός στόχος είναι να δημιουργηθεί μια αίσθηση χαλάρωσης σαν ο επιβάτης να βρίσκεται στο σπίτι του, έτσι οι αεροπορικές εταιρείες τείνουν να χρησιμοποιούν ουδέτερα χρώματα, φυσικά και γήινα για τον ίδιο λόγο», τονίζει και συμπληρώνει:
«Ήταν επίσης μια τάση που εμφανίστηκε πριν από δεκαετίες και απλά καθιερώθηκε. Το μπλε έγινε το χρώμα επιλογής επειδή είναι μια συντηρητική, μη αμφισβητούμενη, εταιρική απόχρωση που συμβολίζει την αξιοπιστία και την ασφάλεια, γι αυτό τη βλέπετε σε όλες τις παλαιότερες αεροπορικές εταιρείες, όπως τη British Airways».