Η ζήτηση για πτήσεις με ιδιωτικά τζετ έχει αρχίσει να τροφοδοτεί την αύξηση των παραγγελιών για την κατασκευή νέων αεροσκαφών
Οι επιβάτες των ιδιωτικών τζετ μπορούν να πηγαίνουν απευθείας στον διάδρομο απογείωσης αποφεύγοντας οποιαδήποτε επαφή με άλλους επιβάτες στο αεροδρόμιο ή μέσα στο αεροσκάφος, με αποτέλεσμα οι εταιρίες ιδιωτικών τζετ να έχουν μία ασυνήθιστη «ζήτηση» από πλούσιους πελάτες και στις φθινοπωρινές αποδράσεις τους.
Οι εταιρείες Flexjet και PrivateFly, οι οποίες ναυλώνουν ιδιωτικά τζετ σε πλούσιες οικογένειες και στελέχη επιχειρήσεων, δήλωσαν ότι «είχαν μία εξαιρετικά μεγάλη ζήτηση» για ταξίδια τον Σεπτέμβριο η οποία θα συνεχιστεί και τον Οκτώβριο (σύμφωνα με τις κρατήσεις), κάτι ασυνήθιστο λόγω εποχής.
Η εταιρία Flexjet, δήλωσε ότι πραγματοποίησε 53% περισσότερες πτήσεις τον Σεπτέμβριο σε σχέση με τον προηγούμενο μήνα. Η δ/νουσα σύμβουλος της Flexjet και της PrivateFly στην Ευρώπη, Marine Eugène, είπε στον Guardian: «παραδοσιακά ο κλάδος μας στην Ευρώπη παρουσιάζει μια κορύφωση τον Ιούλιο και τον Αύγουστο, και τον Σεπτέμβριο μείωση». Και προσθέτει: «Το Παρίσι, η Ζυρίχη, το Μόναχο και το Άμστερνταμ κυριάρχησαν στην προτίμηση των ευρωπαϊκών προορισμών το καλοκαίρι. Όμως αυτή τη στιγμή βιώνουμε μία εξαιρετικά μεγάλη ζήτηση, για προσωπικά ταξίδια αλλά και για επαγγελματικές πτήσεις».
Σημειωτέον οι πτήσεις με ιδιωτικά αεροσκάφη εκπέμπουν 20 φορές περισσότερο διοξείδιο του άνθρακα ανά μίλι επιβάτη συγκριτικά με μια εμπορική πτήση, σύμφωνα με στοιχεία του κλάδου.
Ο αναλυτής αερομεταφορών, Μπράιαν Φόλεϊ, ανάφερε στον Guardian ότι «η ζήτηση για πτήσεις με ιδιωτικά τζετ έχει αρχίσει να τροφοδοτεί την αύξηση των παραγγελιών για την κατασκευή νέων αεροσκαφών μετά από μια πτώση το 2020 που ήταν η πρώτη εδώ και μια δεκαετία».
Και πρόσθεσε ότι «μεγάλοι κατασκευαστές ιδιωτικών τζετ ανέφεραν διπλάσιες παραγγελίες για αεροσκάφη από τον αριθμό που παράγουν σήμερα, οδηγώντας σε "σημαντική αύξηση" των δυνατοτήτων παραγωγής».