Στο πρώτο εξάμηνο αυξήθηκαν οι τουριστικές ροές από Ρωσία κατά 5%
Με επιτυχία ολοκληρώθηκε το Αφιερωματικό Έτος Τουρισμού Ελλάδας – Ρωσίας 2017-2018 που αποτέλεσε πρωτοβουλία της υπουργού Τουρισμού, Έλενας Κουντουρά και της ομολόγου της, Άλα Μανίλοβα. Όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση που μεταδίδει το ΑΠΕ-ΜΠΕ, το Αφιερωματικό Έτος Τουρισμού αποτελεί ένα πρωτοποριακό επιχειρησιακό πλαίσιο συνεργασίας μεταξύ των δύο χωρών με στόχο την ανάδειξη νέων ελληνικών περιφερειακών προορισμών για αύξηση της τουριστικής ροής από τη Ρωσία προς την Ελλάδα καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους.
Στην ανακοίνωση τονίζεται επίσης ότι η θετική εικόνα που εξέπεμψε η Ελλάδα μέσα από τις δράσεις του έτους τουρισμού έδωσαν σημαντική ώθηση στην ενίσχυση των αφίξεων. Οι ελληνικοί προορισμοί είναι από τους λίγους ευρωπαϊκούς που δεν επηρεάστηκαν αρνητικά από την αύξηση του ευρώ έναντι του ρουβλίου και την πολιτική των μεγάλων «εκπτώσεων» των τουρκικών ξενοδόχων. Σε αντίθεση με άλλους ευρωπαϊκούς προορισμούς που οι Ρώσοι ταξιδεύουν κυρίως τη θερινή περίοδο, η Ελλάδα το 2018 κατέγραψε συνολική άνοδο 5%, σύμφωνα με τα στοιχεία του Rostourism και της Ένωσης της Ρωσικής Τουριστικής Βιομηχανίας (ATOR).
Μάλιστα, η Ελλάδα το 2018 αναδείχθηκε δημοφιλής προορισμός των Ρώσων επισκεπτών για πρώτη φορά και τους χειμερινούς μήνες (αύξηση 5% το πρώτο εξάμηνο του έτους), δίνοντας έμφαση στο city-break σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, τα οργανωμένα επαγγελματικά ταξίδια ρωσικών εταιρειών, τη φιλοξενία ρωσικών εθνικών και συνολικά αθλητικών ομάδων για προπονητικό τουρισμό και τον οργανωμένο εκπαιδευτικό τουρισμό σχολείων και πανεπιστημίων της Ρωσίας.
Στο πλαίσιο του κεντρικού σχεδιασμού των αρμόδιων για τον τουρισμό υπουργών της Ελλάδας και της Ρωσίας, έγινε για πρώτη φορά διασύνδεση 9 Περιφερειών της Ελλάδας και 30 Περιφερειών της Ρωσίας με εκτενείς παρουσιάσεις του τουριστικού προϊόντος των Περιφερειών των δύο χωρών.
Μέσα από κεντρικές συμφωνίες του υπουργείου Τουρισμού και του ΕΟΤ με τους κορυφαίους ταξιδιωτικούς ομίλους της Ρωσίας δόθηκε επίσης έμφαση στην προώθηση και την προβολή νέων ελληνικών προορισμών στη ρωσική τουριστική αγορά, λιγότερο δημοφιλών, όπως η Ήπειρος, η Πελοπόννησος, η Μακεδονία και τα νησιά του Βόρειου Αιγαίου.