Τίποτα δεν είναι τυχαίο στο σχεδιασμό
Η παρουσία των επιβατών στα αεροδρόμια συνοψίζεται- με τον απλούστερο τρόπο - σε τρεις φάσεις: άφιξη, παραμονή και αναχώρηση. Πριν ανέβουν στο αεροσκάφος για τον τελικό προορισμό τους, σπαταλούν το χρόνο τους στα μαγαζάκια μη έχοντας που αλλού να πάνε. Επομένως, δεν πρέπει να προκαλεί έκπληξη το γεγονός ότι τα αεροδρόμια είναι προσεκτικά σχεδιασμένα για να σας κάνουν να ξοδεύετε τα χρήματά σας.
Ποια είναι αυτά τα τρικ; Τα καταστήματα duty-free βρίσκονται αμέσως μετά τον έλεγχο. Μετά την άχαρη διαδικασία, οι ταξιδιώτες οδηγούνται αμέσως σε αυτό που είναι - σχετικά μιλώντας - ένα χαλαρωτικό καταφύγιο: την αφορολόγητη εμπορική περιοχή.
«Τα αεροδρόμια, κατά ένα μεγάλο μέρος, είναι σχεδιασμένα έτσι ώστε να "αναγκάζουν" τους επιβάτες να περνούν από το αφορολόγητα καταστήματα, ενώ πρέπει συχνά να περπατούν ξανά έξω από τα duty προκειμένου να φτάσουν στις πύλες τους», δηλώνει στην Telegraph Travel ο σχεδιαστής Julian Lukaszewicz, και πρώην λέκτορας στο Buckinghamshire New University.
Κλίνατε προς τα αριστερά
Οι περισσότεροι ίσως δεν έχουν παρατηρήσει, αλλά οι διάδρομοι στις περιοχές χωρίς δασμούς συνήθως καμπυλώνουν προς τα αριστερά. Και για έναν καλό λόγο, σύμφωνα με την έκθεση Intervistas. Η πλειοψηφία των επιβατών είναι δεξιόχειρες και τραβούν τις βαλίτσες τους με το δεξί τους χέρι, αυτό τους «αναγκάζει» να περπατούν σε αριστερόστροφη κατεύθυνση για να έχουν μεγαλύτερη ισορροπία. Συνεπώς, «βλέπουν προς τα δεξιά πολύ περισσότερο από το αριστερό, και βλέπουν περισσότερα πράγματα στα δεξιά από τα αριστερά» λέει ο Lukaszewicz.
Και προσθέτει: «Ως αποτέλεσμα, οι περισσότερες πωλήσεις δημιουργούνται αν ένας διάδρομος καμπυλώνεται από τα δεξιά προς τα αριστερά με περισσότερα καταστήματα και χώρο στη δεξιά πλευρά, επειδή οι επιβάτες κοιτάζουν δεξιά ενώ (ίσως ασυνείδητα) περπατούν αριστερά».