Τίποτα δεν είναι τυχαίο στη σχεδίαση ενός αεροσκάφους
Ίσως είναι δύσκολο να φανταστούμε ότι κάποτε τα αεροσκάφη είχαν τετράγωνα παράθυρα.
Περίπου τη δεκαετία του '50, εμφανίστηκαν τα οβάλ παράθυρα καμπίνας που όλοι γνωρίζαμε και αγαπήσαμε και όπως εξηγεί η Telegraph, αυτό δεν έγινε μόνο για αισθητικούς λόγους.
Το de Havilland Comet ήταν το πρώτο εμπορικό αεροπλάνο παγκοσμίως με παραλληλόγραμμα παράθυρα. Η πρώτη του πτήση έγινε το 1949, και ήταν έτοιμο να εξυπηρετήσει εκατομμύρια επιβάτες.
Οι κινητήρες του επέτρεψαν στο Comet να πετάει ψηλότερα από τους ανταγωνιστές του, δηλαδή πάνω από τα 30.000 πόδια, αυξάνοντας την ταχύτητα κατά 50% και αποφεύγοντας τον καιρό.
Μέχρι το καλοκαίρι του 1953, οκτώ τέτοια αεροσκάφη πετούσαν από το Λονδίνο κάθε εβδομάδα, με προορισμό, μεταξύ άλλων, το Γιοχάνεσμπουργκ, το Τόκιο, τη Σιγκαπούρη ενώ οι εταιρείες Air India, Pan Am και Japan Air Lines αποτελούσαν μόνο λίγες από τις εταιρείες που εξυπηρετούσαν.
Ένα χρόνο αργότερα όμως, το 1954, δυο από τα αεροσκάφη της εταιρείας συνετρίβησαν εξαιτίας σοβαρών προβλημάτων που προκλήθηκαν από αλλοίωση των μετάλλων. Το μεγαλύτερο κομμάτι αυτής της αλλοίωσης, αφορούσαν σε επικίνδυνες τάσεις στις γωνίες των τετράγωνων παραθύρων.
Οι σκληρές γωνίες σήμαιναν ότι το περιβάλλον μέταλλο παρουσίαζε πίεση δύο έως τρεις φορές μεγαλύτερη από ό, τι αλλού στην καμπίνα.