Ένα από τα νέα χαρακτηριστικά του iOS 6, το οποίο η Apple φρόντισε να μην διαφημίσει τόσο έντονα, είναι η «παρακολούθηση» των χρηστών των κινητών της η οποία γίνεται για καθαρά εμπορικούς σκοπούς, προκειμένου οι διαφημιστές να μπορούν να στοχοποιούν τους καταναλωτές με μια νέα τεχνική που ονομάζεται Identifier for Advertisers, ή IFA.
Ο τρόπος λειτουργίας του IFA είναι αρκετά απλός. Κάθε φορά που χρησιμοποιείτε μια εφαρμογή ή πλοηγείστε σε μια ιστοσελίδα, το σύστημα δημιουργεί μια «αίτηση» για διαφημιστική χρήση, ένα αναγνωριστικό δηλαδή το οποίο περιέχει αρκετά στοιχεία για την συσκευή καθώς και την ιστοσελίδα ή εφαρμογή που χρησιμοποιείτε. Η ιστοσελίδα έπειτα προωθεί το διαφημιστικό στην ανάλογη διαφημιστική εταιρεία, η οποία είναι σε θέση να γνωρίζει ότι το συγκεκριμένο iPhone βλέπει την συγκεκριμένη ιστοσελίδα.
Η χρήση αυτού του συστήματος δεν αποσκοπεί βέβαια στην άμεση παρακολούθηση σας, αλλά στην διευκόλυνση του έργου των διαφημιστικών εταιρειών. Με αυτόν τον τρόπο οι εταιρείες μπορούν να σας παρέχουν διαφημίσεις με βάση τις σελίδες που επισκέπτεστε. Εάν για παράδειγμα το σύστημα αναφέρει πως πλοηγείστε συχνά σε ιστοσελίδες σχετικά με υπολογιστές, θα αρχίσουν να εμφανίζονται στην οθόνη σας διαφημίσεις hardware και περιφερειακών.
Αυτού του είδους η επιθετική διαφήμιση δεν είναι απαραίτητα κάτι κακό, σε κάποιες περιπτώσεις μάλιστα μπορεί να αποβεί χρήσιμη. Όπως είναι λογικό όμως μπορεί να μην νοιώθετε τόσο άνετα με το συγκεκριμένο σύστημα ενεργοποιημένο και ευτυχώς για εσάς, η απενεργοποίηση του είναι αρκετά εύκολη.
Το μόνο που έχετε να κάνετε είναι να ανοίξετε τις Ρυθμίσεις της συσκευής, να πάτε στο «Γενικά» και να επιλέξετε την κατηγορία «Πληροφορίες». Στο menu που θα ανοίξει, επιλέξτε το «Διαφήμιση» στο κάτω μέρος της λίστας και έπειτα ενεργοποιήστε το «Περιορισμός της Παρακολούθησης». Έτσι το σύστημα θα πάψει να λειτουργεί και θα μπορείτε να πλοηγείστε στο διαδίκτυο άφοβα χωρίς να ανησυχείτε για την αποστολή προσωπικών δεδομένων σας σε διαφημιστικές εταιρείες.