Το αποτέλεσμα στοχευμένης προώθησης και πώλησης, τοποθετεί το KOUZINA 2021 στις πλέον επιτυχείς διοργανώσεις της δεκαετούς του πορείας
Πολύ θετικός, για να ακριβολογούμε, ένας εντυπωσιακός απολογισμός, που συνθέτει αποτέλεσμα στοχευμένης προώθησης και πώλησης, τοποθετεί το KOUZINA 2021 στις πλέον επιτυχείς διοργανώσεις της δεκαετούς του πορείας. Παρόλο που οι υγειονομικές συνθήκες απέκλεισαν τη μαζική συμμετοχή του κοινού αλλά και τη διευρυμένη δημοσιογραφική καταγραφή, ο Δήμος Αριστοτέλη Χαλκιδικής σε συνεργασία με τον Ελληνικό Οργανισμό Τουρισμού και το Επιμελητήριο Χαλκιδικής πέτυχαν ένα επικοινωνιακό αποτέλεσμα – παρακαταθήκη για ολόκληρη την τοπική τουριστική κοινότητα.
Τα αποτελέσματα σε αριθμούς
Πάνω από δέκα (10) αφιερώματα στο γαλλικό Le blog de Gilles Pudlowski - Les Pieds dans le Plat, το οποίο αποτελεί τη συγγραφική επιτομή της υψηλής γαστρονομίας στη Γαλλία αναρτήθηκαν από το διάσημο Γάλλο συγγραφέα, δημοσιογράφο και κριτικό εστιατορίων Gilles Pudlowski. O Pudlowski επισκέφθηκε την περιοχή με πρωτοβουλία της επικεφαλής chef του KOUZINA Ντίνας Νικολάου. Τον συνόδευσε ο έγκριτος Γάλλος δημοσιογράφος Frederic de Poligny, το άρθρο του οποίου στα γαλλικά Μ.Μ.Ε. θα δημοσιευθεί αργότερα, όταν θα έχουν ολοκληρωθεί οι υπόλοιπες δημοσιογραφικές του επισκέψεις στην περιοχή τον Οκτώβριο του 2021. Τη γαλλική αποστολή συμπλήρωσε ο product manager του Yalos Tours, Χρήστος Παναρέτου, ο οποίος τοποθέτησε τον προορισμό στον κατάλογο του γραφείου, δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στις πολιτιστικές μακεδονικές περιηγήσεις και ενισχύοντας την προσπάθεια θεματικής διείσδυσης και καθιέρωσης του προορισμού στη γαλλική τουριστική αγορά.
Πέρα από το άρθρο της στην αυστριακή εφημερίδα Kleine Zeitung η ταξιδιωτική συντάκτης Regina Rauch Krainer τοποθετεί τον Αριστοτελικό Περίπατο στο trekking πρόγραμμα του trekking specialist TLS REISE KULTUR, του οποίου αποτελεί την product manager. H πρώτη αυστριακή αποστολή περιπατητών αναμένεται στις αρχές Οκτωβρίου. Η επίσκεψή της οργανώθηκε από το Γραφείο Ε.Ο.Τ. Αυστρίας.
Τέσσερα (4) τηλεοπτικά αφιερώματα στον τηλεοπτικό σταθμό BLOOMBERG Βουλγαρίας
ήταν το αποτέλεσμα της ιδιαίτερα εστιασμένης στη γαστρονομία δημοσιογραφικής επίσκεψης, που οργάνωσε το Γραφείο Ε.Ο.Τ. Ρουμανίας, προκειμένου να τονώσει την τρέχουσα εισροή Βούλγαρων στην περιοχή. Εξαιρετική κρίνεται και η τηλεοπτική περιγραφή του Nikolai Krastev στην TV EUROPA: Как Гърция подпомага туризма си? - Vbox7
Η παρουσία των εκπροσώπων του Ινστιτούτου Ελληνικού Πολιτισμού Κύπρου στην Ανατολική Χαλκιδική φαίνεται να εδραιώνει μία πολλά υποσχόμενη συνεργασία, η οποία στοχεύει στην προώθηση του προσκυνηματικού και μουσειακού τουρισμού στη Μεγαλόνησο. Μάλιστα στο πλαίσιο διεξαγωγής δράσεων των φετινών ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΕΙΩΝ Κύπριοι εκπρόσωποι Τύπου αναμένονται στην περιοχή, προκειμένου να πραγματοποιήσουν περιήγηση μουσειακού και θρησκευτικού πολιτισμού.
