Η συνολική επένδυση ανήλθε σε 25 εκατ. ευρώ
Εκατόν πέντε τετραγωνικά χιλιόμετρα γης που βρέχονται από άκρη σ’ άκρη από τη θάλασσα των Κυκλάδων.
Ένας άγονος, στείρος βράχος ανθεκτικός αυτόφωτος και ετερόφωτος ταυτόχρονα.
Όσο οξύμωρο και αν ακούγεται αυτό το σχήμα, τόσο αληθινό είναι αν φέρει κανείς στο νου τη Μύκονο.
Από τη μια πλευρά η μοναδική χρωματική παλέτα με τη γαλανόλευκη αρχιτεκτονική κουλτούρα που αναμειγνύεται τόσο ιδανικά με τις μενεξεδί αποχρώσεις του ηλιοβασιλέματος και την ώχρα της γης.
Τα καταγάλανα νερά στις παραλίες με τις χρυσές αμμουδιές. Σαγηνευτικοί βράχοι σμιλευμένοι από τη γλύπτρια φύση ένας τόπος λουσμένος από φως- αυτόφωτος.
Από την άλλη πλευρά ο διάλογος του τόπου με τους ανθρώπους κάνει τη Μύκονο μοναδική.
Η ενέργεια από το ανθρώπινο πέρασμα στα σοκάκια, στα μαγαζιά, τα γέλια, τη διασκέδαση, τη ξεγνοιασιά τη κουλτούρα- η Μύκονος είναι και ετερόφωτη γιατί φωτίζεται από τους ντόπιους και τους επισκέπτες και υμνήθηκε από ποιητές και λογοτέχνες με τη φήμη της να φτάνει στα πέρατα του κόσμου.
Το νησί του Ανέμου, το κοσμοπολίτικο νησί των Κυκλάδων, ο νούμερο ένα προορισμός για κοσμικές αλλά και πιο ήρεμες διακοπές, η Μύκονος ήδη από την δεκαετία του ’60 κατέγραφε τουριστική άνθιση.
Οι Μυκονιάτισσες και οι Μυκονιάτες βρίσκονται στο πηδάλιο της τουριστικής διαχείρισης διαγράφοντας μια πορεία προς την ισορροπημένη ανάπτυξη. Η νέα γενιά μεγαλώνει με ανοιχτούς ορίζοντες και αλλιώτικη δυναμική πάνω στο τι ακριβώς σημαίνει γιορτή ζωής βοηθώντας το νησί να απογειωθεί αγκαλιάζοντας την καινοτομία. Μια από τις επενδύσεις που έτυχε θερμής υποδοχής είναι και αυτή στο αεροδρόμιο του νησιού.
Ο σχεδιασμός του στηρίζεται στη φιλοσοφία ότι η νέα όψη του αεροδρομίου Μυκόνου θα πρέπει να συνδυάζει τη σύγχρονη αρχιτεκτονική με τον παραδοσιακό χαρακτήρα των Κυκλάδων.
Η πρόκληση για τις ομάδες εργασίας των αρχιτεκτονικών γραφείων που ανέλαβαν το έργο ήταν μεγάλη, καθώς κλήθηκαν να δώσουν μια ενιαία μορφή σε ένα κτίριο που - από το 1971 οπότε και θεμελιώθηκε - αποτέλεσε αντικείμενο συνεχών επεκτάσεων και αναδιαρρυθμίσεων. Στόχος ήταν να δοθεί ένας ενιαίος χαρακτήρας στις όψεις του κτιρίου, ο οποίος θα έχει αναφορά στις ιδιαίτερες μορφολογικές αρχές της μυκονιάτικης αρχιτεκτονικής αλλά ταυτόχρονα θα ανταποκρίνεται στις προδιαγραφές ενός μοντέρνου αεροδρομίου.
Εμπνευσμένη από τους περιστερώνες του Αιγαίου, τα χαρακτηριστικά αυτά κτίρια λαϊκής αιγαιοπελαγίτικης αρχιτεκτονικής, η σχεδιαστική προσέγγιση «παντρεύει» την παράδοση της Μυκόνου με την μοντέρνα- σύγχρονη πλευρά της.
Έτσι η αναβαθμισμένη πλέον αεροδρομική υποδομή αποτελεί συνέχεια της αισθητικής και της αρχιτεκτονικής του τοπίου προσκαλώντας τους ταξιδιώτες και χρήστες του να ανακαλύψουν το νησί και μέσα από το αεροδρόμιό του.
Τα έργα που υλοποιήθηκαν στο αεροδρόμιο μεταξύ άλλων είναι τα εξής:
- Επέκταση στην βόρεια πλευρά του υφιστάμενου κτηρίου συνολικής επιφάνειας 2000τ.μ. η οποία θα στεγάσει το νέο τμήμα αφίξεων του αεροδρομίου.
- Επέκταση κατά 500τ.μ. του υφιστάμενου κτηρίου για τη δημιουργία περισσοτέρων πυλών αναχώρησης
- Πλήρης αναδιαμόρφωση – ανακαίνιση των εσωτερικών χώρων
- Δημιουργία νέων εμπορικών καταστημάτων και εστίασης στον χώρο των αναχωρήσεων.
- Πλήρης ανακαίνιση των υφιστάμενων χώρων υγιεινής
- Δημιουργία δύο νέων χώρων διακεκριμένων επιβατών
- Τοποθέτηση μοντέρνου συστήματος διαχείρισης αποσκευών και ανίχνευσης εκρηκτικών
- Επανασχεδιασμός ολόκληρης της περιοχής κυκλοφορίας οχημάτων στην είσοδο του αεροσταθμού
Το νέο αεροδρόμιο αντανακλά το όραμα της τοπικής κοινωνίας, καθώς το τελικό αποτέλεσμα αναφορικά με το αρχιτεκτονικό του σχέδιο προτάθηκε από τη διαχειρίστρια εταιρεία ύστερα από συζητήσεις και ανοιχτό διάλογο μαζί τους.
Η συνολική επένδυση ανήλθε σε 25 εκατ. ευρώ έτσι ώστε να μπορούμε σήμερα να μιλάμε για ένα σύγχρονο αεροδρόμιο με αναβαθμισμένες υπηρεσίες και περισσότερες επιλογές- μια πύλη τουρισμού εφάμιλλη του πανέμορφου αυτού τόπου.