Ολοκληρώθηκε η σύσταση του cluster μεταξύ παραγωγών, ξενοδόχων και επιχειρηματιών εστίασης
Το Ανοιχτό Θέατρο των Νέων Ρόδων επέλεξε ο Δήμος Αριστοτέλη για να παρουσιάσει την πλέον σύγχρονη μέθοδο προώθησης προορισμού μέσω δημιουργίας εταιρικού σχήματος για την ενίσχυση της τοπικής γαστρονομικής ταυτότητας, η οποία στηρίζεται:
- Στην αναγνωρισιμότητα των αυθεντικών τοπικών προϊόντων,
- Στην ευρύτητα της χρήσης τους στην εστίαση,
- Στη δημιουργία επικοινωνιακών «μύθων» γύρω από αυτά,
- Στη σύνδεσή τους με τουριστικούς άξονες και εναλλακτικούς πυλώνες τουρισμού,
- Στη δημιουργία ισχυρών συνεργατικών δεσμών μεταξύ της παραγωγικής κοινότητας με την τουριστική,
- Στην εκπόνηση στρατηγικού σχεδιασμού προώθησης της καταγεγραμμένης πρωτογενούς παραγωγής.
Πιο συγκεκριμένα, την Παρασκευή 26 Ιουνίου στο φυσικό θαλάσσιο χώρο του Ακάνθιου Κόλπου, που περικλείεται από τους πράσινους βραχίονες του Αριστοτελικού Όρους και του Άθωνα, ο Δήμος Αριστοτέλη υποδέχθηκε είκοσι δύο (22) τοπικούς παραγωγούς, οι οποίοι μέσω επαγγελματικού workshop παρουσίασαν την ιστορία που περιβάλλει τα προϊόντα τους. Με το σύνθημα «ας συνθέσουμε γαστρονομικούς μύθους», οι σαράντα (40) και πλέον επαγγελματίες του τουρισμού και της εστίασης, που συνομίλησαν με τους εν λόγω παραγωγούς, ενημερώθηκαν για τον τρόπο καλλιέργειας, παραγωγής, εκτροφής και αλίευσης προϊόντων, ο οποίος στην προκειμένη περίπτωση αποτελεί το κυρίαρχο ζητούμενο της προωθητικής φιλοσοφίας.
Στη συνέχεια ο Δήμαρχος Αριστοτέλη, Στυλιανός Βαλιάνος, παρουσίασε τους οργανωτικούς και επικοινωνιακούς άξονες γύρω από τους οποίους θα δραστηριοποιηθεί ο νέος φορέας (cluster), που δημιουργείται στην Ανατολική Χαλκιδική από εννέα (9) επιχειρηματίες, για να ενώσει παραγωγικές δυνάμεις, προσδίδοντας θεσμική έκφραση στις πρωτοβουλίες του επαγγελματικού κόσμου.
Κατά τη διάρκεια της παρουσίασής του ο Δήμαρχος αναφέρθηκε στους προσδοκώμενους στόχους του εγχειρήματος, εστιάζοντας:
- Στη διαμόρφωση ενός προορισμού συνυφασμένου με την πρωτογενή παραγωγή του,
- Στην ανάπτυξη τουριστικών συνειρμών σχετιζόμενων με τις ρίζες και τις τοπικές παραδόσεις,
- Στην ένταξη του προορισμού στο παγκόσμιο γαστρονομικό καλεντάρι.
Η προωθητική δραστηριότητα του 2ου εξαμήνου του 2020 επικεντρώνεται:
- στην προώθηση της τοπικής Φέτας σε επιλεγμένα restaurants της γαλλικής πρωτεύουσας,
- στην προώθηση της τοπικής οινικής περιήγησης και των τοπικών οίνων στη Γερμανία και το Βέλγιο,
- στην προώθηση της «αγιορείτικης πίτας» στην τοπική και εγχώρια αγορά,
- στην πιστοποίηση τοπικών προϊόντων ως Π.Ο.Π.
Οι στόχοι του 2021 είναι ακόμη πιο μεγαλεπήβολοι δεδομένου ότι μεταξύ άλλων το cluster:
- Θα εξελίξει τη γαστρονομική γιορτή KOUZINA και θα προωθήσει τα δρώμενά της σε ακόμη περισσότερες ευρωπαϊκές πόλεις,
- Θα πραγματοποιήσει καμπάνια στις ασιατικές τουριστικές αγορές με τίτλο «τα φυτά του Αριστοτέλη και του Μεγαλέξανδρου»,
- Θα εκπονήσει σχέδιο για τον αλιευτικό τουρισμό,
- Θα ενισχύσει τους τοπικούς συνεταιρισμούς,
- Θα αναδείξει και άλλα γαστρονομικά brands (π.χ. «ορκύνι Ιερισσού», «μαύρος χοίρος Βαρβάρας», κλπ).
Η δημιουργία του θεματικού cluster αποτελεί την πιο απτή απόδειξη συνύπαρξης ιδιωτικού και δημόσιου τομέα σε μια τουριστικά ανερχόμενη περιοχή, όπου η διαβούλευση και ο διάλογος διαμορφώνουν την πολυμορφική τουριστική δραστηριότητα.