Προβλήθηκε στην ελληνική τουριστική αγορά μέσα από ένα βιωματικό press trip που εστίασε στην προώθηση της αυθεντικής Ελλάδας
Πυργαδίκια, Μεγάλη Παναγία, Νεοχώρι και Πολύγυρος τοποθετήθηκαν σε μία μεσογειακή γαστρονομική διαδρομή, η οποία αποτέλεσε το λόγο οργάνωσης μιας δημοσιογραφικής επίσκεψης (22- 24.11.19) με ειδικό βάρος. Κατά τη διάρκειά της Έλληνες εκπρόσωποι Τύπου έζησαν την καθημερινότητα των ντόπιων, η οποία διαμορφώνει τις μορφές τουρισμού και τη διαφορετικότητα του χώρου.
Από το κάδρο των δραστηριοτήτων δε θα μπορούσε να λείψει η συμμετοχή των φιλοξενούμενων στα καζανέματα και στις περίφημες τσιπουρογιορτές της Μεγάλης Παναγίας, οι οποίες πραγματοποιούνται κάθε χρόνο από τον Οκτώβριο μέχρι και τα μέσα του Δεκεμβρίου.
«Η Μεγάλη Παναγία θα αποτελέσει κόμβο της χαρτογραφημένης τοπικής οινικής περιήγησης, η οποία θα συνδεθεί με τη μακεδονική» λέει ο Δήμαρχος Αριστοτέλη Στυλιανός Βαλιάνος.
«Μέσα από αυτή θα αναδειχθεί ο οινικός πλούτος ολόκληρης της Ανατολικής Χαλκιδικής, η οποία ήδη μετρά τέσσερα (4) οινοποιεία εκτός Αγίου Όρους και δώδεκα (12) εντός της Ιερής Πολιτείας».
Η παραγωγή τσίπουρου στη Μεγάλη Παναγία και στο Γομάτι έρχεται να ολοκληρώσει τις οινικές δραστηριότητες, οι οποίες συνδέονται με πολλές άλλες, όπως οι περιπατητικές περιηγήσεις, οι προσκυνηματικές περιπλανήσεις αλλά και οι γαστρονομικές αναζητήσεις σε μια περιοχή όπου το δάσος του Όρους Κάκκαβος συνθέτει το φυσικό και ιστορικό της πλούτο.
Η παρουσίαση της πρώτης περιπατητικής διαδρομής στα Πυργαδίκια, η οποία θα συνδέσει τον εν λόγω οικισμό με το Ξηροποτάμι της Ιερισσού αλλά και την Ανατολική Χαλκιδική με τη Σιθωνία, αποτέλεσε επίσης θέμα της δημοσιογραφικής επίσκεψης.
Πρόκειται για τον «Προαθωνικό Περίπατο της Ελιάς», ο οποίος οδηγεί τους περιπατητές από περίχωρα των Πυργαδικίων σε ένα μονοπάτι- εναλλαγή ανάμεσα στους τοπικούς ελαιώνες και στις ακτές του Αιγαίου. Με τον τρόπο αυτό τα Πυργαδίκια τοποθετούνται πλέον με αξιώσεις στον τοπικό τουριστικό χάρτη.
«Είναι η πρώτη φορά που προσεγγίζουμε με ‘τουριστικό τρόπο’ τα Πυργαδίκια», αναφέρει εκ νέου ο Στυλιανός Βαλιάνος. «Μια μεσογειακών χαρακτηριστικών περιοχή στον Άθωνα με πράσινους λόφους ‘μέσα το Αιγαίο’ έμενε για δεκαετίες στο περιθώριο της τουριστικής ζήτησης, γεγονός που επιβάλει να προβούμε σε άμεσες παρεμβάσεις, δημιουργώντας καταρχάς ταυτότητα στο προσφερόμενο προϊόν, αλλά και υποδομές που θα προσελκύσουν ταξιδευτές».
Αυτή η ταυτότητα συνδέεται άμεσα με την παραγωγή ελαιόλαδου, δεδομένου ότι τα Πυργαδίκια αποτελούν προορισμό με τυπικά μεσογειακά στοιχεία. Το λιομάζεμα, το κολατσιό κάτω από τα λιόδεντρα, η επίσκεψη σε πυργαδικιώτικο λιοτρίβι, το λαδένιο κέρασμα και τα τοπικά φιλέματα στα πετρόκτιστα καλύβια της υπαίθρου μετέτρεψαν την ξενάγηση σε εμπειρία, η οποία αποτελεί την πρώτη που αποκτήθηκε ποτέ σε αυτό το σημείο της Ανατολικής Χαλκιδικής.
