Τερματίζει στο Βόρειο Ακρωτήριο και αποτελεί δημοφιλές τουριστικό αξιοθέατο
Διασχίζοντας 129χλμ. βόρεια από το Olderfjord προς το Nordkapp σε μια διαδρομή σε μια λωρίδα γης στην κορυφή της Αρκτικής στη Νορβηγία, ο E69 είναι ο βορειότερος αυτοκινητόδρομος στον κόσμο, ένα θαύμα της μηχανικής κατά μήκος της ακτής της βόρειας χερσονήσου της Δυτικής Ευρώπης.
Η σκέψη κατασκευής του γεννήθηκε κάπου στα 1908 αλλά ολοκληρώθηκε μόλις το 1999, ο εν λόγω δρόμος είναι μια λαμπρή αντίφαση που συνδέει μια χούφτα απομακρυσμένων και εύθραυστων κοινοτήτων ψαράδων που έχουν αποδείξει από καιρό ότι είναι ικανές για διαβίωση χωρίς τον έξω κόσμο. Για πολλούς, τα ξύλινα σκάφη συνεχίζουν να ικανοποιούν τις ανάγκες τους.
Το Βόρειο Ακρωτήριο είναι ακρωτήριο της Β. Νορβηγίας και ανήκει στον δήμο Nordkapp της κομητείας Finnmark. Το Βόρειο Ακρωτήριο είναι το σημείο όπου η Νορβηγική Θάλασσα –τμήμα του Ατλαντικού Ωκεανού-, συναντά τη Θάλασσα του Μπάρεντς, τμήμα του Αρκτικού Ωκεανού.
Ο ευρωπαϊκός αυτοκινητόδρομος E69 τερματίζει στο Βόρειο Ακρωτήριο, δεδομένου ότι αποτελεί δημοφιλές τουριστικό αξιοθέατο. Το ακρωτήριο περιλαμβάνει έναν ψηλό βράχο 307 μέτρων, με μεγάλο πλάτωμα στην κορυφή, όπου οι επισκέπτες μπορούν να σταθούν και να αγναντέψουν τον Ήλιο του Μεσονυχτίου ή τη Θάλασσα του Μπάρεντς προς τον βορρά. Τον Ήλιο του Μεσονυχτίου μπορεί να δει κανείς, από τις 14 Μαΐου έως τις 31 Ιουλίου. Ο ήλιος φτάνει στο χαμηλότερο σημείο του από τις 12:14 έως τις 12:24 π.μ., κατά τη διάρκεια αυτών των ημερών.
Η οδήγηση στον Ε69 είναι μια συναρπαστική εμπειρία καθώς δίνεται η δυνατότητα να ανακαλύψετε την άγρια φύση της Νορβηγίας... Τα βυθίζονται στο παρμπρίζ πριν δώσουν τη σειρά τους στα απέραντα οροπέδια και οι βίαιες καταιγίδες συχνά ξεσπούν στην τρομακτική θάλασσα του Μπάρεντς. Ελάτε το χειμώνα, και οι απότομοι βράχοι του Knivskjellodden, το γνωστό βορειότερο σημείο της Ευρώπης, γίνεται σχεδόν αδιάβατο, προσβάσιμο μόνο με αυτοκίνητο. Χωρίς τον αυτοκινητόδρομο, είναι εύκολο για έναν επισκέπτη για πρώτη φορά να πιστεύει ότι τα χωριά κατά μήκος της διαδρομής βρίσκονται στα πρόθυρα της εξαφάνισης.
Η κατασκευή του E69 ξεκίνησε τη δεκαετία του 1930 για να αντιμετωπίσει την ύφεση στον τομέα της αλιείας, αφού οι αλιείς της Nordkapp έχαναν τον έλεγχο των αποκλειστικών δικαιωμάτων. Οι νέες πηγές εισοδήματος για τους αλιείς έπρεπε να βρεθούν και μια μαζική συνάντηση πραγματοποιήθηκε το 1934 στο Honningsvåg, το πιο πυκνοκατοικημένο χωριό του Nordkapp, όπου οι αρχηγοί των λιμανιών ζήτησαν από το δημοτικό συμβούλιο να δώσει προτεραιότητα σε μια εθνική οδό για την επίλυση του προβλήματος.
Ένας σχεδόν αδύνατος δρόμος ήταν η απάντηση στα προβλήματά τους. Ή έτσι ήλπιζαν, όπως γράφει το BBC.