Το ντιζάιν που εξυπηρετούσε δυο σκοπούς
Τα Boeing 747 είναι ένα από τα πιο αναγνωρίσιμα αεροσκάφη. Ένας λόγος γι 'αυτό - εκτός από τη δημοτικότητά του - είναι ο ξεχωριστός κορμός του στην οροφή. Η περίφημη «καμπούρα» ήταν μια καινοτόμος λύση σε μια πρόκληση σχεδίασης.
Αποδεικνύεται ότι η «καμπούρα» υπάρχει από τη δεκαετία του '60. Τότε, όλοι ήταν ενθουσιασμένοι με το υπερηχητικό αυτό μεγαθήριο, το οποίο θα μπορούσε να σας μεταφέρει από τη Νέα Υόρκη στο Παρίσι μέσα σε λίγες ώρες.
Το αεροπλάνο σχεδιάστηκε τόσο για να μεταφέρει επιβάτες όσο και φορτία, οπότε αν οι επιβάτες σταμάτησαν να το... επιλέγουν τότε το 747 θα ήταν ακόμα χρήσιμο. Η Boeing σχεδίασε το 747 έτσι ώστε να μπορεί γρήγορα να μετατραπεί σε εμπορικό και να παραμείνει σε παραγωγή αν οι πωλήσεις της επιβατικής εκδοχής φθίνουν.
Εκεί έρχεται η θρυλική «καμπούρα». Οι μηχανικοί αποφάσισαν να μετατρέψουν το μπροστινό μέρος του αεροπλάνου σε μια γιγάντια πόρτα. Το πιλοτήριο, γι' αυτό το λόγο, τοποθετήθηκε σε ένα κοντύτερο επάνω κατάστρωμα έτσι ώστε μία πόρτα φόρτωσης εμπορευμάτων να μπορεί να τοποθετηθεί στη μύτη του αεροσκάφους. Αυτό το σχέδιο παρήγαγε το χαρακτηριστικό «εξόγκωμα» του 747
Ο επιπλέον χώρος, πίσω από το πιλοτήριο, προοριζόταν αρχικά για επιβάτες πρώτης κατηγορίας με πλήρες μπαρ και σαλόνι μέχρι την κρίση καυσίμων του 1973.
Με τα χρόνια, το κατάστρωμα μεγάλωσε σε μέγεθος. Σήμερα, το ανώτερο κατάστρωμα σε ένα Boeing 747-8 έχει το ίδιο μήκος με ένα Boeing 737. Το Boeing 747-8 είναι το μακρύτερο αεροσκάφος στον κόσμο καθώς και ένα από τα πιο αναγνωρίσιμα λόγω του εξογκώματος.