Πώς χειρίζονται τέτοιες καταστάσεις οι αεροσυνοδοί
Η σεξουαλική παρενόχληση συμβαίνει παντού- από το έδαφος μέχρι τον αέρα, στα 30.000 πόδια για παράδειγμα.
Πράγματι, σύμφωνα με τη Sara Nelson, πρόεδρο της Ένωσης Αεροσυνοδών-CWA, η σεξουαλική παρενόχληση εντός των αεροσκαφών είναι πια «επιδημία». Η Nelson μίλησε στο NBC μετά την παρέμβαση της Randi Zuckerberg, διευθύντρια των μέσων ενημέρωσης στο Facebook και αδελφή του Mark Zuckerberg, σχετικά με το περιστατικό παρενόχλησης από έναν επιβάτη σε πτήση της Alaska Airlines. Η 35χρονη επιχειρηματίας, κατηγόρησε τους αεροσυνοδούς οι οποίοι δεν είχαν άλλη επιλογή από το να συνεχίσουν να κάνουν τη δουλειά τους. Αυτό δεν οφείλεται στο γεγονός ότι δεν τους άρεσε η Zuckerberg, αλλά επειδή είναι υπεύθυνοι για την ασφάλεια όλων των επιβατών.
Στην επιστολή της Zuckerberg προς την Alaska Airlines, την οποία μοιράστηκε στα μέσα ενημέρωσης, δήλωνε: «Οι αεροσυνοδοί μου είπαν ότι ήταν συχνός πελάτης, αδιαφόρησαν για τη συμπεριφορά του και συνέχισαν να του δίνουν ποτά». Όταν της προσφέρθηκε η αλλαγή θέσης εντός του αεροπλάνου, η Zuckerberg αρνήθηκε λέγοντας -στο γράμμα- ότι: «Γιατί πρέπει να αλλάξει θέση η γυναίκα σε μια τέτοια κατάσταση;...».
Ενώ αυτό είναι ένα απολύτως έγκυρο επιχείρημα οπουδήποτε αλλού, σε ένα αεροπλάνο, η Nelson εξηγεί ότι «οι αεροσυνοδοί πρέπει να αντιμετωπίζουν τέτοιες καταστάσεις σε έναν στενό, κλειστό χώρο όπου δεν μπορείς να φύγεις. Δεν μπορείς να ζητήσεις βοήθεια. Η μεγαλύτερη πρόκληση είναι η διατήρηση της ψυχραιμίας».
Πολλές αεροπορικές εταιρείες, παρά το γεγονός ότι έχουν συγκεκριμένη πολιτική, φαίνεται ότι στερούνται κατάλληλης εκπαίδευσης για τα πληρώματα πτήσης για το πώς να χειριστούν αυτές τις καταστάσεις, γεγονός που θέτει σε κίνδυνο τους εργαζομένους. «Επειδή δεν υπάρχει σχετική πολιτική αναφορικά με τέτοιες συμπεριφορές, δεν θα μπορούσα να κλωτσήσω έναν άντρα στο αεροπλάνο...», δήλωσε στο RGN η Tiffany Hawk, πρώην αεροσυνοδός. «Αν ήμασταν στον αέρα, ξεχάστε το. Αυτό θέτει σε κίνδυνο την πτήση για να δικαιολογήσει μια τέτοια εκτροπή».
«Δεν υπάρχει ουσιαστικά καθοδήγηση ή κατάρτιση», προσθέτει η Nelson και συμπληρώνει πως οι αεροσυνοδοί πέφτουν καθημερινά θύματα παρενόχλησης και συχνά δε το αναφέρουν.
Οι συγκεκριμένοι υπάλληλοι, βρίσκονται σε μια βιομηχανία όπου δυστυχώς συνήθως κρίνονται από την εμφάνισή τους και υπάρχουν πολλοί επιβάτες (και συνάδελφοι) εκεί έξω που τείνουν να φέρονται οικτρά στους ανθρώπους που τους υπηρετούν. Η παρενόχληση παίρνει πολλές διαφορετικές μορφές. Οι γυναίκες συχνά αναφέρουν ότι δέχονται αγγίγματα ή γίνονται δέκτες αδέξιων σχολίων. Οι άνδρες επίσης αναφέρουν ότι βιώνουν ανεπιθύμητα επαφή, καθώς και ομοφοβικά σχόλια.
Ορισμένοι αεροσυνοδοί δήλωσαν στο Huffingron Post ότι η πολιτική του τύπου ο «πελάτης έχει πάντα δίκιο» είναι που κρατά το στόμα τους κλειστό και οι αεροπορικές εταιρείες παραμένουν αδιάφορες.