Πόσο επικίνδυνο είναι να πετάει ένα αεροπλάνο με μια κακοκαιρία σαν το Ζορμπά;

Πόσο επικίνδυνο είναι να πετάει ένα αεροπλάνο με μια κακοκαιρία σαν το Ζορμπά;

Στα πόσα μποφόρ προσγειώνεται και απογειώνεται

Πριν μερικές ημέρες, κατέκλυσε το διαδίκτυο ένα βίντεο που κατέγραφε τη δραματική απόπειρα προσγείωσης ενός αεροσκάφους της Air France στο αεροδρόμιο του Μπέρμιγχαμ στο Ηνωμένο Βασίλειο. Οι άγριες ριπές του ανέμου κράτησαν μακριά το αεροσκάφος από τον αεροδιάδρομο, αναγκάζοντας το αεροσκάφος να γυρίσει ακόμα και προς τα πλάγια μέχρι που αναγκάστηκε να σηκωθεί ξανά.

Ο πιλότος της British Airways, Mark Vanhoenacker εξηγεί ότι «όταν ένα αεροπλάνο προσγειώνεται με αντίθετο άνεμο, οι πιλότοι το κατευθύνουν κόντρα σε αυτόν, έναν ελιγμό που θα εξασφαλίσει ότι θα τροχοδρομήσει κατευθείαν στον διάδρομο», λέει. «Αυτή η τεχνική είναι αποτελεσματική αλλά δύσκολη».

Γι 'αυτό και χρειάζεται λίγο πρακτική. Η British Airways, εκπαιδεύει τους πιλότους της να προσγειώνονται με ισχυρούς ανέμους κάθε έξι μήνες. Ο κυβερνήτης Dave Thomas, επικεφαλής εκπαιδευτής της εν λόγω εταιρείας, λέει ότι η δυσκολία προσγείωσης σε έντονους ανέμους εξαρτάται από την ταχύτητα και την κατεύθυνση του ανέμου.

Σε έναν ιδανικό κόσμο, ο πιλότος θέλει να προσγειωθεί ενάντια στον άνεμο και στο κέντρο του αεροδιαδρόμου. Αν υπάρχει ένας δύσκολος εγκάρσιος άνεμος, προσθέτει, θα πλησιάσει με τη μύτη του αεροπλάνου κόντρα στον άνεμο.

Εάν ο πιλότος δεν είναι ευχαριστημένος με την πρώτη προσπάθειά, αυτός ή αυτή θα ακυρώσει την προσγείωση και θα προσπαθήσει ξανά.

Οι πιλότοι, γράφει η Telegraph, έχουν πάντοτε ένα plan Β εάν η σχεδιαζόμενη προσέγγιση δεν είναι ασφαλής ή εάν το αεροδρόμιο κλείσει λόγω της κακοκαρίας.

Υπάρχει μέγιστη ταχύτητα ανέμου που μπορεί να πετάξει το αεροσκάφος;

Για να περιορίσουν τους κινδύνους που ενέχουν οι ισχυροί άνεμοι, οι κατασκευαστές εκδίδουν όρια για μέγιστες ταχύτητες εδάφους, ταχύτητες αέρα και ταχύτητες στις οποίες μπορεί να λειτουργήσει ένα αεροπλάνο, βάσει «αναλυτικών υπολογισμών και προσομοιώσεων». Για παράδειγμα, το Airbus A380, το μεγαλύτερο επιβατικό αεροσκάφος στον κόσμο, σχεδιάστηκε για να αντιμετωπίζει μέχρι και 7 μποφόρ κατά την απογείωση και 8-9 μποφόρ κατά την προσγείωση.

Σύμφωνα με το δημοσίευμα, ο χειριστής αποφασίζει εάν η προσγείωση είναι ασφαλής - με βάση την εμπειρία και όχι τους αλγορίθμους.

Όταν οι ισχυροί άνεμοι λειτουργούν υπέρ σας

Οι ισχυροί άνεμοι μπορεί να κάνουν τους επιβάτες να κάθονται άβολα στις θέσεις τους αλλά είναι εξαιρετικά απίθανο να προκαλέσουν κάποιο μοιραίο ατύχημα. Αν δε το γνωρίζετε, οι άνεμοι μπορεί και να μειώσουν το χρόνο ταξιδιού - πτήση της BA έφτασε από τη Νέα Υόρκη στο Λονδίνο σε 16 ώρες κερδίζοντας μια ώρα και 20 λεπτά. Οπότε, αν νιώθετε άβολα με τους ανέμους, τώρα θα πρέπει μα ελπίζετε να ενισχύονται τα μποφόρ κάθε φορά που θα κάνετε τσεκ ιν.