Από το 2006, ο παγκόσμιος στόλος πολιτικών ελικοπτέρων αυξήθηκε κατά 30%
Με αφορμή το τραγικό θάνατο του προέδρου της Λέστερ Vichai Srivaddhanaprabha όταν το ελικόπτερό του συνετρίβη έξω από το γήπεδο της αγαπημένης του ομάδας, η Telegraph σε ρεπορτάζ της, αναλύει το κατά πόσο επικίνδυνα ή όχι είναι τα ελικόπτερα συγκριτικά με τα αεροπλάνα.
Σύμφωνα με τα τελευταία στατιστικά στοιχεία της Διεθνούς Ομάδας για την Ασφάλεια των Ελικοπτέρων (IHST), ο αριθμός των ατυχημάτων με ελικόπτερα στην Ευρώπη μειώθηκε από 103 το 2013 σε 43 το 2017, περισσότερο από το ήμισυ δηλαδή. Ο αριθμός των θανατηφόρων ατυχημάτων μειώθηκε από 25 σε 11 κατά την ίδια περίοδο.
Η Ευρωπαϊκή Ομάδα για την Ασφάλεια των Ελικοπτέρων (EHST), σημειώνει ότι στην Ευρώπη αναφέρθηκαν μεταξύ του 2000 και του 2005, 311 ατυχήματα: αριθμός που μειώθηκε σε 162 μεταξύ 2006 και 2010. Από τις 49 χώρες που συμμετείχαν στην έρευνα τα έτη 2013 και 2017, «τα συνολικά ατυχήματα με πολιτικά ελικόπτερα το 2017 μειώθηκαν κατά 6% σε σχέση με το προηγούμενο έτος και τα θανατηφόρα ατυχήματα μειώθηκαν κατά 17% σε ετήσια βάση», ενώ συγκρίνοντας το 2017 με το 2013, τα ατυχήματα μειώθηκαν κατά 32% και τα θανατηφόρα ατυχήματα μειώθηκαν κατά 44% », ανέφερε η έκθεση της IHST.
Σύμφωνα με την Ομοσπονδιακή Διοίκηση Αεροπορίας των ΗΠΑ (FAA) «πριν από το 2006, ο αριθμός των ατυχημάτων στα ελικόπτερα αυξήθηκε με ρυθμό 2,5% ετησίως. Από το 2006, ο παγκόσμιος στόλος πολιτικών ελικοπτέρων αυξήθηκε κατά 30%, αλλά ο αριθμός των ατυχημάτων μειώθηκε σε βασικές παγκόσμιες περιφέρειες από 30 έως 50%».
«Η FAA αναφέρει ότι το ποσοστό θανατηφόρων ατυχημάτων σε όλους τους τύπους αεροσκαφών στις ΗΠΑ είναι 0,84 ανά 100,000 ώρες πτήσεων, λιγότερο από το 1,02 που αναφέρει για τα ελικόπτερα. Αλλά το γεγονός ότι τα ελικόπτερα χρησιμοποιούνται σε επικίνδυνες επιχειρήσεις, όπως αποστολές έρευνας και διάσωσης, σε ζώνες πολέμου και μερικές φορές σε καταστάσεις ακραίων καιρικών φαινομένων, παραμορφώνει αυτή την εικόνα.
«Τα ελικόπτερα λειτουργούν σε χαμηλά επίπεδα και είναι εξαιρετικά ευάλωτα σε συγκρούσεις με drones. Αν το drone χτυπήσει το κύριο σώμα ή το στροφείο του ελικοπτέρου αυτό θα μπορούσε να είναι καταστροφικό. Επίσης, πολλά παρμπρίζ ελικοπτέρων δεν είναι τόσο ισχυρά όσο αυτά των αεροσκαφών οπότε αν το χτυπήσει το drone θα μπορούσε να εισέλθει στο θάλαμο διακυβέρνησης και να σκοτώσει ή να τραυματίσει τους πιλότους. Τα μέτρα ασφαλείας είναι αυτή τη στιγμή ανεπαρκή, και πρέπει να γίνουν περισσότερα για να απαγορευτεί η χρήση τους στον ίδιο εναέριο χώρο με τα επανδρωμένα ελικόπτερα», σημειώνει ο Δρ, Rob Hunter, της British Airline Pilots