Το «Λάδι των Πυργαδικίων» αναμένεται να αποτελέσει κυρίαρχο στοιχείο στο promo tour του KOUZINA 2020, ενώ σε δεύτερο χρόνο τα Πυργαδίκια θα δικτυωθούν με ομοειδείς μεσογειακούς προορισμούς, προκειμένου να ενταχθούν σε τουριστικά πακέτα και σε εναλλακτικούς προορισμούς διακοπών.
Το τρίτο στοιχείο, το οποίο διαφοροποίησε την επίσκεψη από αντίστοιχες, ήταν η συμμετοχή των εκπροσώπων Τύπου στην «πρωτοεμφανιζόμενη» ΕλατοΓιορτή στο Νεοχώρι, μέσω της οποίας οι παραγωγοί θέλησαν να καταδείξουν τον οικισμό ως τη δεύτερη ελατοπαραγωγό περιοχή στη Χαλκιδική μετά τον Ταξιάρχη.
Συνδυάζοντας το πράσινο του Αριστοτελικού Όρους με το πέτρινο των παραδοσιακών σημείων του χωριού και την ιδιαίτερη γαστρονομία/ οινική δραστηριότητα, οι ελατοπαραγωγοί -σε συνεργασία με την Τοπική Αυτοδιοίκηση και τους φορείς- «πάντρεψαν» την παράδοση με την πρωτογενή παραγωγή, δημιουργώντας «πολιτισμό με θέμα και άποψη».
Η επίσκεψη τελείωσε στους πρόποδες του Χολομώντα στον Πολύγυρο, όπου οι συμμετέχοντες είχαν την ευκαιρία να θαυμάσουν ολόκληρη τη Χαλκιδική από την ψηλότερη κορυφή του «Κτήματος Τσιπέλη», απολαμβάνοντας παράλληλα χαλκιδικιώτικο γεύμα με πολυγυρινά εδέσματα και οίνους.
Τα κτήματα στην Ανατολική και Κεντρική Χαλκιδική αποτελούν τους καλύτερους πρεσβευτές της τοπικής γαστρονομικής κληρονομιάς, αφού η πρωτογενής τους παραγωγή αποτελεί κύριο συστατικό της εν γένει παράδοσης.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το KOUZINA εμπλουτίζεται συνεχώς με νέα προϊόντα, προκειμένου η ολοκληρωμένη εικόνα του να είναι πάντα επίκαιρη, σύγχρονη, ενδιαφέρουσα και φρεσκοδουλεμένη.
«Γιορτάζουμε μία γεμάτη δεκαετία», είπε ο Πρόεδρος Δ.Σ. του Προαθωνικού Οργανισμού Τουρισμού Γιάννης Γερούκης. «Σχηματίσαμε τουριστικές μορφές, δημιουργήσαμε ταυτότητα σε προϊόντα και τόπους, ολοκληρώσαμε προγράμματα, συνάψαμε συμφωνίες και αποδοτικές συνεργασίες και προσδώσαμε εξωστρέφεια σε έναν προορισμό, οποίος μέχρι τότε δεν είχε καμιά απολύτως υπόσταση. Στην ουσία δημιουργήσαμε τουρισμό, χωρίς ‘να κάνουμε φασαρία’, μιλώντας μόνο με την επαγγελματική γλώσσα του χειροπιαστού αποτελέσματος. Ευχαριστούμε ξανά και ξανά όλους τους συναδέλφους (μεγάλους και μικρούς) ξενοδόχους της Ανατολικής Χαλκιδικής, αλλά και όλους τους επιχειρηματίες- 160 μέλη του φορέα, που στήριξαν την πρώτη ιδιωτική πρωτοβουλία στην Ελλάδα, η οποία ‘ακουμπώντας’ μόνο στις δικές της δυνάμεις, κατάφερε αυτό που φάνταζε ακατόρθωτο: να αποτελεί τουριστικό πιλότο για καθετί πρωτοποριακό που συμβαίνει και οδηγεί τη χώρα μπροστά».