Αναμένονται τα δημοσιεύματα τεσσάρων (4) - επιλεγμένων από το Γραφείο Ε.Ο.Τ. Πολωνίας - εκπροσώπων του πολωνικού Τύπου, οι οποίοι συγκαταλέγονται στην ελίτ της πολωνικής δημοσιογραφίας, εκπροσωπώντας ισχυρούς opinion leaders. Αξίζει να σημειωθεί ότι για πρώτη φορά στην τουριστική της ιστορία η Ανατολική Χαλκιδική προβλήθηκε στην Πολωνία μέσω ζωντανής σύνδεσης από μεγάλης τηλεθέασης μεσημεριανή εκπομπή του τηλεοπτικού σταθμού WP. Ακόμη, ο Δήμος Αριστοτέλη προετοιμάζει καμπάνια προώθησης diving & trekking τουρισμού, η οποία το 2022 θα απευθυνθεί στην ανερχόμενη και πολυπληθή πολωνική τουριστική αγορά.
Αξιοποιώντας στο έπακρο τον τιμώμενο μεσογειακό προορισμό της διοργάνωσης (Κροατία) το KOUZINA μετατράπηκε σε μέσο προσέγγισης μιας ώριμης και εύρωστης βαλκανικής τουριστικής αγοράς, της κροατικής. Πεπειραμένοι εκπρόσωποι Τύπου και τουριστικών γραφείων από την Κροατία επισκέφθηκαν την περιοχή και κατέγραψαν το γαστρονομικό και οινικό της προϊόν, δεδομένης της διαδικασίας οινικής δικτύωσης μεταξύ του Δήμου Αριστοτέλη και του Δήμου Σπλιτ, που ολοκληρώνεται τον επόμενο χρόνο. Οκτώ (8) αφιερωματικά άρθρα έχουν ήδη συμπεριληφθεί σε ηλεκτρονικές κροατικές εκδόσεις, ενώ ειδικό ήταν το αφιέρωμα πρωινής τηλεοπτικής εκπομπής στη δραστηριότητα του Κροάτη guest chef Stjepan Vukadin και των τοπικών chef κατά τη διάρκεια του KOUZINA 2021.
Με το ταξίδι εξοικείωσης δεκαπέντε (15) συνεργατών του Ιταλού tour operator Jambo Group να εδραιώνει την Ανατολική Χαλκιδική ως θαλάσσιου προορισμού διακοπών στην ιταλική τουριστική συνείδηση, το KOUZINA 2021 πρόσφερε σημαντική γαστρονομική εμπειρία στους συμμετέχοντες, οι οποίοι κατά τη διάρκειά του επισκέφθηκαν την Ολυμπιάδα, την Ουρανούπολη και την Αμμουλιανή. Ο επαγγελματικός κατάλογος του Jampo Group περιλαμβάνει ήδη πέντε (5) επιλεγμένα τοπικά καταλύματα, την ίδια στιγμή που το fam. trip του Σεπτεμβρίου εστιάζει στο θαλάσσιο πολιτιστικό τουρισμό.
Ιδιαίτερη ήταν όμως η έμφαση που δόθηκε στην ελληνική τουριστική αγορά και κυρίως σε εκείνη της Θεσσαλονίκης:
- Press Trips,
- διευρυμένη κάλυψη επιλεγμένων δραστηριοτήτων από εθνικά και περιφερειακά Μ.Μ.Ε.,
- αλλά και μια επιτυχημένη social media καμπάνια, μέσω της οποίας επιτεύχθηκαν περίπου μισό εκατομμύριο επισκέψεις στην ιστοσελίδα της διοργάνωσης, καθώς εξασφάλισαν στο KOUZINA 2021 επικοινωνιακή ευρύτητα και έκταση.
«Πέρα από μία γαστρονομική γιορτή, που προωθεί την τοπική πρωτογενή παραγωγή αλλά και τις επιχειρήσεις εστίασης», λέει ο Δήμαρχος Αριστοτέλη Στυλιανός Βαλιάνος, «το KOUZINA αποτελεί την απτή απόδειξη ότι η γαστρονομία παραμένει κυρίαρχος πυλώνας της υγιούς τουριστικής ανάπτυξης, κλείνοντας τον κρίκο μεταξύ των υπόλοιπων μορφών τουρισμού. Το KOUZINA δεν είναι η φαινομενική σειρά μαγειρικών επιδείξεων, που συσπειρώνει τοπικές ανθρώπινες ομάδες επιχειρηματιών ή εθελοντών δημοτών. Είναι ένα πολυδιάστατο επικοινωνιακό τοπίο, όπου συναντιούνται η κοινωνία, η οικονομία, ο τουρισμός, ο πολιτισμός ακόμη και η πολιτική με κοινό παρονομαστή τη γαστρονομία».