Τι απαντούν έμπειροι πιλότοι
Οι αναταράξεις είναι η πιο συνηθισμένη αιτία τραυματισμού των επιβατών αεροπλάνων - αλλά είναι πραγματικά κάτι που πρέπει να φοβόμαστε; Ο πιλότος της British Airways, Στιβ Ολράιτ και ο συνάδελφός του Πάτρικ Σμιθ, Αμερικανός πιλότος και συγγραφέας του «Cockpit Confidential», εξηγούν. «Πολλοί παράγοντες μπορεί να προκαλέσουν τις αναταράξεις. Κάθε μέρα που πετάω, περιμένω μια μικρή αναταραχή, όπως θα περίμενα να πέσω σε λακκούβα με το αυτοκίνητο. Η αναταραχή είναι άβολη αλλά όχι επικίνδυνη. Είναι μέρος της πτήσης, και δεν πρέπει να φοβόμαστε», λέει ο Ολράιτ
Διαφορετικές καιρικές συνθήκες προκαλούν διαφορετικούς τύπους αναταράξεων.
Σε ποιο σημείο του αεροσκάφους, οι αναταράξεις είναι πιο ομαλές;
«Παρόλο που δεν έχει μεγάλη διαφορά, το πιο ομαλό μέρος για να καθίσετε είναι πάνω από τα φτερά, πιο κοντά στα κέντρα ανύψωσης και βαρύτητας του αεροπλάνου. Το πιο "σκληρό" σημείο είναι συνήθως η μακρόστενη πρύμνη - οι πιο πίσω σειρές που βρίσκονται πιο κοντά στην ουρά», εξηγεί ο Σμιθ στην Telegraph.
Πόσο δυσάρεστες μπορεί να είναι οι αναταράξεις;
«Ένας αναγνώστης με ρώτησε κάποτε πόσα πόδια μετακινείται το αεροσκάφος προς τα επάνω ή προς τα κάτω και προς το πλάι στις αναταράξεις. Παρακολούθησα προσεκτικά τον υψομετρητή σε μια δύσκολη πτήση με αναταράξεις. Κάτι λιγότερο από 40 πόδια (12 μέτρα) ήταν αυτό που είδα. Δέκα ή 20 πόδια (6 μέτρα), είναι τις περισσότερες φορές. Φαντάζομαι ότι μερικοί επιβάτες το βλέπουν διαφορετικά και θεωρούν ότι πέσαμε πολλές χιλιάδες πόδια μέσα σε ελάχιστα δευτερόλεπτα!»
«Για τους πιλότους», αναφέρει ο Ολράιτ, «οι αναταράξεις δεν διαφέρουν από τις λακκούβες στο δρόμο για έναν ταξιτζή - μια μικρή αλλά εντελώς ασφαλή ταλαιπωρία και πολύ μεγάλο μέρος της καθημερινότητάς μας. Σε συνθήκες ελαφρών στροβιλισμών, το αεροσκάφος μπορεί να αποκλίνει μόλις σε λίγα πόδια σε υψόμετρο», κατέληξε.